ثبت یک پتنت جدید و جالب از گوشی تاشو اوپو

یک پتنت جدید ثبت‌شده از اوپو نشان می‌دهد که این شرکت برنامه‌های زیادی برای عرضه تلفن‌های هوشمند تاشو دارد. این پتنت چینی در وب‌سایت Patentscope که یکی از زیر‌مجموعه‌های سازمان مالکیت معنوی جهان است، ثبت شده و تصاویر این گوشی بیانگر وجود دو صفحه‌نمایش در این هندست هستند. شرکت‌های زیادی تاکنون ثبت پتنت‌ گوشی‌های مجهز به دو نمایشگر را انجام داده‌اند، اما یکی از بهترین آن‌ها پتنت تاشو اوپو است که صفحه‌نمایش دوم آن از سمت بالا تلفن ظاهر شده و مورد استفاده کاربر قرار می‌گیرد.

شاید شما هم فکر کنید که خبر این پتنت عجیب‌و‌غریب، دروغ آوریل باشد، اما این پتنت حدود یک سال پیش به اداره ثبت اختراعات جهانی فرستاده شده و در تاریخ 29 ژانویه 2019 نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

در این میان هم وب‌سایت هلندی LetsGoDigital چندین رندر مختلف را بر‌ پایه این پتنت طراحی کرده و ایده‌های خود در مورد محصول جدید اوپو را به کاربران ارایه کرده است. یکی از این رندرها تلفنی با صفحه‌نمایش کشویی است که نمایشگر دوم در پشت صفحه‌نمایش اصلی قرار گرفته و در صورت نیاز در بالای گوشی ظاهر می‌شود.

شاید علاوه‌بر شرکت اوپو، سایر کمپانی‌های بزرگ هم در ثبت چنین پتنت‌های عجیبی، اقدام کنند اما این پتنت فعلا در حد یک ایده است و مشخص نیست که این طرح به مرحله تولید برسد یا خیر. البته اوپو سابقه زیادی در طراحی و ساخت محصولات عجیب و جالب دارد، برای مثال تلفن هوشمند Find X که در جولای 2018 عرضه شد، مجهز به یک دوربین سلفی بود که در هنگام استفاده از دوربین سلفی، دوربین کشویی که در داخل صفحه‌نمایش تعبیه شده بود به بالای نمایشگر اضافه می‌شد.

باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت قصد دارد تا سبک مورد استفاده در محصول قبلی خود را به محصول جدید خود اضافه می‌کند یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH