مشخصه جدید گوگل داده‌های شخصی شما را به‌صورت خودکار پاک خواهد کرد

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که گوگل از طریق گوشی تلفن‌همراه موقعیت، فعالیت‌ها و سوابق وب‌گردی کاربران را ردیابی می‌کند. این کمپانی در صورت دریافت مجوز از سوی کاربر، سوابق موقعیتی وی را رصد نموده و رستوران‌های نزدیک را پیشنهاد می‌کند. همچنین دسترسی گوگل به داده‌های شخصی کاربران موجب می‌شود تا سایر اپلیکیشن‌های گوگلی نیز برای آن‌ها مفیدتر باشند. حداقل گوگل چنین ادعایی را مطرح می‌کند. در حال حاضر روشی برای مدیریت این اطلاعات وجود دارد؛ اما گوگل در پست جدیدا منتشر شده امروز خود اعلام کرد که برخی کاربران خواهان روشی آسان‌تر برای مدیریت یا حذف داده‌های شخصی خود هستند و کمپانی عکس‌العمل‌های این افراد را دریافت نموده است.

در حال حاضر امکان مدیریت داده‌ها با استفاده از حساب‌کاربری گوگل وجود دارد. بدین منظور کافیست کاربران گوشی‌های اندرویدی به مسیر Settings > Accounts > your Gmail address > Google Account > Manage your data & personalization مراجعه نمایند. در این قسمت شما به سوابق فعالیت‌های حوزه وب و اپلیکیشن (Web & App Activity)، تاریخچه مکانی (Location History)، فعالیت‌های صوتی و شنیداری (Voice & Audio Activity)، اطلاعات دستگاه (Device Information) و تاریخچه جستجوی یوتیوب (YouTube Search History) دسترسی خواهید داشت. به منظور ممانعت از ردیابی فعالیت‌های شما در مرورگر کروم یا سایر اپلیکیشن‌ها توسط گوگل کافیست گزینه Manage your activity controls را لمس کنید.

اما ابزار حذف خودکار که گوگل امروز از آن رونمایی کرد به کاربران امکان خواهد داد تا مدت زمان نگهداری داده‌های شخصی توسط گوگل را تعیین نمایند. کاربران می‌توانند این داده‌ها را برای مدت 3 ماه، 18 ماه یا تا زمان حذف دستی آن‌ها ذخیره کنند. در صورت انتخاب گزینه‌های 3 ماهه یا 18 ماهه، کلیه داده‌های قدیمی‌تر از موعد زمانی منتخب به‌صورت خودکار و پیوسته حذف خواهند شد.

“صرف‌نظر از این‌که شما به‌دنبال دسترسی به آخرین اخبار یا سریع‌ترین مسیر رانندگی هستید؛ هدف ما ارائه محصولاتی مفید برای کلیه کاربران است. هنگامی‌که شما تنظیماتی نظیر Location History یا Web & App Activity را فعال می‌کنید؛ داده‌های به‌دست آمده می‌تواند کارآمدی بیش‌تر محصولات گوگل را در پی داشته باشد. به‌عنوان مثال گوگل، رستوران احتمالا محبوب کاربر را به وی پیشنهاد داده و یا در راستای دسترسی به سوابق جستجوی ناتمام پیشین به او کمک خواهد کرد. ما برای حفظ امنیت و حریم خصوصی داده‌های شما تلاش کرده و عکس‌العمل‌های شما در خصوص ضرورت دسترسی به روشی آسان‌تر برای مدیریت یا حذف داده‌ها را مدنظر قرار دادیم.-گوگل”

این مشخصه جدید در وهله نخست برای تاریخچه مکانی و فعالیت‌های حوزه وب و اپلیکیشن ارائه خواهد شد و گوگل طی چند هفته آینده عرضه آن‌را آغاز خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH