عرضه نسخه دوم بتای اندروید Q با بهبود قابلیت ژست‌های حرکتی و پشتیبانی از تلفن‌های تاشو

پس از انتشار نسخه بتای اولیه اندروید Q گوگل، این شرکت نسخه بتای دوم را همراه با SDK بروزشده برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. پیش‌نمایش این نسخه از اندروید Q نشان می‌دهد که ژست‌های حرکتی، قابلیت چند‌برنامه‌ای (Multitasking) چت‌ها و طرز‌کار شبیه‌ساز‌ها برای دستگاه‌های منعطف و تاشو بهینه‌سازی شده است.

اولین چیزی که کاربران در دومین بتای اندروید Q متوجه آن شده‌اند، بهبود قابلیت ژست‌های حرکتی است. این قابلیت برای اولین بار در اندروید Pie معرفی شد، اما گوگل در نسخه‌های اولیه این قابلیت علاقه‌ای به بهینه‌سازی ژست‌ها نداشت و عملا این قابلیت در نسخه قبلی اندروید بلا‌استفاده بود.

اما این شرکت در نسخه جدید اندروید تمرکز خود را بر‌روی این ژست‌ها قرار داده تا کاربران اندرویدی هم بتوانند احساس کاربران iOS را در هنگام کار با گوشی هوشمند خود داشته باشند. در این ژست‌ها می‌توان با کشیدن نوار ابزار (نوتیفیکیشن) به پایین، آخرین برنامه‌های استفاده شده را مشاهده کرد.

گوگل به شدت برروی ژست‌های حرکتی مانور می‌دهد و قصد ندارد از رقیب دیرینه خود در این حوزه عقب بماند.

یکی دیگر از قابلیت‌های اضافه شده به نسخه بتای اندروید Q پشتیبانی این سیستم‌عامل از چت حبابی در اپ پیامک است. با استفاده از این قابلیت می‌‌توان بدون بستن برنامه‌ای که در آن حضور دارید، پیامک‌ها را پاسخ داد. البته این قابلیت در بسیاری از برنامه‌های پیام‌رسان مانند فیسبوک مسنجر، واتس‌اپ و تلگرام تعبیه شده بود، اما در هیچکدام از رابطه‌های کاربری اندروید قرار نداشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های اضافه شده، شبیه‌سازی است که به شما امکان می‌دهد تا عملکرد سیستم‌عامل اندروید را در تلفن‌های تاشو مشاهده کنید.

گوگل در تلاش است تا بهینه‌سازی‌ها، رفع اشکالات و اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به سیستم‌عامل اندروید را با نهایت دقت و سرعت انجام دهد تا بتواند در پایان سال میلادی نسخه جدید اندروید را به‌طور رسمی معرفی و عرضه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH