سامسونگ همچنان از گلکسی S6 و S6 Edge به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند!

چهار سال پیش بود که سامسونگ از دو اسمارت‌فون گلکسی S6 و S6 Edge رونمایی کرد. در زمان ارایه این دو هندست از اندروید 5 لالی پاپ استفاده می‌کردند، طی سال‌های بعد این دو پرچم‌دار بازنشسته توانستند به‌روزرسانی مارشملو و نوقا را دریافت کنند. با این حال سامسونگ به‌روزرسانی اندروید اوریو را برای این دو سرباز کهنه کار منتشر نکرد، اما این به معنای پایان کار این دو مدل نبود زیرا طی سال‌های اخیر گلکسی S6 و S6 Edge به‌روزرسانی‌های نرم افزاری و امنیتی زیادی را دریافت کرده‌اند.

پشتیبانی سه ساله نرم افزاری از یک محصول پرچم‌دار در میان گوشی‌های اندرویدی امری عادی است، اما وب‌سایت سام‌موبایل به‌تازگی خبر داده است که برخی کاربران در امارات متحده پس از گذشت چهار سال به‌تازگی توانسته‌اند یک به‌روزرسانی نرم افزاری را دریافت کنند. مطمئنا این به‌روزرسانی نرم افزاری طی ساعات و یا روزهای آینده برای سایر نقاط دنیا نیز منتشر خواهد شد. این بسته به‌روزرسانی شامل وصله امنیتی ماه ژانویه و هم‌چنین برخی از امکانات رابط کاربری جدید سامسونگ است؛ به این ترتیب می‌توانیم امکانات نرم‌افزاری سال 2019 را بر روی یک دستگاه متعلق به سال 2015 مشاهده کنیم.

اگر شما یکی از کاربران گلکسی S6 و S6 Edge باشید و هنوز هم از این هندست‌های باستانی با نمایشگر 5.1 اینچی و پردازنده اگزینوس 7420 استفاده می‌کنید، دریافت این به‌روزرسانی نباید چندان تعجب برانگیز باشد، زیرا چند ماه پیش نیز یک به‌روزرسانی شامل وصله امنیتی ماه نوامبر 2018 برای گلکسی S6 و S6 Edge منتشر شد. اما این موضوع می‌تواند برای کاربران استفاده کننده از گلکسی S7 و یا S7 Edge خوشحال کننده باشد، زیرا نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد پرچم‌داران بازنشسته خود را تا زمان بیش‌تری پشتیبانی کند. این دو پرچم‌دار سال 2016 سامسونگ در لیست دریافت کنندگان وصله‌های امنیتی هستند، با این حال امیدواریم سامسونگ سیاست انتشار دو به‌روزرسانی اصلی را به سه به‌روزرسانی اصلی تغییر دهد، هرچند این موضوع در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH