احتمال به تعویق افتادن عرضه مک‌بوک پرو 16 اینچی اپل تا سال آینده

بر اساس یک یادداشت تحقیقاتی جدید از تحلیل‌گر مشهوری با نام مینگ چی کو، مک‌بوک پرو 16 اینچی کاملا جدید اپل احتمالا طی سال جاری هرگز عرضه نخواهد شد. اکنون این یادداشت در اختیار وب‌سایت MacRumors قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کند که لپ‌تاپ‌های به‌روزرسانی شده در خوش‌بینانه‌ترین حالت طی سال آینده عرضه خواهند شد.

مینگ چی کو پیش‌تر شایعه مربوط به فعالیت اپل روی سری به‌روز شده مک‌بوک پروهای خود را رد کرد. این سری شامل یک مدل بزرگ‌تر با اندازه نمایشگر بین 16 تا 16.5 اینچ و یک مدل 13 اینچی با مشخصاتی پیشرفته‌تر از مدل کنونی اپل (با حداکثر 32 گیگابایت رم) است. بر اساس یادداشت اولیه آقای کو قرار بود این لپ‌تاپ‌ها در اواخر سال 2019 روانه بازار شوند؛ اما در حال حاضر گزارش به‌روزرسانی شده از عرضه این گجت‌ها در سال 2020 یا 2021 حکایت دارد (ترجمه یادداشت آقای کو با تعیین تاریخ دقیق این رویداد مخالف است).

سال 2019 برای عرضه مک‌بوک‌های جدید بسیار زود است!

تاخیر در نظر گرفته شده چندان تعجب‌آور نیست. پیش‌بینی اولیه مینگ چی کو برای عرضه مک‌بوک‌های جدید در سال 2019 بسیار زودهنگام به‌نظر می‌رسد؛ چرا که از عمر طراحی مک‌بوک پرو کنونی اپل نهایتا 3 سال زمان گذشته است. اما الگوی فعلی با مشکلاتی نظیر نواقص طراحی صفحه‌کلید دست‌به‌گریبان بوده و انتقادات فراوانی را برانگیخته است (علیرغم تلاش‌های اپل برای حل این مشکل طی سال گذشته ظاهرا معضل فوق کماکان به قوت خود باقیست). بعلاوه کابل‌های نمایشگر ضعیف موسوم به Flexgate یکی دیگر از مشکلات مک‌بوک پرو فعلی محسوب می‌شوند. در این میان به‌سادگی می‌توان تصور کرد که اپل با هدف پنهان‌سازی مشکلات مک‌بوک پرو جدید خود احتمالا توسعه سخت‌افزاری این محصول را تسریع نموده و از چرخه معمول به‌روزرسانی پیشی گرفته است.

با این‌حال این خبر برای طرفداران اپل ابدا ناخوشایند نیست. آقای کو در پیش‌بینی بزرگ دیگری ادعا می‌کند که اپل کماکان در سال 2019 تولید نمایشگر 31.6 اینچی 6K با طراحی نور پس‌زمینه شبه Mini LED مخصوص کاربران حرفه‌ای را دنبال خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH