تعداد مشترکین 5G در کره‌جنوبی از مرز 260 هزار نفر فراتر رفت

کره‌جنوبی نخستین کشوری بود که در اوایل ماه آوریل خبر راه‌اندازی تجاری شبکه 5G را اعلام کرد و به گفته وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره اکنون 3 شرکت مخابراتی این کشور در مجموع 260 هزار مشترک را برای شبکه‌های نسل آینده در اختیار دارند.

در میان 3 سرویس‌دهنده مخابراتی اصلی، شرکت Korea Telecom (KT) با 100 هزار مشترک در جایگاه نخست قرار دارد؛ در حالی‌که شرکت‌های SK Telecom و LG Uplus تعداد دقیق مشتریان 5G خود را اعلام نکرده‌اند.

جهش سریع به سمت فناوری 5G مشکلاتی را برای برخی کاربران اولیه ایجاد نموده است. گزارشات این افراد از بروز مشکلات ارتباطی در نخستین دستگاه مجهز به فناوری 5G یعنی گوشی گلکسی S10 5G سامسونگ حکایت دارد. به گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کره‌جنوبی اکنون بیش از 54 هزار ایستگاه 5G را در اختیار دارد و این پدیده بایستی به ارتقا سطح پوشش‌دهی شبکه کمک کند.

منطقه تحت پوشش شبکه 5G در کره‌جنوبی کماکان به مناطق اطراف شهر سئول؛ پایتخت این کشور محدود است. از آن‌جا که سایر کشورها نیز در تدارک پیوستن به استاندارد شبکه‌ای جدید هستند؛ لذا پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد دسترسی گسترده‌تر به شبکه 5G و رفع مشکلات ارتباطی آن باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH