مشخصات دوربین اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 لو رفت

پس از انتشار جهانی تصاویر ویدیویی 360 درجه‌ای از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو، امروز یک خبرچین با نام استیو همرستوفر در حساب‌کاربری توئیتر خود از جزئیات جدیدی پیرامون پرچم‌داران آینده وان‌پلاس پرده برداشت.

وان‌پلاس 7 پرو

همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام و مشاهده شد؛ اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو مجهز به یک دوربین سلفی کشویی در قسمت جلو و پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه در پشت دستگاه خواهد بود. هنوز جزئیات مربوط به دوربین سلفی اعلام نشده است؛ اما به عقیده همرستوفر، دوربین پشتی از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد و این سنسور با نمونه 16 مگاپیکسلی به‌کارگیری شده در وان‌پلاس 6T جایگزین خواهد شد. یک دوربین تله‌فوتو جدید و حسگر سوم با لنز فوق‌عریض نیز این دوربین ارتقایافته را همراهی خواهند کرد. این موضوع بایستی امکان رقابت هرچه مستقیم‌تر وان‌پلاس 7 پرو با اسمارت‌فون‌هایی نظیر سری گلکسی S10 را فراهم نماید.

وان‌پلاس 6T

همان‌طور که احتمالا بسیاری از ما می‌دانیم؛ سامسونگ یکی از طر‌فداران بزرگ نمایشگرهای آمولد خمیده خود به‌شمار می‌رود و به گفته آقای همرستوفر، وان‌پلاس 7 پرو نیز با به‌کارگیری یک نمایشگر اولد خمیده با اندازه قطری چشمگیر 6.64 اینچی از رویکرد گوشی گلکسی S10 تبعیت خواهد کرد. این خبرچین در آخرین یادداشت خود به موجودیت نسخه 5G وان‌پلاس 7 پرو اشاره کرد و این موضوع، شایعات پیشین را موردتائید قرار می‌دهد.

تصویر مبتنی بر CAD اسمارت‌فون وان‌پلاس 7 پرو

وان‌پلاس 7

نخستین اطلاعات پیرامون مدل معمولی وان‌پلاس 7 صبح امروز منتشر شد و بر این اساس هندست مذکور از طراحی بسیار نزدیک با وان‌پلاس 6T بهره خواهد برد. در واقع تنها تفاوت قابل‌توجه به اندازه بزرگ‌تر شبکه اسپیکر گوشی و تغییرات جزئی در طراحی ماژول دوربین مربوط می‌شود. افزایش اندازه شبکه اسپیکر احتمالا بیانگر وجود اسپیکرهای استریو خواهد بود.

تصویر مبتنی بر CAD وان‌پلاس 7

شایان به ذکر است که این اسمارت‌فون نیز احتمالا با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. حسگر دوم با مشخصات نامعلوم این دوربین را همراهی می‌کند. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس در عوض استفاده از یک دوربین تله‌فوتو یا فوق‌عریض به سراغ یک حسگر تشخیص عمق اختصاصی خواهد رفت.

وان‌پلاس 7 احتمالا همانند وان‌پلاس 6T با یک نمایشگر 6.4 اینچی تخت به‌همراه یک ناچ قطره‌ای شکل کوچک در قسمت فوقانی آن روانه بازار می‌شود. این ناچ از دوربین سلفی دستگاه میزبانی می‌کند؛ اگرچه این‌بار نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی پیرامون مشخصات آن منتشر نشده است.

مشخصات، قیمت‌گذاری و زمان رونمایی از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس 7 و 7 پرو

ظاهرا کمپانی با برگزاری یک مراسم در روز 14 می از پرچم‌داران وان‌پلاس 7 و وان‌پلاس 7 پرو رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر جزئیات قیمت‌گذاری این هندست‌ها موردتائید قرار نگرفته است؛ اما نسخه معمولی وان‌پلاس 7 احتمالا در بازه 549 تا 599 دلار قیمت‌گذاری خواهد شد.

از سوی دیگر وان‌پلاس 7 پرو احتمالا با برچسب قیمتی 699 تا 749 دلاری عرضه می‌شود. همچنین قیمت نسخه 5G این هندست نیز احتمالا بین 849 تا 899 دلار خواهد بود. با این‌حال بر اساس پیش‌بینی‌ها مدل 5G در ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد و در عوض در اختیار کاربران اروپایی و سایر بازارهای بین‌المللی قرار خواهد گرفت.

کاربران هر 2 اسمارت‌فون با پرداخت این مبالغ تقریبی از پردازنده پیشرفته اسنپ‌دراگون 855 ساخت کوالکام بهره‌مند خواهند شد. این تراشه پیش‌تر در هندست‌های سری گلکسی S10 سامسونگ، ال‌جی G8 ThinQ و شیائومی Mi 9 به‌کارگیری شده است؛ لذا انتظار می‌رود که کارآیی این گوشی‌ها نسبت به هندست‌های سال گذشته (وان‌پلاس 6 و وان‌پلاس 6T) به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد.

بر اساس پیش‌بینی‌ها حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی این پردازنده را همراهی خواهند کرد. با این‌حال عرضه مدل‌های مجزا با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز چندان دور از انتظار نیست. همچنین کمپانی احتمالا با گوشی وان‌پلاس 7 پرو خود پا را فراتر گذاشته و مدلی مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی را ارایه می‌کند. اگرچه در حال حاضر این سناریوها صرفا یک گمانه‌زنی محسوب می‌شوند.

سیستم‌عامل اندروید 9 پای به‌همراه جدیدترین نسخه OxygenOS احتمالا پیکره‌بندی هر 2 دستگاه را تکمیل خواهند کرد. وان‌پلاس 7 احتمالا از یک باتری 3700 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند؛ در حالی‌که وان‌پلاس 7 پرو با یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH