دانشجویان موفق به ساخت ساعت EpiWear برای رساندن سریع اپی‌نفرین به افراد آلرژیک شدند

اگر شما فردی هستید که از واکنش‌های شدید آلرژیک نسبت به برخی مواد مانند خوردن بادام زمینی یا نیش زنبور عسل و غیره رنج می‌برید، به همراه داشتن یا نداشتن EpiPen می‌تواند برایتان حکم مرگ و زندگی داشته باشد. اما متاسفانه حمل و استفاده از آن نیز خیلی ساده نیست، ممکن است آن را گم کنید و یا اگر در کیف‌تان باشد، یافتنش زمان ببرد!

EpiWear

دستگاه فعلی EpiPen برای تزریق اپی نفرین به افراد آلرژیک

خوشبختانه به نظر می‌رسد دانشجویان باهوش دانشگاه رایس به ایده هوشمندانه‌ای رسیده‌اند و ساعت جالبی طراحی کرده‌اند که مجهز به شات‌های اپی‌نفرین است. این بدین معناست که در مواقع اضطراری کاربر قادر است سریعا خودش و یا به کمک اطرافیانش به شات‌های موجود در بند ساعت دسترسی پیدا کرده و جانش را نجات دهد.

EpiWear، نام این دستگاه کاربردی است که با کمک دانش مهندسی زیستی توسط آلبرت هان، آلکس لی، ژاکوب متیا، جاستین تانگ و فرشمن کالیوم پارکز توسعه یافته است. به گفته تانگ، این ایده را اولین بار او مطرح کرد، زیرا خودش دچار حساسیت به بادام زمینی است و نسبت به این موضوع و شرایط خاص و حساس آن آگاهی زیادی داشته و همواره در مورد زندگیش نگران بوده است، او ادامه می‌دهد که همیشه برایم سخت بود با دوستان برای شام بیرون برویم یا حتی یک گردش بیرون از منزل نیز برایم ترسناک می‌نمود، چون احتمال داشت به صورت ناخواسته و اتفاقی دچار واکنش آلرژیک شوم.

انتظار می‌رود دستگاه EpiWear به ازای هر شات بتواند به میزان 0.3 میلی‌لیتر به فرد بیمار اپی‌نفرین تزریق نماید که مشابه با دستگاه تجاری موجود در بازار است. این دستگاه به سه قسمت قابل تا شدن است و به همین شکل نیز می‌تواند مانند ساعت بر روی مچ دست بسته شود. در حال حاضر نمونه اولیه کمی بزرگ است اما تیم سازنده مدعی شده علت این موضوع، ساخته شدن این نمونه با فناوری پرینت 3 بعدی است. اما هدف اصلی آنها این است که بتوانند دستگاه زندگی‌بخش EpiWear را ارزان‌تر و بسیار شیک‌تر از نمونه اولیه بسازند و برای استفاده عموم روانه بازار کنند و از این طریق نیز مردم را به استفاده بیشتر از آن تشویق نمایند.

EpiWear

ساعت EpiWear ساخته شده توسط دانشجویان با قابلیت تاشدن در دستان آلبرت هان

جای تعجب ندارد که شرکت‌های بزرگی چون اپل نیز به سوی استفاده از چنین فناوری‌هایی کشیده‌ شده‌اند و دستگاه‌ها و طرح‌های مفهومی مشابهی را مورد توجه قرار می‌دهند. اخیرا نیز ما در مورد یک روش غیر تهاجمی کنترل و مونیتورینگ سطح گلوکز بدن شخص از طریق اپل‌واچ شنیده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH