بهبود قابلیت ژست‌های حرکتی در نسخه بتای اندروید Q

ژست‌های حرکتی که در اندروید 9 تعبیه شده‌اند، توسط برخی از کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است. این ژست‌های حرکتی در بازکردن برنامه‌هایی که اخیرا استفاده شده یا حرکت‌کردن در منوی اپ‌ها به شما کمک می‌کنند. برخی از کاربران گزارش کرده‌اند که هنگام استفاده از این ژست‌های حرکتی، انیمیشن‌های گوشی روان عمل نکرده و همین امر باعث وجود یک نقص در رابط ‌کاربری می‌شود.

کاربران انجمن XDA Developers با دسترسی به منوی Developer Options در نسخه بتای اندروید Q از قابلیت‌های جدید اضافه‌شده به ژست‌های حرکتی اندروید خبر دادند. این قابلیت‌ها برروی یک گوشی پیکسل 2 XL آزمایش شده‌اند و کاربران این انجمن لیست تغییرات جدیدی که در ژست‌های حرکتی اتفاق افتاده را منتشر کرده‌اند:

  • جا‌به‌جایی روان و سریع در بین اپ‌های در حال اجرا توسط کشیدن انگشت‌تان در سمت راست آیکون قرصی شکل.
  • بازگشت به یک برنامه درحال اجرا توسط کشیدن انگشت به سمت چپ در منوی ناوبری (Navigation)
  • برگشتن به صفحه اصلی منو توسط بالاکشیدن آیکون قرصی شکل ژست‌ها (انیمیشن‌های جدید در این قابلیت گنجانده شده‌اند.)
  • با کشیدن آیکون قرصی در صفحه به بالا و نگه‌داشتن آن می‌توانید برنامه‌هایی که اخیرا در گوشی باز بودند را مشاهده کنید.
  • هنگامی که در صفحه اصلی قرار دارید با بالا کشیدن منوی ناوبری (Navigation Bar) فقط منوی اپ دراور (لیست برنامه‌ها) به نمایش درمی‌آید.
  • ظاهرشدن نوار اعلانات با کشیدن انگشت‌تان درهر نقطه از صفحه‌نمایش (درست مانند آیفون‌ها)

اگر همه این قابلیت‌های جدید در اندروید Q اجرای شوند، شما می‌توانید حس کاربران آیفون X، XS و XR را بعد از یک مدت طولانی تجربه کنید و این ژست‌ها در تجربه این حس به شما کمک می‌کنند. البته کنفرانس گوگل I/O اطلاعات زیادی درباره این نسخه از اندروید و قابلیت‌های جدید آن به ما معرفی خواهد کرد و ما باید برای معرفی و کامل‌تر شدن این قابلیت‌ها تا روز 7 مه 2019 صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH