بازار مسکن در محله نارمک چگونه است؟

منطقه 8، یکی از مناطق قدیمی تهران است که در بخش شرقی تهران بزرگ واقع شده است و به دلیل خوش آب و هوا بودن محبوبیت زیادی در بین افراد دارد که همین دلیل آن را به یک منطقه پرطرفدار برای سکونت تبدیل کرده است و این منطقه را به دلیل بازار خوب خرید و فروش ملک، جزو ده منطقه برتر برای خرید خانه و اجاره مسکن قرار داده است.

محله نارمک در قسمت شمال شرقی تهران، واقع در منطقه 8، دارای 7 کیلومتر مربع مساحت است که سه ناحیه شهری دارد.

در زمان گذشته، نارمک خارج از شهر تهران قرار داشت و به خاطر آب و هوای خوب مردم آن به زراعت مشغول بودند و طبق تعاریف انار‌های مرغوبی داشته است و به همین سبب با نام ده نارمک در میان پایتخت‌نشینان شناخته شده بود و امروزه به دلیل وجود صد میدان سرسبز، به محله صد‌میدان نیز شهرت دارد که میدان نبوت یا هفت حوض سابق از میدان‌های اصلی آن به شمار می‌رود.

در واقع نارمک را می‌توان اولین تجربه شهر‌سازی مدرن در شرق تهران و حتی ایران به حساب آورد که دارای بافت منظم شهری است.

وجود مراکز تجاری بزرگ در نارمک، و نیز دسترسی آسان و سریع به سیستم حمل و نقلی چون مترو و اتوبوس‌های تندرو و سهولت رفت‌و‌آمد ساکنان از ویژگی‌های این محله است و همین امر، موجب بالا رفتن تقاضا برای خرید و اجاره خانه در این محله شده است.

اجاره خانه در نارمک

اجاره مسکن در سال 97 نسبت به سال‌های قبل در حدود 40 درصد افزایش قیمت داشت و این در حالی است که 35 درصد مردم اجاره‌نشین هستند که نشان می‌دهد اجاره‌بها تحت تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی، نیروی تورم عمومی و تورم مسکن قرار گرفته است.

هم‌زمان با بالا رفتن نرخ ارز، مالکان، نرخ اجاره را به شدت افزایش دادند و از طرفی به دلیل کاهش سود بانکی، تمایلی به رهن کامل خانه ندارند.

بررسی خبر‌های دی ماه سال جاری درباره اجاره خانه در نارمک حاکی از آن است که یک دستگاه آپارتمان با متراژ 88 متر مربع واقع در محله نارمک با 60 میلیون تومان رهن و ماهانه 1 میلیون و 900 هزار تومان معامله شده است.

خرید خانه در نارمک

با توجه به تغییرات قیمت مسکن، شاخص قیمت خانه در منطقه 8 نیز تغییراتی داشته است که با بررسی اخبار مسکن، می‌توان به شاخص قیمت و تغییرات آن دست یافت.

طبق گزارش‌های بازار معاملات مسکن، قیمت ملک به طور میانگین از متری 4 میلیون و 500 هزار تومان تا 10 میلیون تومان، متغیر است.

با جست‌و‌جو در اخبار قیمت روز مسکن، شاهد آن هستیم که یک واحد با متراژ  114 متر مربع واقع در نارمک، با قیمت 1.2 میلیارد تومان معامله شده است به عبارت دیگر قیمت یک آپارتمان 114 متری نوساز با قیمت هر متر مربع 11 میلیون تومان است که در حدود 1 میلیارد و 245 هزار تومان ارزش دارد.

طبق خبر‌های اعلامی بازار معاملات مسکن، برای خرید خانه در نارمک بین 600 میلیون تومان تا بیش از یک میلیارد و پانصد هزار تومان سرمایه لازم است که با توجه به نمودار در وب‌سایت کیلید، به طور دقیق افزایش قیمت خرید واحد مسکونی در نارمک، طی سال‌های گذشته محاسبه می‌شود.

با تجزیه و تحلیل نمودار روند تغییر شاخص قیمت در وب‌سایت کیلید، می‌توان به خوبی نوسان قیمت هفت سال گذشته این منطقه را مشاهده کرد که طی این سال‌ها به ویژه در ماه‌های سال جاری به شدت سیر صعودی داشته است به طوری که قیمت ملک در منطقه 8 در فروردین 1397 معادل 373 میلیون تومان بود اما در آذر ماه سال 97 به 656 میلیون تومان رسید و افرادی که در زمستان سال 96 قصد خرید خانه در سال 97 را داشتند، با بالا رفتن قیمت‌ها به شدت غافل‌گیر شدند.

لازم به ذکر است که قیمت واحد‌های مسکونی در این محله، متوسط رو به بالا است اما با توجه به متراژ، کوچه، خیابان، نوساز و قدیمی خانه، نرخ آن متغیر است و طیف‌های قیمتی متفاوت دارد.

کیلید یک راه حل مناسب برای خرید و اجاره خانه

برای آگاهی از این روند تغییرات در اجاره مسکن و خرید خانه در نارمک، کافی است اطلاعات خود را در وب‌سایت کیلید وارد کنید تا از به‌روزترین اخبار و اطلاعات آن باخبر شوید.

هم‌چنین این امکان را به شما می‌دهد که اطلاعات لازم درباره ویژگی منطقه و محله را به دست بیاورید و مناسب‌ترین منطقه را متناسب با بودجه خود، انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH