قفل واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی

چگونه در iOS واتس‌اپ را با تاچ‌‌آی‌دی و یا فیس‌‌آی‌دی قفل کنیم؟

یک راه مناسب برای قفل کردن تلفن‌همراه استفاده از تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی است. اگر اپ‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌نمایید قابلیت پشتیبانی از تاچ‌‌آی‌دی و فیس‌‌آی‌دی را داشته باشند، به راحتی می‌توانید آن‌ها را به کمک این ویژگی‌ها قفل کنید.‌‌
برای مثال اپ stock Notes به کاربر اجازه می‌دهد تا نوشته‌های خود را به وسیله تاچ‌آی‌دی و یا فیس‌آی‌دی قفل نماید. متاسفانه تعداد زیادی از برنامه‌ها از این ویژگی مفید بهره نمی‌برند، گرچه در آخرین آپدیت پیام‌رسان واتس‌اپ، امکان قفل کردن آن با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی فراهم شده است. در ادامه با آموزش قفل کردن واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی در آی‌فون با ما همراه باشید.

تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی واتس‌اپ

قبل از شروع باید تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دی را بر روی آی‌فون خود تنظیم کرده باشید. به یاد داشته باشید که ورژن‌های جدید آی‌فون از تاچ‌آی‌دی پشتیبانی نمی‌کند؛ بنابراین برای قفل کردن واتس‌اپ باید از فیس‌آی‌‌دی استفاده کنید. همچنین پیش از شروع از آپدیت بودن نسخه واتس‌اپ خود اطمینان حاصل نمایید.

پس از به‌روزرسانی واتس‌اپ، برنامه را اجرا کنید و به تب تنظیمات بروید. در تب تنظیمات بر روی Privacy ضربه بزنید.
قفل واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دیدر انتهای صفحه Privacy بر روی Screen Lock ضربه بزنید. سپس با توجه به امکانات گوشی خود یکی از دو گزینه Touch ID و یا Face ID را انتخاب نمایید.
قفل واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دیشما می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی واتس‌اپ به‌طور خودکار قفل شود. می‌توانید انتخاب کنید که اپ بلافاصله، هنگام خروج از آن، پس از یک دقیقه، پس از یک ربع و یا با گذشت یک ساعت قفل شود.
قفل واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و فیس‌آی‌دیسپس پس از دسترسی بعدی به واتس‌اپ، هنگامی‌که مدت‌زمان قفل منقضی شده است، واتس‌اپ از شما می‌خواهد برای تائید شناسایی از تاچ‌آی‌دی و یا فیس‌آی‌دی استفاده نمایید. اگر تاچ‌آی‌دی و یا فیس‌آی‌دی شما شناخته نشد، همیشه می‌توانید واتس‌اپ را با پسوردی که تنظیم کرده‌اید، باز کنید.
اگر تأیید دو مرحله‌ای را در واتس‌اپ پیکربندی کرده باشید، می‌دانید که با دسترسی به برنامه، چند بار در روز پاپ‌آپ آن ظاهر می‌شود؛ مخصوصا هنگامی که واتس‌اپ را از اعلان پیام‌ها باز می‌کنید. بعد از قفل کردن واتس‌اپ با تاچ‌آی‌دی و یا فیس‌آی‌دی، صفحه تأیید دو مرحله‌ای نمایش داده نخواهد شد و یا بسیار کمتر نشان داده خواهد شد.

باعث تعجب است که چرا تعداد کمی از برنامه‌‌ها این ویژگی را ارائه می‌دهند. فیس‌بوک مسنجر به کاربران امکان ارسال پیام‌های مخفی و خود‌تخریب‌گر را می‌دهد، با این حال شاید بهتر بود که فیس‌بوک پشتیبانی از قفل را به برنامه اضافه می‌کرد.
از آن‌جا که فیسبوک مسنجر و واتس‌اپ هر دو متعلق به فیسبوک هستند، این امکان وجود دارد که ویژگی قفل به‌زودی به فیسبوک مسنجر نیز اضافه شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH