sony take two

سونی رسما شایعه خریدن کمپانی سازنده GTA V را رد کرد

اگر اهل گیم و بازی‌های ویدیویی باشید حتما تا به حال اسم کمپانی Take-Two Interactive به گوشتان خورده است؛ گروهی که سازنده بازی‌های مشهور و فوق‌العاده‌ای همچون GTA V و Red Dead Redemption 2 است. سونی اخیرا اعلام کرده است که تصمیم ندارد این کمپانی را خریداری کند. می‌پرسید چطور؟

همه چیز از یک شایعه شروع شد. جوئل کولینا، رئیس بخش تجارت فناوری و رسانه Wedbush Securities عنوان کرده بود که سونی قصد دارد کمپانی Take-Two را به ارزش هر سهم ۱۳۰ دلار خریداری نماید. اگر چنین معامله‌ای به وقوع می‌پیوست در مجموع ۱۳.۷ میلیارد دلار ارزش داشت. همین شایعه سبب شد که روز چهارشنبه ارزش سهام Take-Two حدود ۵ درصد رشد داشته باشد. اما بعد از کمی پرس‌وجو، هر دو طرف یعنی هم سونی و هم Take-Two تلویحا یا مستقیما این شایعه را انکار کردند.

سونی خیلی مستقیم به این موضوع پرداخت و اعلام کرد که “نمی‌دانیم دقیقا این شایعات از کجا شکل گرفته‌اند، اما قطعا چنین برنامه‌ای نداریم.” از سوی دیگر Take-Two کمی محتاطانه و بدون اشاره مستقیم در واکنش به این خبر گفته که این گروه به شایعات و حرف و حدیث‌ها پاسخی نمی‌دهد. همین واکنش‌ها سبب شد که مطمئن شویم چنین اتفاقی قرار نیست رخ بدهد. البته انکار این موضوع هم موجب شد ارزش سهام Take-Two سه درصد افت کند.

وقتی دوباره به منبع این شایعه رجوع شد، کولینا فورا پا پس کشید و گفت که این شایعه را از یک منبع نه چندان معتبر دریافت کرده بود که خود آن منبع هم ذکر کرده بود که این خبر هنوز تایید نشده است. او اذعان کرد که در این میان صرفا نقش منتقل کننده خبر از یک منبع دیگر را داشته و خودش هیچ نقشی در آن نداشته است.

با این حال، فقط تصور کنید که اگر واقعا چنین اتفاقی می‌افتاد و سونی حدود ۱۴ میلیارد دلار هزینه می‌کرد و Take-Two را می‌خرید، آن‌گاه این کمپانی مجبور بود سری بازی‌های مشهوری همچون GTA و RDR را از آن پس صرفا برای کنسول پلی استیشن عرضه کند. در چنین شرایطی فکر کنید چند نفر بی‌کار می‌شدند و چه ضرری به Take-Two می‌خورد که مجبور بود کنسول‌ها و پلتفرم‌های دیگر را برای بازی‌هایش نادیده بگیرد. این شایعه از لحاظ منطقی هم از ابتدا درست به نظر نمی‌رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH