پتنت جدید اپل برای کاربردی‌تر کردن قلم هوشمند

استیو جابز فقید از جمله افرادی بود که تنفر عجیبی از قلم استایلوس داشت. شاید به همین خاطر بود که وقتی اپل خود را ناگزیر از تولید این محصول دید، نام محصولش را Pencil گذاشت. در حال حاضر پنسل یکی از کاربردی‌ترین قلم‌های موجود در بازار است. با این وجود محدودیت‌های فراوانی دارد و کوپرتینویی‌ها در پتنت جدید خود ثابت کردند که به خوبی از این محدودیت‌ها اطلاع داشته و درصدد رفع آنها هستند.

اپل

علی‌رغم امکانات ایجاد شده نرم‌افزاری و همچنین استفاده از قابلیت‌های تاچ اسکرین، برخی محدودیت‌های سخت‌افزاری اجازه نمی‌دهند این محصول آنچنان که باید انتظارات کاربران را فراهم کند. ظاهرا اپل برای رفع این محدودیت‌ها دو راه در ذهن دارد؛ روش اول استفاده از فناوری haptic است که تجربه نوشتن و کشیدن را برای کاربر واقعی‌تر می‌کند. روش دوم استفاده از سری‌های قابل تعویض است.

روش دوم به نظر جذاب و البته پیچیده می‌رسد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، سری‌های مختلفی وجود دارند؛ از پاک‌کن تا قلم‌موی نقاشی. در سری قلم‌موی نقاشی سنسورهایی به کار خواهند رفت که توانایی اندازه‌گیری فشار وارده را دارند و می‌توانند تا حدود زیادی نقش مورد نظر در ذهن کاربر را بر صفحه نمایش اسمارت‌فون یا تبلت پیاده کنند. بیشتر پتنت‌هایی که توسط شرکت‌های مختلف ثبت می‌شود، یا قبلا نمونه مشابهی داشته‌اند و یا به قدری فانتزی هستند که در حال حاضر قابلیت تولید ندارند. اما ظاهرا این ایده اپل می‌تواند به زودی به مرحله تولید برسد و شاید در محصولات 2019 این شرکت حضوری فعال داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH