بررسی خودرو ۳۰ H کراس

خودرو ۳۰ H کراس در بدو ورود خود به بازار، مخالفان و موافقان بسیار زیادی داشت؛ اما در نهایت با تبلیغات گسترده‌ی ایران خودرو به بازار عرضه شد. رقیب این خودرو رنو ساندرو می‌باشد که ما مقایسه کوچکی بین ۳۰ H کراس  و رنو ساندرو خواهیم داشت.

طراحی خودرو۳۰  Hکراس به این شکل است که: دماغه جلوی ماشین بسیار کشیده است، برای اسپرت کردن پشت ماشین از پلاستیک استفاده کرده‌اند و این باعث شده که چرخ‌ها خیلی کوچک به نظر برسند. در ستون‌های پشت ماشین، چراغ استفاده شده است که شبیه کارهای ولوو است؛ در نهایت می‌توان گفت از ماشینی که در سال ۲۰۱۷ عرضه شده است انتظار بیشتری می‌رود. طراحی‌هایی مثل ۲۰۶ از ۳۰ H کراس پخته تر است؛ اما ۳۰ H کراس قیافه جدیدی در بازار ایران دارد. پلتفرم ماشین برای پژو ۳۰۰۸ قدیمی است و به چین رفته، دستکاری شده است، در نهایت وارد ایران شده و روی آن مونتاژ صورت گرفته است؛ یعنی هم قدیمی و کمی هم زیادی دست به دست شده است. طراحی داخلی آن خیلی خوب انجام شده، مخصوصاً از ساندرو بهتر است. فقط با اینکه ماشین سفت است تسمه دنده آن لق می‌زند. فضای پای جلو واقعاً خوب است؛ چون که فاصله بین دو محور آن خیلی بیشتر از ماشین‌هایی مانند ۲۰۶ هست، خصوصاً در صندلی‌های عقب فضای پای سرنشینان عقب خیلی خوب است. صندلی‌های جلوی ماشین کمی ناراحت است؛ به خاطر‌ این که نشیمن این صندلی‌ها کوچک است، به خصوص برای سفرهای بلند مدت می‌تواند خسته کننده باشد. کیفیت کابین آن نسبتاً خوب و شبیه ماشین‌های معمولی ایران خودرو می‌باشد.

موتور ۳۰ H کراس ۵tu، تیپ ۵ پژو۲۰۶ است. این موتور برای ۳۰ H کراس موتور خوبی به شمار می‌رود، چون قطعات آن زیاد است؛ بنابراین دیگر نگرانی وجود ندارد. ۵ اسب بخار از ۲۰۶ کمتر توان تولید می‌کند یعنی موتوراین اتومبیل ۱۰۵ اسب بخار؛ اما ۲۰۶، ۱۱۰ اسب بخار است که البته توان این موتور از تندر۹۰ بهتر است ولی نباید توقع همان شتاب را از این ماشین داشت؛ چون اچ سی کراس از ۲۰۶ حدود ۲۰۰ کیلو سنگین‌تر است. کنارِ دنده‌یِ خودرو ۳۰ H کراس، ۳ گزینه وجود دارد یکی S  که حالت اسپرت را نشان می‌دهد ، یکی برف، حالت برفی که از دنده ۲ شروع می‌کند و یکO/D  برای زمان‌هایی که در سرپایینی هستیم و اجازه نمی‌دهد دنده از ۳ بیشتر شود و ماشین دور بگیرد. گیربکس آیسین ژاپن از نقاط قوت این ماشین می‌باشد و ۴ دنده است؛ اما مدل ۴ دنده آن بسیار قدیمی است و خیلی وقت پیش از این دنده در ماشین‌ها استفاده می‌شد؛ در واقع برای چیزی که الان در بازار به عنوان ماشین صفر فروخته می‌شود شاید کمی قدیمی باشد. نکته دیگر اینکه گیربکس خوب به تنهایی کافی نیست بلکه موتور، گیربکس و وزن خودرو باید خوب باشند تا ماشین عملکرد خوبی داشته باشد. ۲ نکته مثبت در مورد ۳۰ H کراس: اول ضریب دنده خوب، مخصوصاً دنده ۱ این خودرو ضریب خوبی دارد، دوم تعویض دنده‌ها خیلی نرم تر از ماشین‌هایی همچون رنو ساندرو است و برای استفاده شهری بسیار مناسب است.

در تست شتاب اعداد محاسبه شده: شتاب ۰ تا ۱۰۰، ۱۸.۲۲ ثانیه و شتاب ۰ تا ۶۰، ۷.۷۶ ثانیه به دست آمد. با وجود اینکه هر چهار چرخ  ۳۰ H کراس دیسکی است؛ ترمزهای آن خوب، اما کمی از ساندرو ضعیف‌تر است. صدای کابین ۳۰ H کراس آزار‌دهنده نیست و در استفاده‌ی شهری کاملاً خوب است و از ساندرو بهتر است. از نظر امنیتی این ماشین سه ستاره ایمنی از سی ان کپ چین دارد. قیمت ۳۰ H کراس در بازار در حال حاضر یعنی اسفند ۹۷ بین 100 تا 130 میلیون تومان می‌باشد.

از آنجایی که سایت دیوار هم اکنون بزرگترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو ۳۰ H کراس، به آگهی های بخش خرید و فروش خودرو مراجعه کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “بررسی خودرو ۳۰ H کراس”

  1. از سایت محبوبم انتظار دارم از نویسنده های باتجربه تر و با باسوادتری جهت نوشتن مقالات بهره بگیرد.املای این مقاله بیشتر به املای یک دانش آموز راهنمایی شبیه بود،بدون انسجام وبا تکرار افعال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH