گلکسی (A6 (2018

گلکسی A6 و J6؛ مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت آن‌ها در سایت دیوار

غول تکنولوژی جهان در سال 2018 اصلا استراحت نکرد. سامسونگ لحظه به لحظه خبر از گوشی‌های میان‌رده و بالارده خود می‌داد و ماه به ماه، از یک موبایل جدید رونمایی می‌کرد. کار به جایی رسیده بود که حتی کره‌ای‌ها خودشان را هم به چالش می‌کشیدند. برای مثال ماه می برای آن‌ها حسابی ماه شلوغی بود. همزمان A6 و J6 را از میان کهکشانی‌های خود به بازار معرفی کردند تا به نوعی به دنیا بگویند:« بفرمایید، مقایسه کنید و هر کدام برایتان بهتر بود بخرید.» در واقع رویه جدید سامسونگ همین است، اصلا نمی‌گذارد دیگر برندها برای اسمارت فون‌هایشان رقیب معرفی کنند. خودشان دست به کار می‌شوند و از این کار هیچ ابایی ندارند. مقایسه میان این دو کار آسانی نیست چون با وجود شباهت‌های فراوان، خودتان می‌دانید که سری A از سری J هیجان‌انگیزتر است. اما سعی کردیم تا جای ممکن، این کار را انجام دهیم؛ از مشخصات، امکانات تا قیمت گوشی A6 و J6 در سایت دیوار.

ابعاد بدنه J6 کمی از A6 بزرگتر است، فقط حدودا به اندازه یک میلی‌متر و به هر حال امتیاز مثبتی برای a6 محسوب می‌شود و در حقیقت آن را خوش دست‌تر می‌کند. هر دو گوشی هوشمند نمایشگر 5.6 اینچی از نوع سوپر امولد لمسی خازنی دارند که تا 16 میلیون رنگ را می‌تواند نمایش دهد. همچنین هر دو عینا به اندروید 8، پردازنده 8 هسته‌ای 1.6 گیگاهرتز مجهز هستند. جالب اینجاست که هم J6 و هم A6 از نظر حافظه داخلی و حافظه رم در دو نوع ساخته شدند. یک مدل از آن‌ها حافظه رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی و مدل دیگر حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد.

تا اینجا کار تقریبا همه‌چیز برابر بود، چه از حیث سرعت و چه از حیث فضای داخلی؛ اما خرید گوشی سامسونگ A6 به کسانی توصیه می‌شود که کیفیت دوربین موبایل برایشان مهم است. دوربین اصلی این اسمارت فون 16 مگاپیکسل با امکاناتی از قبیل فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فلش ال ای دی است. همچنین کیفیت دوربین سلفی A6 شانزده مگاپیکسل گزارش شده است. در مقابل اما دوربین گلکسی j6 سیزده مگاپیکسل و دوربین سلفی این گوشی هوشمند 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. البته آپشن‌های دوربین هر دو یکسان است. از نظر قابلیت، برتری A6 در مقابل j6 در ژیروسکوبی است که این موبایل دارد. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، شتاب سنج و قطب نما آپشن‌های مشترک هر دو است. دست آخر، باید گفت تنوع در رنگ‌های بدنه ای 6 بیشتر است: آبی، طلایی، سیاه و یاسی. در حالی که جی 6 تنها در سه رنگ اول به بازار توزیع شده است.

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که J6 برای شما می‌تواند خرید اقتصادی‌تری باشد، به سایت دیوار بروید تا از هم از قیمت‌های این موبایل مطلع شوید و هم در نهایت یکی از آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. برای مثال در این سایت j6 32 که دو ماه پیش خریداری شده و فاکتور آن نیز موجود است، یک میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. آکبند این موبایل، دو میلیون و 200 هزار تومان ارزش دارد.

اما چنانچه امکانات و ویژگی‌های گوشی‌ A6 را پسندیدید، باید یک مقدار بیشتر از جی 6 هزینه کنید که البته به نظر ما، می‌ارزد. در سایت دیوار و در قسمت خرید و فروش گوشی موبایل A6، آگهی‌های زیادی برای شما موجود است. برای مثال در یک مورد A6 آکبند، سه میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری نمونه کم‌کارکرد این موبایل دو میلیون و 500 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

منبع : ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH