شکست اچ‌تی‌سی در بازار تلفن‌های هوشمند

بسیاری از شرکت‌ها و برندهایی که در دوران نه چندان دور، در زمینه توسعه و تولید دستگاه‌های موبایل فعالیت می‌کردند، امروزه و در طی چند سال محبوبیت خود را از دست داده‌اند. شرکت‌هایی مثل نوکیا، بلک‌بری، ال‌جی و موتورولا نمونه‌های بارز این شکست هستند. اما در این میان، اولین تولید‌کننده تلفن‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید یعنی اچ‌تی‌سی روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و این شرکت یکی از نقش‌های اصلی داستان شکست در زمینه تولید تلفن‌همراه به حساب می‌آید.

شرکت اچ‌تی‌سی که همه ما آن را به عنوان اولین تولید‌کننده تلفن‌های هوشمند اندرویدی می‌شناسیم در سال‌هایی که تلفن‌های هوشمندی مثل HD2، HD7 و HTC One را به بازار عرضه می‌کرد، رقابت خوبی با سایر شرکت‌ها داشت. اخیرا هم این شرکت با تولید یک تلفن هوشمند مبتنی بر فناوری بلاک‌چین و عرضه اسمارت هاب خود در بازار، تا حدی توانست تا خود را از باتلاق شکست و فراموشی نجات دهد.

دو محصول جدید این شرکت تایوانی، میزان درآمد و سود شرکت را تا حدی افزایش داده و اچ‌تی‌سی در ماه مارس توانست به درآمد 42 میلیون دلاری برسد.

اگر چه این رقم هیچ وقت با درآمد شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ، هواوی، شیائومی و حتی درآمد بد ال‌جی، قابل قیاس نیست اما باید این مورد را هم گفت که این میزان درآمد، پیشرفت بسیار بزرگی برای اچ‌تی‌سی در سال 2019 است.

میزان درآمد شرکت نسبت به یک سال اخیر، افزایش 110 درصدی داشته، اما این میزان درآمد، بسیار کمتر از سود 52 درصدی است که شرکت در اواخر مارس 2018 آن را تجربه کرد.

آمار درآمدی نشان می‌دهند که به‌طور کلی، اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه نخست 2019 درآمد 95 میلیون دلاری داشته است که این رقم، کاهش 67 درصدی درآمد شرکت را در مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

البته مجله اینترنتی Digitimes اعلام کرد که درآمد خوبی که این شرکت کسب کرده، شامل فروش بسیار خوب هدست‌های VR است و تلفن‌های هوشمند تایوانی‌ها، نقش بسیار خوبی در کسب این درآمد نداشته‌اند.

علت کاهش درآمد و هم‌چنین کاهش فروش بسیار ساده است. گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی مانند U11، U11+ و U12 بسیار قدیمی بوده و سیستم‌عامل آن‌ها نیز به‌روز نیستند. حتی محصول جدید این شرکت که با نام Exodus 1 به بازار عرضه شده و مجهز به فناوری بلاک‌چین و رمزنگاری پول است، جذابیتی برای اکثر کاربران ندارد.

با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که این شرکت در طی ماه جاری، نرم‌افزار و سخت‌افزار فناوری واقعیت مجازی (VR) را معرفی کند. به‌نظر می‌رسد که اچ‌تی‌سی در حال تلاش برای بازگشت به بازار تلفن‌های هوشمند است تا بتواند درآمد خود را بهبود ببخشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH