اپل رسما از آیپد ایر جدید و آیپد مینی پرده برداشت

اپل در سکوت خبری دو مدل جدید از آیپدهای خود را معرفی کرد، آیپد مینی و آیپد ایر جدید بسیاری از قابلیت‌های خوب آیپد پرو را در خود قرار داده‌اند. صفحه نمایش 10.5 اینچی همراه با فناوری True Tone، طراحی نازک، سبک بودن و عملکرد بسیار عالی توسط جدیدترین پردازنده اپل یعنی A12 از قابلیت‌های بسیار خوب آیپد ایر جدید به شمار می‌روند. قیمت ارزان 500 دلاری این تبلت هم یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول اپل است. البته آیپد ایر 2 و آیپد مینی مجهز به پورت USB-C نیستند و این مورد یک امتیاز منفی برای این تبلت‌ها محسوب می‌شود.

معایب و کاستی‌های این دو تبلت بیشتر از یک مورد بوده و هیچ‌کدام از این دو محصول از قابلیت Face ID پشتیبانی نمی‌کنند، البته سنسور Touch ID در این آیپدها تعبیه شده و نیازی به نگرانی در مورد مسائل امنیتی و حریم شخصی وجود ندارد.

هر دو تبلت جدید اپل از نسل اول قلم اپل (Apple Pencil) پشتیبانی می‌کنند و خبری از پشتیبانی این تبلت‌ها از نسل دوم قلم اپل نخواهد بود. ویژگی‌هایی مثل شارژ بی‌سیم و ژست‌های حرکتی در نسل دوم قلم اپل موجود هستند اما نسل نخست این قلم از ویژگی‌های مذکور برخوردار نیست، این حرکت اپل روشی برای تمایز بین تبلت‌های گران‌قیمت آیپد پرو و تبلت‌های اقتصادی یعنی آیپد ایر جدید و آیپد مینی است.

آیپد ایر جدید از صفحه کلید هوشمند برای تایپ سریع‌تر هم پشتیبانی می‌کند (مدل مینی به این قابلیت مجهز نیست).

این تبلت اپل با شعار “قدرت فقط برای حرفه‌ای‌ها نیست” اشاره به قیمت ارزان این تبلت و قابلیت‌های جدید که در نسخه پرو آیپد ایر وجود دارند، کرده است. البته این شعار در زبان انگلیسی بدین‌گونه مطرح شده است: “قدرت فقط برای Proها نیست.”

در آخر لیست مرتب‌شده ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید آیپد ایر جدید را به شما معرفی می‌کنیم:

  • پردازنده قدرتمند A12 همراه با موتور عصبی (همان پردازنده‌ای که در گوشی آیفون 10 اس استفاده شده است).
  • صفحه‌نمایش 10.5 اینچی رتینا با تکنولوژی True Tone و فضای رنگی گسترده.
  • پشتیبانی از نسل اول قلم اپل (Apple Pencil) و صفحه‌کلید هوشمند.
  • وزن بسیار سبک و بدنه باریک 6.1 میلی‌متری.
  • باتری با عمر 10 ساعت

این تبلت‌ها در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای و طلایی در طی این هفته در فروشگاه‌های اپل به مشتریان عرضه خواهند شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH