مدیران خودرو

7 دلیل برای آنکه از مدیران خودرو ماشین نخرید!

شرکت مدیران خودرو از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین خودروسازهای کشور محسوب می‌شود که بیش از 20 سال سابقه فعالیت دارد و بخش عمده‌ای از بازار خودروی کشور در اختیار این شرکت است.

مدیران خودرو محصولات شرکت چری را در طرح‌های مختلف فروش به بازار عرضه می‌کند و سهم بزرگی در خودروهای خارجی بازار ایران دارد.

اما این سهم بزرگ به معنای کیفیت خودرو و قیمت‌گذاری مناسب نیست، این سهم به دلیل کاهش واردات خودروهای خارجی و سخت شدن واردات خودرو اتفاق افتاده و نه تنها مدیران خودرو بلکه بقیه شرکت‌ها هم تنها خودروهای چینی را وارد بازار می‌کنند و در واقع انتخاب دیگری برای مشتریان وجود ندارد.

اما سهم داشتن در بازار ایران به معنی کیفیت کار نیست، درواقع مردم مجبور به خرید محصولات مدیران‌ خودرو هستند و گزینه‌های دیگری پیش روی آن‌ها قرار ندارد.

4 دلیل برای آنکه ماشین چینی نخرید!

با توجه به سال‌ها فعالیت این شرکت و گزارشات خریداران و مشتریان و همچنین بررسی جراید و رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو، به 7 عامل بسیار مهم و کلیدی رسیدیم که قبل از خرید خودرو از شرکت مدیران خودرو باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید.

با بررسی این موارد احتمالا به این نتیجه خواهید رسید که بهتر است برای خرید خودرو، به سراغ یک شرکت دیگر بروید و خود را درگیر مسیر پر چالش و دشوار خرید خودرو از مدیران خودرو نکنید.

گران فروشی مدیران خودرو در روز روشن

مدیران خودرو از جمله شرکت‌های بزرگی بود که در سال اخیر به دلیل گران فروشی و عرضه خودرو با نرخ بالاتر از قیمت تایید شده در شورای رقابت محکوم شد.

این شرکت با بی اعتنایی به قیمت‌هایی که شورای رقابت تعیین کرده، اقدام به فروش خودرو با نرخ دلخواه کرده که سازمان تعزیرات جریمه سنگینی‌ را برای این شرکت صادر کرد.

در پرونده مدیران خودرو و کرمان موتور بیش از 2000 شکایت وجود دارد. طبق اعلام تعزیرات، مدیران خودرو 2100 میلیارد تومان جریمه شده که باید این پول را پرداخت کند و میزان 220 میلیارد هزینه اضافه گرفته شده از مشتریان را هم برگرداند.

در اخبار اعلام شده که مدیران خودرو برای فروش تیگو 7 پرو از هر مشتری حدود نیم میلیارد هزینه بیشتری دریافت کرده بود!

البته گران فروشی شرکت‌های خودروساز به ویژه مدیران‌خودرو سابقه‌دار است. در سال‌های 99 تا 1401 هم چندین مورد از گرانفروشی شرکت مدیران‌ خودرو مطرح شد، حتی در خرداد سال 1400 ایسنا در خبری به این موضوع پرداخت که محصولات مدیران خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه ارزان‌تر است و مدیران خودرو قیمت کارخانه را گران‌تر از بازار به مشتریان می‌فروشد! مشابه همین اتفاق و گرانفروشی مدیران خودرو در سال 1398 هم اتفاق افتاد بود.

قیمت دو برابری نسبت به بازار کشورهای همسایه

این که شرکتی با ارز نیمایی محصولاتی وارد کند و بعد با قیمت دو برابر به فروش بگذارد چه نام دارد؟ شرکت‌های خودروساز همواره مورد حمایت دولت بودند و در واقع برای حیات خودروسازهای داخلی واردات خودرو به کشور قطره‌چکانی انجام می‌شود و ما مجبور هستیم در بازار به شدت تک قطبی و انحصاری، محصولاتی را که باب میلمان نیست، خریداری کنیم.

این درحالی است که مدیران‌ خودرو به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای کشور محصولاتش را با قیمتی در حدود دوبرابر نسبت به بازارهای اطراف ایران به مردم می‌فروشد!

قیمت کارخانه تیگو 8 پرومکس که یکی از جدید‌ترین و بهترین محصولات این شرکت است، برای خرید نقدی 2 میلیارد و 250 میلیون تومان است ولی در بازار دبی با قیمت حدود 23 هزار دلار به فروش می‌رسد که با احتساب دلار بازار آزاد، قیمت آن در امارات نصف قیمتش در طرح مدیران خودرو در خواهد آمد.

همچنین تیگو 8 پرو که در بازار کشورهای همسایه بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت دارد در ایران با قیمت یک میلیارد و 900 میلیون تومان به فروش می‌رسد!

در ضمن قیمت تیگو 8 پرو در کشورهای عراق، کویت، عربستان و ترکمنستان بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر محصولات مدیران خودرو مانند تیگو 7 پرو هم در کشورهای نام برده با قیمت حدود 800 میلیون به فروش می‌رسد ولی قیمت این محصول در بازار ایران حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان است!

شما خود می‌توانید مقایسه کنید آیا خرید مدل‌های این شرکت برای شما مناسب است یا خیر، البته با پرداخت این پول کیفیت بالا و خدمات پس از فروش مناسبی هم دریافت نمی‌کنید. در ادامه در خصوص همین موارد صحبت خواهیم کرد.

تحویل خودرو با تاخیر!

یکی دیگر از مواردی که بارها و بارها توسط مشتریان مدیران خودرو بیان شده، تحویل‌های با تاخیر چند ماهه این شرکت است. مدیران خودرو پس از دریافت هزینه خرید خودروها، تاخیر‌های طولانی مدت و چند ماهه دارد که این موضوع باعث شده اسم مدیران خودرو با لقب تحویل با تاخیر در بازار خودرو استفاده شود.

گزارش‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد که در سال‌های اخیر شدت پیدا کرده و عدم تحویل تیگو 8های این شرکت در سال جاری هم موجب شد تا رسانه‌ها به این اتفاق واکنش نشان دهند.

در گزارش‌های جمع‌آوری شده مشتریان اعلام کرده‌اند که هزینه خودرو را از چند ماه قبل پرداخت کرده‌اند ولی مدیران‌ خودرو به وعده خود عمل نکرده و خودروها را سر زمان مقرر تحویل نداده، تاخیرهای چندین ماهه و طولانی مدت صدای مشتریان را در آورده و باعث بدنامی این شرکت شده است.

تداوم تاخیر در تحویل محصولات مدیران خودرو/ مشتریان حق شکایت دارند؟

نکته بدتر آن است که بسیاری از مشتریان از طریق شرکت‌های لیزینگ اقدام به ثبت نام محصولات مدیران خودرو کرده‌‌اند و با توجه به تاخیر در تحویل خودرو، دوره اقساط آن‌ها آغاز شده و مجبور به پرداخت قسط خودرویی شده‌اند که آن را دریافت نکرده‌اند!

یکی از مشتریان در خصوص تاخیر تحویل محصول توسط مدیران خودرو گفته بود:

در نوبت اول عرضه خودرو از طریق سامانه یکپارچه که در اسفند‌ 1401 انجام شد،‌ برای خرید تیگو 8 پرومکس ثبت‌نام کردیم و در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتیم، در اواخر فروردین امسال نیز پیامکی از سوی خودروساز برای مراجعه به نمایندگی و واریز وجه دریافت کردیم، ‌بعد از دریافت پیامک به نمایندگی مراجعه و مبلغی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای خرید خودرو مذکور پرداخت کردیم، ‌بعد از انجام این مراحل، به ما ‌اعلام شد‌ که خودرو حداکثر ظرف یک ماه تحویل داده خواهد شد، اما برخلاف انتظار و با گذشت بیش از 3 ماه از زمان تکمیل وجه، هنوز خودرویی‌ تحویل داده نشده است.

یکی دیگر از مشتریان این شرکت که چند ماه است خودرو خود را تحویل نگرفته، با انتقاد از مدیران خودرو اعلام کرد:

چرا مدیران خودرو پول مردم را طی 72 ساعت می‌گیرد و بلوکه می‌کند ولی در تحویل خودروی لیزینگی بیش از 6 ماه بعد خودرو را به مردم تحویل می‌دهد و حقایق را در نمایندگی‌ها کتمان می‌کنند و واقعیت این امر به مردم اطلاع رسانی نمی‌شود؟ چرا مردم باید متضرر باشند؟ چرا هیچ نهادی پاسخگو نیست؟ این نارضایتی در یک جامعه تقریبا هزار نفری از مشتریان مدیران‌خودرو جا افتاده است. چرا هیچ مسئولی قاطعانه پیگیر این موضوع و حل آن نیست !؟

یکی دیگر از مشتریان ناراضی مدیران خودرو با اعتراض به تاخیر این شرکت در تحویل خودرو بیان کرد:

الان 3 ماه از تاریخ تحویل خودروهای مدیران خودرو گذشته ولی هیچ کس جوابگو نیست. پس کی تکلیف تحویل خودروها مشخص می‌شود؟
اعتراض یکی دیگر از شهروندان که پول خودرو را کامل پرداخت کرده ولی خودرویی تحویل نگرفته است:
مدیران خودرو بر خلاف مصوبه شورای رقابت مبلغ مازاد دریافت کرده و بر خلاف مصوبه شورا هزینه در رهن نگه داشتن سند گرفته و حاضر به برگشت مبالغ اضافه نیست. شرکت فوق در ماه‌های گذشته با دریافت مبالغ اضافه از مردم، خودرو به فروش می‌رساند اما الان با بهانه‌های واهی مانند گمرک حاضر به تحویل خودروها نیست و سوال این است چرا این مشکل در روند غیرقانونی فروش خودرو وجود نداشت؟
یکی دیگر از مشتریان مدیران خودرو اعلام کرد:
ما برنده مرحله اول ثبت نام خودرو هستیم. پس از آمدن پیامک و ثبت نام و پرداخت دو میلیارد و ششصد و شصت میلیون تومان برای تیگو هشت پرومکس. خودرو قرار بوده بیستم اردیبهشت تحویل و الباقی مابه‌التفاوت قیمت اعلامی شورای قیمت گذاری عودت شود. با اینکه تمام مدارک ماشین تحویل داده شده هنوز از تحویل و عودت مبلغ اضافی خبری نیست . لطفاً حمایت کنید تا خودرو ساز به قیمت گذاری شورای رقابت تمکین کند.
اعتراض یکی از مشتریان مدیران‌ خودرو به تاخیر چهارماهه در تحویل آریزو 5 اسپرت:
پیش پرداخت اریزو 5 اسپرت توسط مدیران خودرو از مشتریان حدود 4 ماهه دریافت شده نه خبری از قیمت این ماشین هست نه خبری از تکمیل وجه و نه خبری از تحویل خودرو. چرا کسی پاسخگو نیست؟ این همه بدعهدی و بدقولی؟ شورای رقابت کجاست؟ وزارت صمت کجاست؟ این آشفته بازار کی سامان می‌یابد؟
شکایت یکی دیگر از مشتریان مدیران خودرو:
مدیران‌ خودرو هنگام ثبت‌نام عنوان می‌کند 45 روزه خودرو را تحویل می‌دهیم، ولی پس از گذشت سه ماه از ثبت‌نام و واریز مبلغ و تحویل مدارک، هنوز هیچ جواب مشخصی داده نمی‌شود! و معلوم نیست باید به چه مرجعی شکایت کرد.

کیفیت بسیار پایین مونتاژ مدیران خودرو

مدیران خودرو از بزرگ‌ترین خودورسازهای کشور است و سال‌هاست در کارخانه‌های این شرکت خودرو تولید می‌شود، ولی پس از این همه سال، کیفیت خودروهای مدیران خودرو بسیار پایین است. مدیران خودرو محصولات چری را در ایران مونتاژ می‌کند و طبیعتا خریداران توقع دارند محصولات خارجی از کیفیتی بالایی برخوردار باشند ولی اینگونه نیست.

محصولات مونتاژی مدیران خودرو مشکلات متعدد کیفیتی دارند که باعث می‌شود شما پس از مدت کوتاهی مشتری تعمیرگاه‌ها شوید.

به گفته اکثر کارشناسان، سری MVM که درواقع خودروهای اقتصادی‌تر مدیران‌ خودرو هستند، کیفیت بسیار پایینی دارند و پس از مدتی مجبور هستید این محصولات را در خانه نگه‌دارید، زیرا هزینه نگه‌داری این خودروها بالاست.

مدیران خودرو

روزی نیست که در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از کیفیتی پایین و آسیب‌پذیری محصولات مدیران‌ خودرو، به ویژه خودروهای ارزان‌تر این شرکت منتشر نشود.

تجربه افرادی که از مدیران‌ خودرو خرید داشتند نیز مثبت نیست و بخش زیادی از خریداران این شرکت به کیفیت محصولات مدیران‌ خودرو اعتراض دارند.

یکی از موضوعات بخش ایمنی خودروهای شرکت مدیران‌ خودرو به ویژه سری MVM است که باجان مردم بازی می‌کند. محصولات مدیران‌ خودرو ارزان قیمت نیستند ولی مشکلات خودروهای بی‌کیفیت را دارند و در صحنه تصادف جان مسافران را به خطر می‌اندازد.

شاید معروف‌ترین حادثه‌ای که امنیت پایین محصولات مدیران‌ خودرو را نشان می‌دهد مربوط به تصادف حامد سلطانی، مجری تلوزیون باشد که با خودرو MVM خود تصادف کرد ولی هیچکدام از ایربگ‌های خودرو عمل نکردند، در این تصادف متاسفانه همسر و فرزند کوچک این مجری فوت شدند.

البته مشکلات خودروهای مدیران خودرو به همین موارد ختم نمی‌شود، محصولات این شرکت که از کارخانه خارج می‌شوند در کنار ایرادات فنی، مشکلاتی مانند ضخامت رنگ هم دارند!

به تازگی یکی از کارشناسان خودرو در این خصوص اعلام کرده بود که به علت ایراد داشتن رنگ خودرو در کارخانه، از هر دو معامله محصولات مدیران خودرو در بازار، یکی بهم می‌خورد. زیرا خریداران دوست ندارند برچسب خودرو رنگ شده به ماشین آن‌ها بخورد و بعدا برای فروش محصول به مشکل بخورند.

این مشکلات در حالی است که خریدار خودرو را از کارخانه تحویل گرفته و محصول صفر کارخانه در همان ابتدای کار دچار مشکل است. موارد متعددی گزارش شده که خریداران مجبور هستند در ابتدای تحویل خودرو، آن را پیش متخصصان رنگ و صاف‌کاری ببرند تا از ضخامت آن مطمئن شوند، اگر ضخامت رنگ بالا باشد باید وارد پروسه طولانی و پرچالش برگشت خودرو شوند، تازه اگر این روند به سرانجام برسد.

مدیران خودرو

ظاهرا خودروهایی که مشکل رنگ دارد در کارخانه مدیران‌ خودرو به سوله دیگری برده شده و در آنجا به صورت دستی اصلاح رنگ می‌شوند! این کار باعث می‌شود ارزش خودرو از همان ابتدا پایین‌تر باشد و خریدار برای فروش به مشکل بخورد.

اما اگر خریدار خودرو را تحویل بگیرد به علت ضخامت بالای رنگ آن بعدا برای فروش به مشکل برمی‌خورد و خودرو را با عنوان رنگ شده از وی خریداری خواهند کرد که طبیعتا باعث افت ارزش معامله می‌شود.

20 سال سابقه تولید و تنها 20 درصد داخلی‌سازی

میزان داخلی‌سازی قطعات محصولات مدیران خودرو حدود 20 تا 25 درصد است. به عنوان مثال تنها 20 درصد از محصولات فونیکس تیگو 8 و فونیکس FX اکسلنت در ایران تولید می‌شود. برای دیگر محصولات مانند تیگو 7 و تیگو 5 هم این عدد به 25-26 درصد می‌رسد.

حال سوال مهم و اساسی آن است که چرا مدیران خودرو با 20 سال سابقه تنها موفق به داخلی‌سازی 20 تا 25 درصدی شده است؟ طبیعتا این شرکت تمایلی به داخلی‌سازی محصولات ندارد زیرا سود وارد کردن قطعات چینی و مونتاژ آن بسیار بیشتر از زحمت تولید در داخل است.

وارد کردن قطعات برای کشور هزینه‌بر است ولی برای خودروساز سود خوبی به همراه دارد، به همین دلیل برخی شرکت‌ها مانند مدیران خودرو ترجیح می‌دهند از قطعات وارداتی استفاده کنند و به داخلی‌سازی و افزایش رشد تولید محصولات در کشور کمکی نکنند.

این درحالی است که برخی از شرکت‌های رقیب مدیران خودرو در حال تولید محصولاتی با داخلی‌سازی 40 درصد و بیشتر هستند ولی مدیران خودرو یکی از پایین‌ترین رده‌های داخلی سازی را در میان خودروساز‌ها دارد.

مدیران خودرو

یکی از بزرگ‌ترین ایرادات وارد کردن محصولات آن است که در شرایط مختلف ممکن است قطعات در بازار کم‌یاب شوند، در بازار خودرو معمولا مشکلی برای تامین قطعاتی که در داخل تولید می‌شود، وجود ندارد ولی قطعات وارداتی هر چند وقت یک بار کمیاب شده یا با هزینه‌های چند برابری به فروش می‌رسند. در این حال افرادی که خودرو با قطعات وارداتی دارند باید چند ماهی خودرو خود را در پارکینگ منزل یا نمایندگی بخوابانند تا قطعه برسد!

اتفاقا نبودن قطعات محصولات مدیران خودرو یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این شرکت است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

نبود قطعات در نمایندگی‌ها و تحویل خودرو ناقص

در بخش قبلی در خصوص میزان پایین داخلی‌سازی مدیران خودرو و وارد کردن قطعات توسط این شرکت توضیح دادیم. اما باید به این موضوع اشاره کرد که نبود قطعه در نمایندگی‌های مدیران‌ خودرو نیز خود یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های مشتریان این شرکت است.

خودرو شما خراب می‌شود، به نمایندگی مدیران خودرو می‌روید، با بهانه همیشگی نبود قطعه مواجه می‌شوید و مجبور هستید خودرو خود را چند هفته بخوابانید ولی این در حالی است که قطعات خودرو شما در بازار آزاد با قیمت چند برابر وجود دارد و می‌توانید بیرون از نمایندگی خودرو خود را تعمیر کنید!

مدیران خودرو

مشخص نیست چگونه قطعاتی که مدیران‌ خودرو باید وارد کند سر از بازار آزاد در می‌آورد یا آن که چگونه وارد کنندگان معمولی می‌توانند بیشتر و بهتر از مدیران خودرو بازار را تامین کنند ولی اگر یکی از مدل‌های مدیران خودرو را خریداری می‌کنید، برای قطعاتش به جای نمایندگی باید در بازار آزاد بگردید!

اما مشکل اصلی این است که مدیران خودرو محصولات صفر را با مشکلات فنی و کمبود قطعه به مشتریان تحویل می‌دهد! یکی از مهم‌ترین قطعاتی که در بسیاری از محصولات مدیران خودرو به مشتریان تحویل داده نشده دوربین عقب خودرو است.

مدیران خودرو

فرض کنید یک خودرو میلیاردی خریداری می‌کنید ولی دوربین و سنسورهای آن کامل نیست! برخی مشکلات ایربگ که با جان مسافران سر و کار دارد و رادارها را هم به این موارد اضافه کنید.

تحویل خودروی ناقص از مواردی بود که فکر می‌کردیم برای ایران خودرو و سایپا باشد ولی شرکت مدیران خودرو که مدل‌های خارجی را مونتاژ می‌کند هم خودروهای ناقص به مردم تحویل می‌دهد و مشتریان باید ماه‌ها به نمایندگی‌های مدیران خودرو سر بزنند تا قطعه‌های خودرو خود را تحویل بگیرند. این درحالی است که در طرح‌های فروش، پول یک خودرو کامل از مشتریان گرفته شده ولی خودرو ناقص تحویل داده می‌شود.

نمایندگی‌های مدیران خودرو پاسخگو نیستند!

مدیران خودرو را می‌توان یکی از بدترین خودروسازهای داخلی در خدمات پس از فروش و پاسخ‌دهی نمایندگی‌ها لقب داد. کلمه پاسخ‌گویی تلفنی برای این شرکت تعریف نشده و اگر به برخی نمایندگی‌های مدیران‌ خودرو زنگ بزنید یا گوشی را بر نمی‌دارند یا جواب درستی به شما نمی‌دهند. با توجه به دغدغه و مشکلاتی که همه مردم دارند، برای جواب یک سوال ساده باید بلند شوید به نمایندگی مدیران خودرو بروید.

از طرفی در برخی نمایندگی‌ها هم کسی قصد ندارد کار شما را راه بیندازد. تا کنون به مواردی شامل کمبود قطعات و خوابیدن خودرو در نمایندگی اشاره کردیم، پاسخ‌گویی غیر شفاف و دست به سر کردن مشتریان هم بخشی از مشکلات درصد زیادی از نمایندگی‌های مدیران خودرو است.

مدیران خودرو

این موارد باعث اتلاف وقت و انرژی مشتریان می‌شود ولی اهمیتی برای مدیران شرکت مدیران خودرو ندارد. اگر خودرو شما خراب شد یا مشکلی داشت با بردن آن به نمایندگی وارد یک بازی تو در تو و پرچالش می‌شوید که در نهایت باعث می‌شود خودرو شما مدتی بخوابد و چندین بار به نمایندگی بروید و بیایید تا در نهایت خودرو را تحویل گرفته و بتوانید به زندگی خود برسید.

کاهش ارزش خرید خودرو و ضرر در فروش

حفظ ارزش پول و دارایی یکی از مهم‌ترین موارد در هنگام خرید یک محصول گران قیمت است، حتی مردم برای حفظ ارزش پول خود برای خرید تلفن همراه به دنبال آیفون می‌روند که پس از چند سال بتوانند با قیمت مناسبی آن را به فروش بگذارند ولی در بازار ماشین، محصولات مدیران خودرو چنین ارزشی را ندارند.

تمامی مشکلات گفته شده از نظر کیفیت مونتاژ، طول عمر خودرو، مشکلات متعدد قطعات در موقع تحویل و خدمات پس از فروش باعث شده تا محصولات مدیران‌ خودرو هر چند با قیمت بالایی به مشتریان فروخته می‌شود ولی در بازار دسته دوم طرفداران زیادی نداشته باشد و آن دسته از افرادی که خریدار هستند هم محصولات را با افت شدید قیمت خریداری کنند.

محصولات مدیران خودرو پس از مدتی استفاده هم از نظر فنی، هم کیفیت و هم ارزش مالی افت شدیدی پیدا می‌کنند و شما اگر به پول خود نیاز داشته باشید یا به دنبال ارتقای خودرو خود هستید، باید محصولی که از مدیران خودرو را خریداری کردید با افت قیمت فراوانی به فروش برسانید.

چرا مشکلات مدیران خودرو چندان رسانه‌ای نمی‌شود؟

در این بخش باید اذعان کرد که درصد زیادی از رسانه‌های کشورمان بخصوص تخصصی‌های حوزه خودرو، به واسطه گرفتن برخی تبلیغات یا قراردادهایی که با این شرکت‌ها دارند، صرفا به دنبال نشر مطالب مثبت رفته و چشمان خودشان را بر مشکلات بی‌شمار این شرکت‌ها می‌بندند. همین امر سبب شده تا بسیاری از خودروسازان و مونتاژکاران داخلی با توجه به درآمد بسیار زیادی که از آشفته بازار داخلی نصیب‌شان شده، به‌راحتی در این بخش دست به جیب شده و جلوی انتشار اخبار منفی و واقعی از مشکلات‌شان را بگیرند!

حتی تیم حقوقی این شرکت‌ها فعال‌تر از خدمات پس از فروش‌شان شده است تا بلکه با ایجاد ارعاب و ترس، بتوانند جلوی آن دسته معدود از رسانه‌ها هم قرار گرفته و جلوی نشر حقایق این صنعت بایستند! امیدواریم که با آزاد سازی واقعی در واردات و پایین آمدن تعرفه گمرکی، اجازه انتخاب درست به خریداران ایرانی داده شود تا انحصار باعث به‌وجود آمدن این حجم بزرگ از نارضایتی به‌خاطر ایجاد رضایت برای عده اندکی نشود.

1 در مورد “7 دلیل برای آنکه از مدیران خودرو ماشین نخرید!”

  1. در یک بازار آزاد، این انتقادات کاملا به جاست. ولی در بازاری که رقبایی مثل ایران‌خودرو و سایپا حضور دارند، نتیجه‌گیری درستی حاصل نمیشه اگر عملکرد یک شرکت رو با مقیاس کشورهایی که اقتصاد آزاد دارند، بسنجیم.

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH