رونمایی اینستاگرام از سه قابلیت جدید

بیش از 500 میلیون نفر از کاربران اینستاگرام روزانه از استوری‌های آن استفاده می‌کنند. حال اینستاگرام با هدف حفظ کاربران خود سه قابلیت جذاب را به این بخش افزوده است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

رابط کاربری تازه استوری‌ها

در حال حاضر با مراجعه به بخش Storie شما می‌توانید با گرفتن عکس یا ویدئویی کوتاه محتوای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید اما به زودی شاهد تغییراتی متفاوت خواهیم بود.

به عنوان بخشی از یک رابط کاربری جدید، استوری به سه قسمت جداگانه تقسیم خواهد شد که شامل Live، Camera و Create خواهد بود.

لایو همان طور که از نامش پیداست همه گزینه‌های لایو اینستاگرام را یک جا جمع کرده است و در بخش دوربین، شاهد مجموعه‌ای از قابلیت‌های عکاسی و فیلمبرداری که هم اکنون در استوری‌ها می‌بینید خواهید بود.

این بدان معناست که بومرنگ، سوپرزوم، فوکوس  و … را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید.

در مورد Create نیز باید گفت که این بخش روی متن تمرکز دارد و کاربر را به اشتراک گذاری محتوا بدون عکس یا ویدئو تشویق می‌کند. پس‌زمینه‌های رنگی، انواع قلم و استیکرهایی همانند نظرسنجی، سوال و … را در این بخش می‌توانید پیدا و استفاده کنید.

اینستاگرام تایید کرده است که UI جدید و حالت Create به زودی در اختیار تمامی کاربران جهانی این شبکه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

کمک مالی به نهادهای غیرانتفاعی

یکی از قابلیت‌هایی که از همین حالا به بخش استوری اضافه شده، استیکرهای Donation برای جمع‌آوری کمک‌های مالی توسط موسسات غیرانتفاعی است که کاربران آمریکایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

هر کاربر با انتخاب گزینه Donation در استوری با لیستی از موسسات غیرانتفاعی خیریه رو‌به‌رو خواهد بود که می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه با نوشتن متن برای جمع آوری کمک و انتشار آن، می‌توان با کشیدن استوری به سمت بالا میزان کمک‌های جمع آوری شده را مشاهده کرد.

خرید مستقیم از اینفلوئنسرها

سومین ویژگی اضافه شده به اینستاگرام، معرفی یک ویژگی جدید با نام خرید از سازندگان (Shopping from Creators) است. همان طور که از نام آن مشخص است کاربران می‌توانند محصولات اینفلوئنسرها را به صورت مستقیم خریداری کنند.

به منظور انجام این کار کاربران اینستاگرام باید به روی یک پست ضربه بزنند و یکی از مواردی را که برچسب گذاری شده‌اند، انتخاب کرده و سپس به راحتی به صفحه پرداخت هدایت می‌شوند.

این ویژگی از هفته آینده در اختیار کاربران پرطرفدار قرار می‌گیرد اما فعلا به گروه کوچکی از اینفلوئنسرها اختصاص دارد.

اقلام برچسب دار تنها می‌توانند از برندهای مطرح باشند. در حال حاضر این برندها شامل آدیداس، نایک، بوربری، پرادا و چند مارک مطرح دیگر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH