اطلاعات فاش‌ شده از گوشی ارزان قیمت گوگل پیکسل 3a

هنوز معلوم نیست که گوگل چه نامی برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده خود انتخاب کرده است، اما اخیرا نام دو محصول این شرکت برسر زبان‌ها افتاد. مدتی است که در اخبار و شایعات نام گوشی‌های پیکسل 3a و 3a XL شنیده می‌شود و به نظر می‌‌آید این گوشی‌ها به جای پیکسل 3 لایت و 3 لایت XL معرفی و عرضه خواهند شد. ما از طریق منابع معتبر مطلع شدیم که گوگل قصد عرضه گوشی‌های میان‌رده را نیز دارد.

ما هنوز نمی‌دانیم که کلمه a در نام این گوشی‌ها چه معنی دارد و این گوشی‌ها چه زمانی عرضه خواهند نشد، اما سردبیر وب‌سایت 9to5Google اطلاعات موثق و تایید‌شده‌ای را درباره این گوشی‌ها در اختیار ما قرار داده که ما آن‌ها را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم.

هنگامی که گوگل برای اولین بار شایعاتی را درباره مدل‌های ارزان‌قیمت پیکسل 3 مطرح کرد، بلافاصله همه تصور کردند که گوگل از یک نمایشگر و پردازنده با کیفیت پایین در این گوشی استفاده خواهد کرد، اما انتظار می‌رود که این هندست به پردازنده اسنپدراگون 670 که کمی ضعیف‌تر از پردازنده اسنپدراگون 845 پیکسل 3 است، مجهز شده باشد. البته پنل P-OLED پیکسل 3 ممکن است در پیکسل 3a هم مورد استفاده قرار گیرد.

صفحه‌نمایش پیکسل 3a

استفان هال گفت که صفحه‌نمایش 5.6 اینچی پیکسل 3a مجهز به فناوری OLED بوده و از رزولوشن تصویر 2220 در 1080 بهره‌مند خواهد شد، اما متاسفانه در این نمایشگر از هیچ فناوری برای کم‌شدن محیط مشکی اطراف آن استفاده نشده و صفحه‌نمایش این هندست زیاد هم مدرن نیست. پنل OLED این دستگاه نسبت به پنل‌های AMOLED سامسونگ در گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس بسیار ضعیف‌تر است (البته این مقایسه از نظر رقابتی محسوب می‌شود).

با این‌حال بررسی‌های این سایت نشان می‌دهد که صفحه‌نمایش 5.6 اینچی این گوشی قادر به کنترل میزان روشنایی، کنتراست صفحه، تشخیص رنگ و کنترل دمای رنگ است که این ویژگی‌ها اکثرا در گوشی‌های هوشمند رده‌بالا وجود دارند. اگر گوگل قصد عرضه این گوشی با قیمت پایین را داشته باشد، باید اعتراف کنیم که قیمت ارزان برای چنین دستگاهی، شگفت‌انگیز خواهد بود. البته این قیمت پایین هم دلایل مخصوص خود را دارد، برای مثال هزینه‌های پایین در تولید نمایشگر پیکسل 3a ممکن است تاثیر منفی بر کیفیت صفحه‌نمایش این گوشی داشته باشد.

نکته آخر درمورد صفحه‌نمایش این گوشی این است که هیچ بریدگی یا حتی سوراخ نمایشگر (Hole-Punch) در این گوشی وجود نخواهد داشت، بنابراین صفحه‌نمایش این گوشی یک نمایشگر معمولی در مقایسه با سایر شرکت‌های رقیب خواهد بود.

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست

با توجه به این‌که قیمت فعلی گوشی پیکسل 3 چیزی در حدود 799 دلار بوده، ممکن است که قیمت پیکسل 3a بسیار ارزان‌تر از نسل قبلی و پیشرفته خود باشد، دوربین این هندست به احتمال زیاد همان دوربینی خواهد بود که در پیکسل 3 استفاده شده و حتی ممکن است از همان صفحه‌نمایشی استفاده شود که در نسل قبلی خود قرار داشته است. حتما تمامی این موارد منجربه ارزان‌قیمت بودن این گوشی خواهند شد.

یکی دیگر از معایب هندست میان‌رده گوگل، ضد‌آب نبودن آن است که این ویژگی در پیکسل 3 قرار داشت. برخلاف پیکسل 3، جک 3.5 میلی‌متری هدفون در این دستگاه تعبیه شده است. بدنه این گوشی در رده عالی کیفیتی قرار ندارد اما ترکیب فلز و شیشه با پلاستیک در این گوشی حس ارزشمند بودن این گوشی را به کاربر منتقل می‌کند. البته ویژگی‌های بدنه نمی‌تواند منجربه ارزان شدن آن شود، زیرا تمامی مواد استفاده‌شده در بدنه پیکسل 3a زیاد‌هم ارزان نیستند.

پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در این گوشی هوشمند وجود ندارد، اما ظرفیت باتری نسبت به پیکسل 3 مقدار کمی افزایش یافته و به 3000 میلی‌آمپر رسیده است. البته دوربین سلفی این دستگاه هم درست مثل پیکسل 3 با مقدار 8 مگاپیکسل و مجهز به زوم اپتیکال عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH