سامسونگ در تلاش است تا رتبه اول در بازار هند را از شیائومی بگیرد

در سال‌های اخیر و طی روزهای سال جاری، سامسونگ با عرضه گوشی‌های سری گلکسی M و گلکسی A، تمامی تلاش خود برای به دست‌آوردن بهترین جایگاه در بازار هند را انجام داده است. شیائومی بیشترین تعداد از گوشی‌های هوشمند خود را در هندوستان به فروش رسانده است، اما این بدان معنا نیست که مبلغ درآمد شیائومی بیشتر است، بلکه مبلغی که سامسونگ از فروش تلفن‌های هوشمند خود در هند به دست آورده، خیلی بیشتر از رقیب خود یعنی شیائومی است.

طبق آمارهای فروش، سامسونگ در سال 2018 بیشترین درآمد خود را از فروش گوشی، در کشور هندوستان به ثبت رسانده است. اما مدیرعامل سامسونگ دی جی کو گفته که من به دنبال تعداد فروش بیشتر دستگاه‌های سامسونگ در هند هستم و تمرکز خود را بر روی مبلغ درآمد قرار نداده و فقط تعداد، برای من مهم است.

دی جی کو در مراسم معرفی گلکسی نوت 9 که در ماه آگوست سال پیش برگزار شده بود، اعلام کرده که استراتژی جدیدی را برای بازار رقابتی هندوستان در نظر گرفته است و این اطمینان را داده که سامسونگ به‌زودی از جایگاه بسیار بالایی در هندوستان برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل سامسونگ این مورد را نیز گفت که نتایج کارهای ما در سال 2019 مشخص خواهند شد. او این نکته را یادآور شد که برای نوآوری‌ها و فناوری‌های جدیدی که هرساله در جهان معرفی می‌شوند، نیازی به ارایه یک گوشی و یا محصول پرچمدار و گران‌قیمت نیست، بلکه این فناوری‌ها را می‌توان در گوشی‌های میان‌رده و حتی پایین‌رده نیز ارایه کرد.

دی جی کو درباره فروش گوشی‌های گلکسی M این مورد را گفت که فروش گوشی‌های سری M در ابتدای کار از کشور هندوستان آغاز می‌شود و این گوشی‌ها فقط از طریق سایت‌های خرید و فروش آنلاین در دسترس خواهند بود. مدیرعامل این شرکت درباره فروش آنلاین این گوشی‌ها افزود:‌ “ما این گوشی‌ها را به هیج فروشگاه فیزیکی، عرضه نخواهیم کرد و آن‌ها را فقط به صورت آنلاین در دسترس کاربران قرار خواهیم داد. البته وقتی شما با سامسونگ معامله می‌کنید، قطعا شرایط این معامله را پذیرفته‌اید، اعتماد در قراردادهای بین ما و مشتریان، حرف اول را می‌زند.”

دی جی کو اشاره کرد که بازار هند یکی از مهمترین بازارها است و سامسونگ مبلغ بسیار زیادی در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است. ما با هندوستان یک رابطه تجاری طولانی مدت داریم، ما حتی علاقه داریم تا از رقبای خود چیزهای مفیدی یاد بگیریم، اما اگر رقبای ما در این بازار، از ما سریع‌تر عمل کنند و یا مردم محلی این منطقه رقبای ما را بهتر از ما بدانند، این یک زنگ خطر برای سامسونگ است. به همین خاطر است که من از جمله “اگر من یک چرت بزنم، مرده‌ام” استفاده می‌کنم.

کو این مطلب را نیز افزوده که بازار هند فقط مختص گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده نیست و اتفاقا مصرف‌کنندگان این بازار قیمت‌های بیشتری برای به دست‌آوردن فناوری‌های روز، پرداخت می‌کنند.

در حال‌حاضر تعداد فروش محصولات شرکت شیائومی در هند به 28 درصد رسیده، در حالی که این میزان برای سامسونگ 24 درصد است. هم‌چنین، با توجه به اینکه شیائومی و سامسونگ 52 درصد از بازار هند را در اختیار دارند، میزان درآمد سامسونگ حدود 34 درصد از این 52 درصد است و این آمار نشان می‌دهند که درآمد سامسونگ در هند بیشتر از شیائومی است، اما تعداد محصول فروخته شده سامسونگ، کمتر از شیائومی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH