پیش‌بینی امیدوارکننده درباره دستیارهای صوتی هوشمند

طبق آخرین پیش‌بینی‌های انجام شده درباره آینده دستیارهای صوتی هوشمند، تا 5 سال آینده تعداد این دستگاه‌ها به 8 میلیارد خواهد رسید. آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر تعداد دستیارهای صوتی هوشمند مانند بلندگوهای آمازون و گوگل 2.5 میلیارد است.

دستیارهای صوتی هوشمند پیش از این در موبایل‌ها پرکاربرد بودند، همانند سیری اپل و دستیار گوگل در گوشی‌های iOS و اندروید، اما اکنون گستره کاری آن‌ها افزایش پیدا کرده و در قالب دستگاهی مجزا از گوشی‌های هوشمند یا حاضر در سایر وسایل الکترونیکی همانند تلویزیون و یخچال به بازار آمده‌اند و با استقبال خوب مردم روبه‌رو شده‌اند. در نمایشگاه CES امسال شاهد کاربرد دستیارهای هوشمند در وسایل جدید و متفاوتی مانند توالت‌های هوشمند، آشپزخانه هوشمند LG، آینه و کمد لباس یک‌پارچه با دستیار گوگل اسیستنت و … بودیم.

بر اساس یک پیش بینی جدید از تحلیلگران بریتانیایی بنیاد “Juniper Research” استفاده از دستیارهای صوتی تا چند سال آینده 3 برابر خواهد شد که برخلاف انتظارات بیشترین رشد در این بازار شامل اسپیکرهای هوشمند نخواهد شد، بلکه پیش‌بینی می‌شود تلویزیون‌های هوشمند با رشد 120 درصدی در طول 5 سال آینده این رکورد را آز آن خود کنند و پس از آن اسپیکر و پوشیدنی‌های هوشمند بیشترین رشد را تجربه کنند.

مولر نویسنده گزارش مورد نظر در این باره می‌گوید: انتظار ما این است که اکثر فعالیت‌های تجاری در حوزه تکنولوژی‌های دستیارهای صوتی، وارد بخش نمایشگرها و تلویزیون‌ها شوند و دوران دستیارهای صوتی کم کم رو به افول رود.

همچنین این تحلیلگران معتقدند با وجود این که در حال حاضر آمازون، گوگل و اپل بر بازار دستیارهای صوتی هوشمند حکمرانی می‌کنند، باید به زودی منتظر رقبای سرسخت چینی خود باشند که آن‌ها را به چالش خواهند کشید. در حال حاضر هواوی که توانسته است در بازار گوشی‌های هوشمند اپل را شکست داده و در جایگاه دوم قرار بگیرد، به تازگی فعالیت جدی خود در این حوزه را آغاز کرده است و تا به این جا دو اسپیکر هوشمند را معرفی کرده است.

در انتها نیز انتظار می‌رود با گسترش روز افزون دستیارهای صوتی هوشمند، بازار گوشی همراه و تبلت با کاهش تقاضا رو به رو شود که مطمئنا برای برندهای مطرح همانند سامسونگ که هم اکنون نیز درگیر رکود بازار هستند، خبر خوبی نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH