کنسول بازی

راهنمای خرید کنسول بازی

اگر می‌خواهید به تجربه بازی‌های مختلف در صفحه‌ای غول‌آسا بپردازید و قادر به نصب گیم‌های اختصاصی و جذابی باشید، در نتیجه باید اقدام به خرید یک کنسول بازی نمایید. کمپانی‌های بسیاری در این حوزه فعالیت می‌کنند و از این رو شاهد مدل‌های زیادی در بازار هستیم. اما پیش از هر چیزی، باید با این گجت‌های زیبا و چشم‌گیر بیش‌تر آشنا شوید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر قصد خرید یک کنسول بازی را دارید، پس در ادامه با ما همراه باشید.


کنسول بازی چیست؟

کنسول بازیدر واقع با خرید کنسول بازی می‌توانید با دوستان و خانواده‌تان به تجربه طیف وسیعی از بازی‌ها بپردازید. این گیم‌ها از کیفیت بالایی بهره می‌برند. گفتنی‌ست بعضا نمونه این گیم‌ها در دنیای کامپیوترهای خانگی و گیمینگ نیز پیدا نمی‌شود و تنها کاربران کنسول‌ها قادر به اجرای آن خواهند بود. به این ترتیب قادرید به بازی کردن گیم‌های یونیکی بپردازید که در دیگر پلت‌فرم‌ها وجود ندارند. همین تجربه کنسول‌های بازی را به دستگا‌ه‌های جذابی مبدل کرده که هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌کنند. این دستگاه‌ها با یک‌سری از لوازم جانبی به‌فروش می‌روند که عملکرد آن را ارتقا می‌دهد. برای مثال با خرید دوربینی می‌توانید به انجام بازی‌های حرکتی مشغول شوید. خوش‌بختانه کنسول‌های بازی از عینک‌های VR ساپورت می‌کنند و با کمک آن‌ها قادر به تماشای محتوای واقعیت مجازی خواهید بود.

می‌خواهید یک کنسول بازی بخرید؟ پس به این نکات توجه کنید!

کنسول بازی

  • قبل از هر کاری، بودجه‌تان را مشخص کنید. به این ترتیب راحت‌تر قادر به انتخاب کنسول بازی مورد علاقه خود خواهید بود.
  • چه هدفی از خرید یک کنسول بازی دارد؟ اگر از طرفداران گیم‌های آنلاین و مالتی‌پلیر نیستید، بهتر است از خرید این گجت‌ها منصرف شوید.
  • در اصل بدون یک تلویزیون باکیفیت، کنسول‌های بازی جذابیت خود را از دست می‌دهند. پس اگر تلویزیونی با کیفیت بالا در اختیار ندارید، از خرید کنسول بازی صرف نظر کنید و در گام نخست به‌ فکر خرید یک تلویزیون فول اچ‌دی یا 4K باشید.
  • از مدل کنسول دوستان و آشنایان خود باخبر شوید تا در آینده پشیمان نشوید و به‌راحتی قادر به کانکت شدن با اطرافیان خود باشید.
  • پیش از خرید، باید به این پرسش پاسخ دهید که آیا از گیم‌های نوستالژیک خوش‌تان می‌آید یا می‌خواهید گیم‌های واقعیت مجازی و جدید را تجربه کنید؟ طبیعتا پاسخ به این سوال خرید را برای شما ساده‌تر می‌کند.

چه کنسولی برای من مناسب است؟

کنسول بازی

کمپانی‌های زیادی در این بخش از بازار فعالیت می‌نمایند و تقریبا هر ساله شاهد دیوایس‌های جدیدی هستیم که سردرگمی کاربران را در حین خرید بیش‌تر می‌کنند. اما کافی‌ست با سلایق خود آشنا باشید تا سریعا کنسول مورد نظر خود را پیدا کنید. به‌طور کلی برندهای مطرح این مارکت سونی، مایکروسافت و نینتندو هستند که بر قسمت بزرگی از بازار حکم‌فرمایی می‌کنند و محبوبیت بالایی در بین یوزرها دارند. با این همه، کدام کنسول مناسب شماست؟ بهترین کنسول‌های بازار چیست؟

نینتندو سوئیچ

کنسول بازی

نینتندو یکی از برترین برندهای تولیدکننده کنسول بازی شمرده می‌شود که تاحالا طیف وسیعی از محصولات را به بازار عرضه نموده. این دیوایس‌‌ها از کیفیت بالایی سود می‌جویند و به قابلیت‌های بسیاری مجهز هستند. مدل سوئیچ نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیش از هر چیزی، گیم‌های اختصاصی و نوستالژیک دلیلی برای خرید این کنسول به‌حساب می‌آیند. با خرید این دیوایس می‌توانید به تجربه بازی‌هایی مثل پوکمون و ماریو بپردازید و لحظات خوشی را با دوستان‌تان رقم بزنید. در حقیقت سوئیچ گزینه‌ای عالی برای خانواده‌ها و گیمرهای جوان است. اگر قصد خرید یک کنسول قدرت‌مند و قابل‌حمل را دارید و می‌خواهید حتی در سفر نیز به بازی کردن مشغول شوید؛ پس سوئیچ همان چیزی‌ست که به‌دنبالش هستید. محصول نینتندو در چشم‌برهم‌زدنی تبدیل به یک تبلت خواهد شد و می‌توانید هرجایی از آن استفاده کنید.

سونی پلی‌استیشن 4 پرو

کنسول بازی

پلی‌استیشن یکی از بهترین محصولات سونی محسوب می‌شود که هواداران زیادی در کشورمان دارد. پلی‌استیشن 4 در نسخه‌های گوناگونی به بازار عرضه شده که بهترین آن پرو نام دارد. این مدل از سخت‌افزار قدرت‌مندتر، حافظه داخلی بیش‌تر و خروجی تصویر باکیفیت‌تری نسبت به ورژن اسلیم برخوردار است. پس اگر جز گیمرهای حرفه‌ای هستید و می‌خواهید به تجربه بهترین بازی‌های این پلت‌فرم بپردازید، پس حتما گجت ژاپنی را در سبد خریدتان قرار دهید. دیوایس‌های متعددی به‌همراه پلی‌استیشن 4 معرفی شده‌اند که با خرید آن‌ها می‌توانید بازی‌های واقعیت مجازی و حرکتی را تجربه نمایید. به‌جرات می‌توان گفت کنسول سونی دستگاهی جذاب برای خوره‌های گیم‌ به‌شمار می‌آید که به‌دنبال دستگاهی قدرت‌مند هستند و می‌خواهند به اجرای برترین بازی‌ها بپردازند. ناگفته نماند که اگر یک تلویزیون 4K در خانه نداشته باشید، باید قید خرید پلی‌استیشن 4 پرو را بزنید!

مایکروسافت ایکس‌باکس وان

کنسول بازی

قدرت بالا و کیفیت خارق‌العاده جزء قابلیت‌های مهم این کنسول هستند و همین موضوع آن را به دیوایسی مطلوب برای گیمرها تبدیل کرده. اما با وجود گزینه‌های خوبی مثل پلی‌استیشن 4 و نینتندو سوئیچ چرا باید گجت مایکروسافت را بخریم؟ بی‌تردید بازی ماینکرافت یکی از دلایل خرید ایکس‌باکس به‌حساب می‌آید. طرفداران این گیم با خرید کنسول آمریکایی می‌توانند به ساختن دنیاها و تمدن‌ها مشغول شوند و در صفحه‌ای بزرگ و بدون لگ به انجام بازی مورد علاقه خود بپردازند. جدای از این، مایکروسافت، ایکس‌باکس را در نسخه‌های گوناگونی تولید نموده که در رنج‌های قیمتی مختلفی قرار دارند. به‌عنوان مثال می‌توانید با پرداخت مبلغ نسبتا کمی ایکس‌باکس وان مدل S را به خانه ببرید. در طرف دیگر، شاهد حضور ورژن ایکس هستیم که از قدرت بالایی بهره می‌جوید و به‌راحتی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را نیز بدون نقص اجرا نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH