پشتیبانی از یک وسیله جانبی عجیب ارمغان iOS 12 برای آی‌پد پرو

در طی سال‌ها اپل استراتژی مشخصی در خصوص تبلت‌های تولیدی خود داشته است؛ ارایه آی‌پدهایی با رنج‌های قیمتی مختلف برای تمامی خریداران و همچنین رفع نیاز کاربران در خصوص اندازه صفحه نمایش. موقعیت اپل در بازار مشخص می‌کند که هیچ گونه کم و کسری در خصوص لوازم جانبی آی‌پدهای خود ندارد. با این وجود شرکت چندی پیش قابلیت پشتیبانی از قلم هوشمند Logitech با نام Crayon را بر روی آی‌پدهای 9.7 اینچی ارایه کرد و حالا به نظر می‌رسد این پشتیبانی با عرضه iOS 12 گسترده‌تر خواهد شد.

ظاهرا مقامات این شرکت به Nilay Patel، سر ویراستار The Verge، اعلام کرده‌اند که نسخه جدید سیستم عامل شرکت پشتیبانی از Crayon را به آی‌پد پروها گسترش می‌دهد. مشخص نیست که منظور از “آی‌پد پروها” نسل جدید این دستگاه‌ها را شامل می‌شود یا کل این خانواده را در بر می‌گیرد. اهمیت این موضوع از آن لحاظ است که با توجه به پشتیبانی آی‌پد پرو از اپل پنسل، همین حالا بسیاری از کاربران اطلاع دقیقی ندارند که آی‌پد پروی خود از کدام نسل اپل پنسل پشتیبانی می‌کند. در این میان افزوده شدن قلمی دیگر نه تنها از مشکلات این کاربران کم نخواهد کرد، بلکه در نهایت شاید منجر به زیان شرکت نیز گردد.

گفتنی است قلم تولیدی Logitech با اهداف آموزشی طراحی و تولید شده است. در همین راستا اپل نیز پشتیبانی از این وسیله جانبی را بر روی مدل‌های ارزان‌تر آی‌پد ممکن کرد تا برای بهره‌مندی از امکانات آموزشی قلم، کاربران مجبور به هزینه زیادی نشوند. حالا سوال اصلی اینجاست که کاربری برای استفاده از یک گجت آموزشی حاضر به پرداخت هزینه یک آی‌پد 800 دلاری خواهد بود؟ و حتی در صورت خرید یک دستگاه آی‌پد پرو، چرا باید Crayon را به اپل پنسل ترجیح داد؟ در نهایت باید گفت زمان زیادی تا انتشار iOS 12 باقی نمانده و باید دید هدف اصلی کوپرتینویی‌ها از این کار چیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH