احتمال شارژدهی طولانی‌مدت باتری در نسخه 4G اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی‌ نوت 10 پرو

هنگامی‌که بسیاری از کاربران مشتاقانه منتظر عرضه هندست‌های سری گلکسی S10 بودند؛ تمرکز سایر آن‌ها به سری دیگری از گوشی‌های گلکسی سامسونگ که بر اساس پیش‌بینی‌ها در اواخر سال جاری عرضه می‌شود، معطوف شده بود. در این‌جا از گوشی تاشوی سامسونگ گلکسی فولد صحبت نمی‌کنیم؛ بلکه در نام‌گذاری هندست موردنظر احتمالا همانند طیف پرچم‌داران کنونی سامسونگ از عدد 10 استفاده خواهد شد. در واقع روی کلام با فبلت سامسونگ گلکسی‌نوت 10 است.

سامسونگ گلکسی‌نوت نخستین اسمارت‌فون با نمایشگر 5 اینچی بود که توسط یک تولیدکننده بزرگ روانه بازار شد. اما مشخصه S Pen گوشی و نه اندازه بزرگ صفحه‌نمایش موجب اقبال مجدد خریداران به این دستگاه شده است. برخی کامنت‌های منتشر شده توسط خریداران باتجربه موبایل نشان می‌دهد که این افراد از خریداری گلکسی فولد صرف‌نظر خواهند کرد؛ زیرا با تهیه نوت 10 از نمایشگر بزرگ و قلم S Pen بهره‌مند خواهند شد. امسال احتمالا شاهد عرضه 4 مدل مختلف از سری نوت 10 خواهیم بود که حداکثر 2 مدل از آن‌ها با قابلیت 4G LTE و 2 مدل نیز با پشتیبانی از فناوری 5G ارایه می‌شوند. بر اساس شایعات، اندازه نمایشگر این دستگاه‌ها برابر با 6.28 و 6.75 اینچ خواهد بود.

یک نشریه کره‌ای موسوم به KC (از طریق وب‌سایت GSMArena) تصویری از یک باتری را منتشر و ادعا کرد که این باتری در یکی از ورژن‌های گلکسی‌نوت 10 به‌کار گرفته خواهد شد. این گوشی تحت‌عنوان مدل 4G LTE گلکسی‌نوت 10 پرو شناخته شده و با شماره مدل SM-N975 روانه بازار می‌شود (گلکسی‌نوت 9 با شناسه SM-N960 عرضه شد). باتری داخل گوشی دارای ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعتی است و توان آن در مقایسه با باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی گلکسی‌نوت 9 حدودا 13 درصد بیش‌تر است. همچنین ظرفیت این باتری با نمونه مورد استفاده در هندست گلکسی S10 5G یکسان خواهد بود. پارت نامبر گوشی برابر با EB-BN975AB بوده و اخیرا این موضوع توسط موسسه فناوری صنعتی کره موردتایید قرار گرفته است. بر اساس توئیت منتشر شده توسط یک شخص خبرچین با نام IceUniverse، شارژر سریع ارایه شده به‌همراه گلکسی‌نوت 10 پرو از توان 25 واتی برخوردار خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که سری گلکسی S10 با یک شارژر سریع 15 واتی در اختیار مشتریان قرار گرفت. این شارژر مشابه نمونه 25 واتی ارایه شده به‌همراه گوشی میان‌رده جدید سامسونگ گلکسی A70 است.

سامسونگ دیگر با خاطره کابوس‌وار گلکسی‌نوت 7 دست‌به‌گریبان نیست

با توجه به آخرین شایعات مطرح شده، سامسونگ در ماه آگوست از سری گلکسی‌نوت 10 رونمایی خواهد کرد. بر اساس برخی اظهارات، مدل گران‌قیمت‌تر پرو از پیکره‌بندی دوربین شش‌گانه مشابه با اسمارت‌فون گلکسی S10 5G بهره خواهد برد. این پیکره‌بندی از 4 دوربین پشتی (شامل حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی با قابلیت OIS، لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری، سنسور فوق‌عریض 16 مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق) و 2 دوربین سلفی در قسمت جلویی دستگاه تشکیل شده است. گزارش شده که ورژن پایه گلکسی‌نوت 10 مجهز به پیکره‌بندی دوربین پنج‌گانه خواهد بود و از کلیه حسگرهای به‌کارگیری شده در نوت 10 پرو به جز حسگر تشخیص عمق استفاده می‌کند. ورژن آمریکایی کلیه مد‌ل‌های نوت 10 از پلتفرم موبایلی اسنپ‌دراگون 855 و حداقل 8 گیگابایت رم بهره‌مند خواهد شد.

تصویر باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی که ظاهرا در نسخه 4G گلکسی‌نوت 10 پرو به‌کارگیری خواهد شد

صحبت پیرامون سری گلکسی‌نوت و باتری‌های آن‌ها کماکان خاطرات ناخوشایند گوشی گلکسی‌نوت 7 را در ذهن تداعی می‌کند. این هندست در آگوست سال 2016 عرضه شد و قرار بود به یکی از موفق‌ترین هندست‌های تولیدی سامسونگ بدل شود. اما بروز مشکل در باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی دستگاه موجب انفجار گوشی‌های متعددی شد. در نتیجه سامسونگ 2 فراخوان را برای این مدل صادر کرد. در وهله نخست، باتری مورد استفاده در گوشی تعویض شد. پس از فراخوانی دوم، سامسونگ تولید گلکسی‌نوت 7 را متوقف نمود و کلیه دستگاه‌های تحت مالکیت عمومی را جمع‌آوری کرد. برخی کاربران دستگاه از مبادله گوشی معیوب خود با یک هندست سامسونگی دیگر امتناع نمودند و این موضوع کمپانی را وادار کرد تا با انتشار یک به‌روزرسانی اساسا مانع از کارکرد گوشی شود. سامسونگ با هدف جلب اعتماد عمومی مردم نسبت به گلکسی‌نوت 8 این فبلت را با یک باتری کوچک‌تر 3300 میلی‌آمپرساعتی عرضه کرد. با ارائه گلکسی‌نوت 9 طی سال گذشته، فاجعه گلکسی‌نوت 7 از سوی اکثریت کاربران به دست فراموشی سپرده شد و امکان استفاده از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی را برای تولیدکننده کره‌ای فراهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH