پرچم‌دار ردمی شیائومی با تراشه اسنپ‌دراگون 855 و پشتیبانی از اندروید Q بتا عرضه خواهد شد

همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ شرکت گوگل در کنفرانس اخیر توسعه‌دهندگان خود موسوم به I/O با برگزاری مراسمی باشکوه از سیستم‌عامل اندروید Q رونمایی کرد. طبیعتا اعلام خبر دسترسی هرچه سریع‌تر توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به نسخه بتای سیستم‌عامل جدید، مهم‌ترین رویداد این مراسم به‌شمار می‌آید. موضوعی که سریعا توجه بسیاری را به خود جلب کرده این است که به‌روزرسانی بتای موردبحث، 21 دستگاه از 13 برند مختلف را تحت پوشش قرار خواهد داد. در گذشته دستگاه‌های پیکسل و نکسوس برای مدت چند ماه و به‌صورت اختصاصی از به‌روزرسانی‌های جدید بهره‌مند می‌شدند.

هر 2 هندست شیائومی Mi 9 و می میکس 3 5G در فهرست نخستین دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت نسخه بتای اندروید Q قرار دارند. در صورت صحت پست منتشر شده توسط یکی از مقامات ردمی با نام Lu Weibing (که معمولا همین‌طور است)، پرچم‌دار ردمی احتمالا به‌همراه این سیستم‌عامل عرضه خواهد شد. این موضوع بدان معناست که اولین خریداران پرچم‌دار ردمی در صورت تمایل می‌توانند کار با نسخه بتای رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید Q را سریعا تجربه نمایند.

با این‌حال شایان به ذکر است که رام‌های بتای اندروید Q برای هر 2 اسمارت‌فون Mi 9 و می میکس 3 5G با فهرست طویلی از مشکلات شناخته شده عرضه می‌شوند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این وضعیت در خصوص پرچم‌دار ردمی نیز صادق خواهد بود. طبیعت نرم‌افزارهای بتا نیز دقیقا همین است. با این‌حال احتمالا سرعت به‌کارگیری نسخه جدید اندروید کماکان چشمگیر خواهد بود. همگی به‌وضوح می‌بینیم که با عرضه اندروید Q، پروژه گوگل موسوم به Project Treble نهایتا به نتیجه رسیده است. در این میان بدیهی است که مزایای اجرای طراحی ماژولار جدید سیستم‌عامل در رام‌های سفارشی شیائومی تنها متوجه این برند نخواهد بود. احتمالا مدتی نه‌چندان طولانی پس از نهایی شدن نرم‌افزار بر روی گجت‌های پیکسلی گوگل، دستگاه‌های پرچم‌دار هواوی و آنر نیز نسخه‌هایی از EMUI را بر پایه اندروید Q دریافت خواهند کرد. یقینا این برندها به‌دنبال انتشار اندروید و به‌روزرسانی‌های آن در قالب یک مجموعه هستند.

در خصوص پرچم‌دار ردمی کماکان موارد اسرارآمیز فراوانی وجود دارد. تاکنون شایعات به برخی اطلاعات و مشخصات بالقوه این هندست اشاره نموده‌اند. بر این اساس هندست مذکور با تراشه اسنپ‌دراگون 855، 8 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه‌داخلی، نمایشگر 6.39 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی (احتمالا مشابه با اسمارت‌فون ردمی نوت 7 پرو) و ماژول دوربین سلفی پریسکوپی عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH