5G

صحبت‌های مدیران شرکت اینتل، زمان عرضه آی‌فون‌های 5G اپل را تایید کرد!

پیش‌تر شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد نباید تا سال 2020 انتظار رونمایی از آی‌فون 5G اپل را داشت و گزارشاتی که امروز مخابره شد نشان می‌دهد این جدول زمان‌بندی صحت دارد و عاشقان آی‌فون فعلا باید منتظر بمانند.

5G

براساس صحبت‌های مدیران اینتل، چیپ‌های مودم 5G شرکت را تا سال 2020 در اختیار هیچ تولید‌کننده‌ای قرار نخواهند داد و قطعا فعلا شاهد هیچ گوشی هوشمندی با این محصول اینتل نخواهیم بود. از سوی دیگر چون اپل بزرگ‌ترین مشتری تراشه‌های مودم ساخت اینتل محسوب می‌شود و زمان‌بندی انجام شده نیز مربوط به سال 2020 است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اولین آی‌فون‌های 5G را تا سال آینده به چشم نخواهیم دید!

در رویداد Intel که امروز در منطقه پالو‌آلتو کالیفرنیا برگزار شد، ساندرا ریورا، مدیر بخش ساخت چیپ‌های شبکه شرکت اینتل، اعلام نمود که نمونه‌های اولیه چیپ‌های تولید شده در اختیار تولید‌کنندگان قرار خواهد گرفت ولی با این حال مشتریان انتظار عرضه هیچ محصولی با این چیپ‌های جدید را در سال 2019 نداشته باشند. در ماه نوامبر 2018 بود که صحبت‌هایی مبنی بر تاخیر عرضه گوشی 5G اپل در بازار، تا سال 2020 به گوش رسید. به علاوه گفته می‌شود این هندست از چیپ مودم 8161 اینتل که با فناوری 10 نانومتری ساخته می‌شود، بهره خواهد برد.

به نظر می‌رسد آثار جنگ ویرانگر اپل با کوالکام غول چیپ‌ساز آمریکا که بر سر سواستفاده از فناوری‌ها و اختراعات و نقض قوانین مالکیت فکری و معنوی ابداعات و پتنت‌ها رخ داد، اکنون خود را بیش از پیش نمایان می‌سازد و محدودیت شدیدی را در بخش تامین نیاز‌های شرکت اپل به وجود آورده است که بدین معنا خواهد بود که شرکت اپل از جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین مودم ساخت کوالکام یعنی مودم 5G اسنپ‌دراگون X55 در گوشی‌های خود استفاده نخواهد کرد.

در ماه گذشته نیز طی جلسات بررسی دعوای حقوقی بین کوالکام و FTC، تونی بلوینس، مدیر بخش تامین زنجیره تولید اپل، اعلام کرد شرکت در حال بررسی و تست چیپ مودم‌های 5G ساخت شرکت‌های سامسونگ و مدیا‌تک است. به علاوه شنیده می‌شود اپل خود نیز آستین بالا زده است و قصد دارد برای نجات از این گرداب وحشتناک تحریم، تا سال 2020 یک مودم 5G اختصاصی برای خود بسازد تا وابستگی‌اش از دیگران مرتفع گردد. هرچند قطعا مدیران اپل در فکر ساخت مودم 5G تولید خود هستند ولی اینکه در چه زمانی این محصول آماده خواهد شد هنوز هیچ چیزی معلوم نیست!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH