رونمایی رسمی از اسمارت‌فون اوپو A5s با تراشه جدید و ناچ کوچک‌تر

همزاد جدید اسمارت‌فون اوپو A5 با نام اوپو A5s معرفی شد (به‌خاطر داشته باشید که این هندست‌ها در برخی مناطق با اسامی AX5 و AX5s شناخته می‌شوند). تغییرات گوشی جدید به‌طور خلاصه در قالب 2 کلمه “هلیو P35” قابل توصیف است. مدل‌های مختلف گوشی AX5 نیز در عوض از تراشه اسنپ‌دراگون 450 بهره می‌گیرند.

در حالی‌که هر 2 تراشه مجهز به پردازنده‌های کورتکس A53 هستند؛ اما چیپست هلیو از سرعت و فرکانس بالاتری برخوردار است. واحد پردازش گرافیکی 2 تراشه نیز با یکدیگر متفاوت هستند و مشخصا در این مورد خاص از پردازنده PowerVR GE8320، مشابه نمونه به‌کارگیری شده در تراشه هلیو P22 استفاده شده است.

سایر مشخصات، مشابه گذشته است و این پدیده از نمایشگر 6.2 اینچی IPS با رزولوشن 720 در 1520 پیکسل آغاز می‌شود. ناچ موجود بر روی نمایشگر دارای اندازه کوچک‌تری بوده و از طراحی قطره‌ای برخوردار است؛ اما دوربین سلفی گوشی کماکان می‌تواند تصاویر 8 مگاپیکسلی را ثبت نماید. دوربین پشتی دوگانه نیز با وجود حسگرهای 13 و 2 مگاپیکسلی بدون تغییر باقی‌مانده است.

تعویض تراشه گوشی موجب تغییر سیستم‌عامل آن نشده و اوپو A5s همچنان از Color OS 5.2 بر پایه اندروید 8.1 اوریو بهره می‌گیرد. پیکره‌بندی حافظه نیز اساسا یکسان بوده و مدل پایه A5s مجهز به 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی است. باتری دستگاه نیز بدون تغییر کماکان دارای ظرفیت 4230 میلی‌آمپرساعت خواهد بود.

اوپو A5s به‌جای رنگ‌های آبی و صورتی در مدل‌های مشکی و قرمز عرضه می‌شود. قیمت‌گذاری و زمان عرضه این اسمارت‌فون هنوز رسما اعلام نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH