مشخصات کامل گوشی‌های سونی سری اکسپریا 10 لو رفت: پردازنده‌های قدیمی و قیمت بالا!

گوشی‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس به عنوان جدید‌ترین مدل‌های میان رده شرکت سونی در تاریخ 25 فوریه رونمایی خواهند شد. با وجود اینکه حدود دو هفته تا زمان معرفی باقی مانده است، اما تقریبا تمام مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های آنها منتشر شده و ظاهرا برای سونی کار دیگری به جز برگزاری مراسم نمایش هندست‌ها باقی نمانده است!

اکسپریا 10

همانطور که انتظار می‌رود گوشی‌های اکسپریا 10 و 10 پلاس به ترتیب از نمایشگر‌های 5.9 و 6.5 اینچی بهره می‌برند. نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی‌ها عدد 21:9 را نشان می‌دهد که باید اعتراف کرد در بازار گوشی‌های هوشمند کمتر به چشم می‌خورد. وضوح تصویر صفحه نمایش هر دو مدل نیز 1080 در 2560 پیکسل است. این نمایشگر توسط حاشیه‌های بسیار نازک در طرفین و چانه باریک در بخش پایین احاطه شده اما در بخش بالایی، از آثار طراحی قدیمی و بحث برانگیز گوشی‌های اکسپریا، همچنان یک پیشانی نسبتا بزرگ به جای مانده که محل قرارگیری اسپیکر و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی است.

در مورد دوربین‌های پشتی لازم به ذکر است که مدل اکسپریا 10، دارای دوربین دوگانه 13+5 مگاپیکسلی و مدل اکسپریا 10 پلاس مجهز به دوربین دوگانه 10+8 مگاپیکسلی خواهد بود. در هر دو نیز سنسور ثانویه‌ای وجود دارد که برای ایجاد افکت‌های عمق به کار گرفته می‌شود، در نتیجه سبب بهبود عکاسی بوکه خواهد شد. همچنین با توجه به اطلاعاتی که امروز منتشر شد، دوربین‌های پشتی قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K هستند.

به رغم تلاش سونی برای بهبود وضعیت طراحی ظاهری گوشی‌ها، از لحاظ سخت‌افزاری اجزای درونی چنگی به دل نمی‌زند. برای نمونه به جای انتخاب تراشه‌های جدید‌تری مانند اسنپ‌دراگون 632 یا اسنپ‌دارگون 670، شرکت سونی از گزینه‌های قدیمی‌تر اسنپ‌دراگون 630 و اسنپ‌دراگون 660 به ترتیب برای مدل‌های اکسپریا 10 و اکسپریا 10 پلاس استفاده کرده است. برای دوستانی که آشنایی زیادی با این مدل‌ها ندارند باید بگوییم که بیش از دو سال از زمان ساخت و معرفی آنها می‌گذرد و حتی پردازنده اسنپ‌دراگون 630 را می‌توان در مدل‌های موفق سال گذشته اکسپریا XA2 مشاهده کرد.

هر دو مدل از موهبت سیستم عامل اندروید 9 پای برخوردار هستند و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارند. به علاوه به نظر می‌رسد اکسپریا 10 مجهز به 3 گیگابایت رم و مدل اکسپریا 10 پلاس دارای 4 گیگابایت رم باشد. همچنین اعلام شده ظرفیت باتری مدل معمولی (اکسپریا 10) 2870 میلی‌آمپر است. با این حال هنوز اطلاعات تایید شده‌ای از مشخصات باتری نسخه پلاس به بیرون درز نکرده است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، برنامه رونمایی از این دو مدل در تاریخ 25 فوریه در جریان نمایشگاه MWC 2019 خواهد بود. همچنین هر دو مدل در ماه مارس به بازار عرضه خواهند شد. بر اساس قیمت گذاری شرکت، مدل اکسپریا 10، 393 دلار و نسخه پلاس 484 دلار به فروش می‌رسد که با توجه به قیمت نسبتا بالای آنها، احتمالا تنها کاربران سینه‌چاک سونی برای خرید آنها دست به جیب خواهند شد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH