ژاپن سریع‌ترین بولت ترن دنیا را آزمایش می‌کند

همواره یکی از دلایل محبوبیت ژاپن شهرت قطار‌های سریع‌السیر و طرح‌های مفهومی جذاب ترن‌های خاصش بوده است ولی امروز در سراسر جهان در بسیاری از کشور‌های پیشرفته قطار‌هایی ساخته شده‌اند که حتی سریع‌تر هستند.

با وجود پیشتاز بودن ژاپن در امر تولید چنین قطار‌هایی که به بولت (گلوله) مشهور شده‌اند، آنها به خواب فرو نرفته‌اند و در فکر به‌روزرسانی سیستم ریلی خود و جلو افتادن از دیگران هستند. در همین راستا سریع‌ترین قطار از این خانواده را برای آزمایش مورد توسعه قرار داده‌اند. سیستم ریلی قطار‌های سریع‌السیر در ژاپن شینکانسن نامیده می‌شود و به همین علت نیز این قطار جدید شینکانسن ALFA-X اسم‌گذاری شده و قادر است با سرعتی معادل 400 کیلومتر در ساعت حرکت نماید.

ژاپن ژاپن

البته گفته می‌شود این ترن تا سال 2030 عملیاتی نخواهد شد و سرعت استاندارد آن برای جابجایی مسافران 360 کیلومتر در ساعت خواهد بود. هرچند این سرعت به پای قطار ماگلو شانگهای نمی‌رسد ولی با این حال هنوز هم فوق‌العاده بالا است. به علاوه بعد از پایان فرایند ده ساله توسعه آن، زمانی که وارد خط شود احتمالا سریع‌ترین بولت ترن در نوع خود خواهد بود. قبل از ورود به سرویس، قطار شینکانسن ALFA-X به مدت 3 سال آزمایش خواهد شد.

تست‌ها به صورت دو هفته یکبار در ساعات بعد از نیمه‌شب بین دو شهر آاوموری و سندای انجام می‌شود. قطار دارای 10 واگن است و دماغه آئرودینامیکی آن نزدیک 22 متر طول دارد. ضمنا با دماغه 16 متری نیز مورد تست قرار خواهد گرفت. این قطار از هر دو سیستم ترمز‌های مغناطیسی و ترمز هوایی بر روی سقف استفاده خواهد کرد تا در صورت نیاز در اندک زمانی بتواند از میزان سرعت خود به مقدار بسیار زیادی بکاهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH