گوشی Exodus 1s

اچ‌تی‌سی نسخه جدید تلفن مبتنی‌بر بلاک‌چین را با نام Exodus 1s معرفی کرد

اگرچه مدتی پیش دو تلفن میان‌رده اچ‌تی‌سی در برخی از بنچمارک‌ها رویت شد، اما همه ما می‌دانیم که نام اچ‌تی‌سی، دیگر در بازار تلفن‌های هوشمند شنیده نمی‌شود. حتی این کمپانی برنامه‌ای برای عرضه یک اسمارتفون 5G در نیمه دوم سال دارد. حتی پس از چندین ماه، سکوت این شرکت در برخی از شبکه‌های اجتماعی شکسته شد و اچ‌تی‌سی اعلام کرد که به‌زودی برخی از اسمارتفون‌هایش را به نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید (اندروید پای) به‌روز خواهد کرد.

آخرین هندستی که این شرکت تایوانی آن را به بازار عرضه کرد، Exodus 1 نام داشت. این تلفن مبتنی‌بر فناوری بلاک‌چین بوده و می‌تواند برای ذخیره‌سازی تمامی ارزهای مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

فیل چن، مدیر ارشد بخش غیرمتمرکز شرکت اچ‌تی‌سی اعلام کرد که در سه‌ماهه بعدی سال جاری، نسخه ارزان‌قیمت گوشی Exodus را با نام Exodus 1s معرفی خواهد کرد. چن معتقد است که نسخه جدید گوشی Exodus، دارای ارزش خرید بالاتری خواهد بود. قیمت این گوشی نیز در محدوده 250 الی 300 دلار تعیین شده و نسبت به قیمت 699 دلاری مدل Exodus یک محصول به‌صرفه و مناسب به نظر می‌آید. مشخصات فنی و سایر اطلاعات این تلفن در آینده‌ای نزدیک، منتشر خواهد شد.

فناوری بلاک‌چین برای ذخیره‌سازی ارز‌رمز‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر تراکنشی که در این شبکه انجام می‌شود، یک بلوک جدید به زنجیره (Chain) اضافه می‌کند. بلوک‌ها از اطلاعات کد‌شده‌ای تشکیل شده‌اند که شامل لیست تراکنش‌های موجود در بلاک قبلی، برچسب زمان و داده‌های مرتبط با تراکنش جدید است. با توجه به این‌که اطلاعات موجود در هر بلوک، توسط بلوک‌های قبلی نیز قابل دسترسی است، امکان تغییر و هک این اطلاعات وجود نخواهد داشت. تغییر در اطلاعات بلوک‌های فعلی هم نیازمند تغییر در بلوک‌های قبلی خواهد بود، ایجاد هرگونه تغییری در بلوک‌ها نیازمند اجازه اکثر کاربران این شبکه است. تمامی این اتفاقات در گوشی Exodus 1s قابل مشاهده و اجرا هستند.

اسمارتفون Exodus 1s به عنوان یک گره کامل در شبکه بیت‌کوین عمل می‌کند که این قابلیت در Exodus 1 وجود ندارد. این ویژگی بدین معنی است که کاربران علاوه‌بر مشاهده سوابق کامل بلوک‌های زنجیره‌ای بیت‌کوین، قادر به ذخیره‌سازی این ارز دیجیتالی در شبکه بلاک‌چین خواهند بود. در این فرآیند، کیف پول بیت‌کوین مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

با توجه به این موضوع که حجم کل زنجیره (BlockChain) بیت‌کوین 200 گیگابایت است، اچ‌تی‌سی قصد دارد با استفاده از تکنیک هرس، حجم آن را به 10 گیگابایت کاهش دهد. کاهش حجم این زنجیره، روند همگسازی آن را سریع‌تر می‌کند. فیل چن در این مورد می‌گوید: “در صورتی که کاربران Exodus 1s قصد مشاهده کامل زنجیره بیت‌کوین را داشته باشند، باید از یک کارت حافظه خارجی (microSD) برای این‌کار استفاده کنند.”

تلفن‌های Exodus و Exodus 1s قادر به ذخیره‌سازی ارز‌رمز‌ها هستند، نه استخراج آن‌ها

اسمارتفون‌های سری Exodus از یک پلتفرم امن و خصوصی با نام Zion بهره می‌برند که این پلتفرم به کاربران امکان می‌دهد تا تمامی مبادلات و تراکنش‌های مربوط به بیت‌کوین را انجام دهند. سایر ارز‌های دیجیتالی، مثل اتریوم، لایت‌کوین و توکن‌های ERC-20 و ERC-721 نیز توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند.

رابط کاربری Zion به کاربر اجازه می‌دهد تا مبادلات ارزهای دیجیتالی خود را در یک محیط کاملا امن و بدون نگرانی از طرف سرقت اطلاعات توسط بدافزار‌های اندرویدی، انجام دهد.

این هندست‌ها برای ذخیره‌سازی و مدیریت ارز‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند و قادر به استخراج این ارز‌رمز‌ها نیستند. فرآیند استخراج ارز دیجیتالی، یک روند معکوس به شمار می‌آید. به‌طور کلی، برای استخراج ارز‌های دیجیتال نیاز به کامپیوترهای قدرتمند و مخصوص دارید. قدرت محاسباتی این کامپیوترها بسیار بیشتر از اسمارتفون‌های معمولی موجود در بازار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH