کاهش درآمد اچ‌تی‌سی و عملکرد بسیار ضعیف بخش موبایل این شرکت

این روزها شرکت اچ‌تی‌سی روزگار خوبی را سپری نمی‌کند و هم‌چنان در حال ضرردهی مالی است. مدتی پیش هم اعلام کردیم که روند درآمدی این شرکت به شدت در حال کاهش بوده و روند سوددهی نیز بسیار کم شده است. البته درآمد اچ‌تی‌سی طی ماه‌های فوریه تا مارس امسال، افزایش 110 درصدی را در بخش مالی خود، تجربه کرد.

اما در این میان، گزارشات این موضوع را پیشرفت بزرگی ندانسته و درآمد این شرکت بزرگ، سال به سال روبه کاهش است. همین افزایش 110 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال، 53 درصد کاهش یافته و علاوه‌بر‌ این، سود اچ‌تی‌سی در سه‌ماهه نخست سال جاری، 67 درصد کاهش یافته است. بخش موبایل اچ‌تی‌سی نیز روزهای خوبی را نمی‌گذراند و عمده این میزان درآمد از بخش فروش محصولات واقعیت مجازی (VR) حاصل شده و اسمارتفون‌های این شرکت، نقش چندانی در رشد درآمدی این شرکت ایفا نکرده‌اند.

آقای فیل چن، مدیرکل بخش غیرمتمرکز شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرده که بزودی نسخه جدیدی از اسمارتفون مبتنی‌بر بلاک‌چین (Exodus) توسط این شرکت، معرفی و عرضه خواهد شد.

این شرکت تایوانی در اواخر سال 2018، هندست جدیدی را با نام Exodus معرفی و عرضه کرد. این اسمارتفون مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین بوده و مسئولان اچ‌تی‌سی معتقد هستند که میزان فروش این محصول، انتظارات کمپانی را در حوزه مالی برآورده ساخته است.

نسخه جدید Exodus که ما فعلا آن را با نام Exodus 2 می‌شناسیم، قادر به استخراج ارز‌های دیجیتال و مدیریت دارایی‌های دیجیتالی مثل ارز رمز‌ها خواهد بود. این تلفن در اواخر سال جاری، معرفی و عرضه می‌شود.

مدتی پیش هم یک اسمارتفون 5G متغلق به شرکت اچ‌تی‌سی، گواهینامه بلوتوث را دریافت کرد و گزارشات مربوطه نشان می‌دهند که این محصول در نیمه دوم سال 2019 معرفی خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی متعلق به اچ‌تی‌سی هم تاکنون فعالیت موثری نداشته‌اند و توییتر بخش موبایل این شرکت، از 11 مارس تا امروز هیچ پست خبری یا اطلاعیه جدیدی را ارسال نکرده است. برخی از کاربران معتقد هستند که موبایل‌های هوشمند اچ‌تی‌سی دیگر مرده‌اند و اچ‌تی‌سی نیز از بخش موبایل خود، نا‌امید شده است. حتی صفحه اینستاگرام بخش موبایل این کمپانی نیز فعالیت‌های زیادی داشت، اما متاسفانه این صفحه از آگوست 2018 تاکنون بروزرسانی نشده است.

اسمارتفون‌های خاطره‌انگیز اچ‌تی‌سی، مانند HTC One (M8) از بهترین‌ و پیشرفته‌ترین هندست‌های زمان خود بودند. اما به نظر می‌رسد که اولین تولید‌کننده گوشی اندرویدی، به پایان راه نزدیک شده و سرنوشت غم‌انگیزی در انتظار این شرکت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH