این گوشی با الهام از یک مجسمه در موزه لوور ساخته شده است!

شرکت آنر همواره کوشیده است با معرفی تجربه‌های جدید در حوزه طراحی گوشی هوشمند، در زمینه طراحی گوشی پیشگام باشد. به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۱۹ هم زبان طراحی ویژه خود را عرضه کند. برای این‌که این زبان طراحی را بیشتر بشناسیم، بهترین کار بررسی طراحی آخرین مدل از گوشی‌های هوشمند سری ویو آنر یا همان «آنر ویو ۲۰» (HONOR View20) است؛ گوشی هوشمندی که بر اساس تلفیقی متوازن از زیبایی و فناوری طراحی شده است، به طوری که می‌توانیم طراحی این گوشی زیبا را تجربه‌ و اکتشافی جسورانه به حساب بیاوریم.

آنر در طراحی و تولید گوشی‌های سری ویو خود در تلاش است از یک سو در میان پیشروان صنعت گوشی‌سازی باشد و تازه‌ترین دستاوردهای دنیای فناوری را در اختیار کاربران بگذارد و از سوی دیگر ارزش‌های برند آنر را به نمایش بگذارد و بهترین و جدیدترین نوآوری‌ها در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های پرچم‌دار را ارائه کند.

نمایشگر یکپارچه

آنر برای این منظور نمایشگری بدون حاشیه و حفره‌دار طراحی کرده است که دوربین جلویی گوشی در پشت این حفره و در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر قرار می‌گیرد تا نمای جلوی گوشی ظاهری یکپارچه و بی‌نقص به خود بگیرد. همین طراحی باعث شده است که نسبت بدنه به نمایشگر برای نمایشگر ۶.۴ اینچی این گوشی هوشمند به  عدد خیره‌کننده 92درصد برسد وتعادلی چشم‌نواز میان کارآیی و ذائقه هنری پدید بیاورد.

در انتخاب موقعیت قرارگیری دوربین سلفی این گوشی دقت شده است که لنز این دوربین کمترین توجه را به خود جلب کند و در عین حال در هنگام ثبت عکس‌های سلفی، پیدا کردن آن کمترین دردسر را داشته باشد. به همین دلیل این حفره در قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر قرار گرفته و دیگر خبری هم از بریدگی ذوزنقه‌ای بالای صفحه نیست. به این ترتیب هنگام کار با نمایشگر حسی از یکپارچگی و فراگیری ایجاد می‌شود و توجه کاربر به حفره دوربین به کمترین حد ممکن می‌رسد. از سوی دیگر در هنگام سلفی گرفتن، چشم انسان به طور طبیعی به قسمت بالا و سمت چپ نمایشگر می‌افتد که محل قرار گرفتن دوربین همان‌جا است.

مجسمه‌ای در لوور الهام‌بخش طراحی

برای طراحی آنر ویو ۲۰ از یکی از زیباترین مجسمه‌های موزه لوور الهام گرفته شده است؛ مجسمه‌ای به نام «نیکه ساموتراس» که به نام «پیروزی بالدار ساموتراس» هم شناخته می‌شود. این اثر هنری یکی از نام‌دارترین و ستایش‌شده‌ترین مجسمه‌های جهان به شمار می‌آید و از معدود مجسمه‌های عصر هلنیستی است که نسخه اصیل آن (و نه نسخه کپی دوران رومی آن) باقی مانده و به دست ما رسیده است. اچ. دبلیو. جانسون، استاد تاریخ هنر، این مجسمه را «برجسته‌ترین شاهکار مجسمه‌سازی در دوره هلنیستی» توصیف کرده است. «پیروزی بالدار ساموتراس» از آن دسته آثار هنری است که به توضیح و تفسیر کمی نیاز دارند؛ این مجسمه حس و حالی نیرومند دارد، جذابیت بصری آن انکارناپذیر است و می‌توان با هر دانش و تربیت هنری‌ای به راحتی از زیبایی بی‌نظیر آن لذت برد و زیبایی دلچسب این مجسمه را می‌شود از هر زاویه‌ای مشاهده کرد. این اثر هنری نماینده بالاترین اوج و قله‌ای است که هنرمندان عصر هلنیستی می‌خواستند به آن برسند.

واسیلی کلیوکین، معمار صاحب‌سبک روسی، با الهام از این مجسمه سازه‌ای با عنوان «برج پیروزی بالدار» طراحی کرده و در آن هماهنگی در هم تنیده‌ای از هنر کلاسیک و مدرن را به نمایش گذاشته است.

طراحی قاب پشتی گوشی هوشمند آنر ویو ۲۰ هم با الهام از بال‌های چشم‌نواز مجسمه پیروزی بالدار شکل گرفته و در عین حال در این طراحی فلسفه زیبایی‌شناسانه تیم طراحی آنر هم حفظ شده است. با نگاهی به قاب پشتی این گوشی می‌توان دید که شاخص‌ترین مولفه این مجسمه که همان بال‌های آن است، در قالب شکل حرف V خلاصه شده است. قاب پشتی این گوشی با یک فرایند قلم‌زنی در مقیاس نانومتری و چند میلیون الگوی کریستالی ساخته شده است که باعث می‌شود نوری که به سطح قاب پشتی گوشی می‌تابد، به شکل زیبا و چشم‌نوازی منعکس شود و چند حرف V به شکل بال‌های مجسمه «پیروزی بالدار ساموتراس» به نمایش در بیاید. این طراحی توانسته است به هماهنگی شکیلی میان اوج هنر کلاسیک و آخرین پیشرفت‌های فناوری پدید بیاورد و نیروی پنهان هر دوی این‌ها را بیرون بکشد.

نیکه (Nike)، الهه پیروزی در یونان باستان، سرعتی فوق‌العاده داشت. همچنین باور بر این بود که نیکه ریاست بازی‌های المپیک را بر عهده دارد و مشوق قدرت و سرعت جسمانی بیشتر است. ارزش‌هایی که نیکه نمایندگی می‌کند با گوشی‌های هوشمند سری وی آنر کاملاً سازگار است، زیرا این سری از گوشی‌های آنر می‌خواهند همواره تجربه تعامل با تازه‌ترین مرزهای نوآوری در حوزه فناوری را در دسترس کاربران قرار بدهند.

موقعیت‌یابی محصول گوشی‌های هوشمند سری وی آنر:

  • ارزشمندی و اعتبار در حوزه فناوری
  • جدیدترین نوآوری‌ها
  • بهترین عملکرد در صنعت گوشی‌های تلفن همراه

گوشی‌های سری وی آنر پشتیبان چه ارزش‌هایی است؟

  • ایستادن بر قله فناوری
  • سرعت فوق‌العاده زیاد
  • پیشرفت‌های ملموس فناوری که حسی از برتری ایجاد کند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH