چطور به مشهد سفر کنیم؟

مکان های زیادی برای سفرهای داخلی وجود دارند اما شاید زیارت هم یکی از اهداف سفر باشد که بی شک شهر مشهد و قم در اولویت قرار دارند اما این شهر تنها مکانی زیارتی نیست و موارد زیادی برای انتخاب تور مشهد به عنوان مقصدی تفریحی و گردشگری وجود دارد.

اما اصلی ترین سوال قبل از هر سفر این است که چگونه و با چه وسیله و هزینه ای سفر کنیم! تور مشهد زمینی، تور مشهد هوایی، تور مشهد با قطار یا خودرو شخصی یا حتی منتظر بمانیم تا در یکی از مناسبت های مذهبی با کاروان ها سفر کنیم؟

شیوه سفر به سن و فرهنگ و سلیقه و ضعیت مالی مرتبط است پس برای هر فرد به شیوه خاص تور مشهد رزرو می شود و یا شاید جوانان ترجیح دهند تور مشهد را  مانند تور استانبول به شیوه های متفاوت دیگر تجربه کنند: تورهای گروهی شاد و طبیعت گردی، تورهای کوله گردی و اکیپ های دوچرخه سوار و … که هر کدام جذابیت خود را دارد.

به سراغ تور مشهد هوایی می رویم…!

ابتدایی ترین و سریع ترین و بی دردسر ترین راه برای سفر به این شهر رزرو تور مشهد هوایی می باشد آن هم به همراه بهترین هتل ها … وسوسه کنند بنظر می رسد و حتی من هم نمی توانم آن را نادیده بگیرم اما خب مقرون به صرفه نیست البته نه برای هر شخصی ! به هر حال جمعیت زیادی از جامعه قادر به رزرو تور مشهد هوایی نیستند و آمارها نشان می دهد بیشترین جابجایی به واسطه خطوط ریلی و جاده ای اتفاق می افتد.

تورمشهد هوایی برای کوتاه کردن مسافت به مقدار یک شیشم فوق العاده بنظر می رسد و هیچ شخصی از اینکه مسافتی 12 ساعته را در 2 ساعت بپیماید ابراز پشیمانی نمی کند پس این روش در عین اینکه کمی گران تر از روشهای دیگر است بسیار محبوب تر و آسان تر است. رچند نسبت به سالها گذشته در حال حاضر هزینه رزرو تور مشهد هوایی به شدت کاهش یافته است و دیگر همچون گذشته رقمی غیرقابل باور و  دور از ذهن نیست. از مزایای سفر با هواپیما به مشهد وجود خطوط مترو از فرودگاه تا نزدیک رم می باشد که عالی به نظر می رسد. مترو بدون توقف در ترافیک شهری مسافت طولانی فرودگاه تا حرم را تنها در 10 دقیقه می پیماید این در حالی است که حتی تاکسی ها این مسافت را کمتر 20 دقیقه طی نمی کنند.

از مزیت های رزرو تور مشهد هوایی امکان کرایه خودروهای بروز خارجی در فرودگاه مشهد می باشد و این هیجان انگیز ترین قسمت سفر برای افرادی است که از توان مالی خوبی برخوردار هستند به علاوه اینکه خیابان های اطراف فرودگاه مشهد از سرسبزترن و زیباترین خیابان های مشهد هستند در این محدوده باغ گیاهشناسی مشهد و پارک های جنگلی زیادی وجود دارد که پیاده روی در آنها و حتی رانندگی در این خیابانها را مسرت بخش می کند.

از مزیت های دیگر رزرو تورهوایی ، دیدن منظره شهر و بارگاه منور رضوی و مناطق تفریحی از آسمان شب می باشد شاید خنده دار به نظر برسد اما این صحنه بسیار زیباست آن هم در شب هایی که شهر مشهد غرق در جمعیت است.

به سراغ تور مشهد با قطار می رویم…!

فکر کنید که تور مشهد با قطار ارزان تر از هواپیما باشد…! شاید تا چندی پیش فر به مشهد با قطار بسیار ارزانتر از هواپیما بود اما حالا با وجود برخی هتل های پنج ستاره دیگر تور مشهد با هواپیما گاهی مقرون به صرفه تر از سفر با قطار می باشد.

اگر ترس از ارتفاع و پرواز هراسی دارید یا بیماری های قلب و تنفسی مانع از پرواز می شود و هزینه در سفر مطرح نیست رزرو تور مشهد با قطارهای پنج ستاره توصیه می شود. قطار هایی همون قطار فدک ، قطار زندگی ، قطار نورالرضا و … از جمله انتخاب های لوکس و گران قیمت ریلی هستند که گاهی بیش از سفر هوایی هزینه دارند.

اما اگر در رزرو تور مشهد با قطار اهمیتی ندارد که از قطارهای پنج ستاره لوکس استفاده کنید به شما تبریک میگویم هزینه شما تا یک سوم سفر هوایی کاهش می یابد البته این نکته در تمامی ماهها و روزها صادق نیست و استثناء وجود دارد.

از مزایای رزرو تور مشهد با قطار نیز همین کافی که ایستگاه راه آهن تنها 10 دقیقه با حرم مطهر فاصله دارد و بنای این ایستگاه نیز خود یک اثر تاریخی می باشد و شما در زیباترین ساختمان راه آهن ایران پا گذاشته اید. این ساختمان توسط آلمان ها به دستور رضا شاه احداث شده است. ایستگاه مترو نیز تا حرم در این محل وجود دارد به علاوه اینکه حتی اگر قصد پیاده روی تا حرم داشته باشید 20 دقیقه پیاده روی از خیابان های مملو از فروشگاهها منتظر شماست.

به سراغ تور مشهد زمینی می رویم…!

تور مشهد زمینی اغلب به صورت گروهی برگزار می شود و بیشتر در مناسبت های مذهبی شاهد آن هستیم که در قالب کاروان های مذهبی و هیات ها انجام می شود. اما به هرحال تعداد زیادی از سفرها به مشهد از پایانه اتوبوس ها انجام می شود و نمی توان نقش جادهها را در تور مشهد زمینی نادیده گرفت. این نوع سفرها اغلب برای زوج های جوان و یا مجردها جذاب است و در جمعیت راهی ترمینال ها پیرمردها و پیرزن ها و کودکان را کمتر مشاهده می کنید.

تور مشهد زمینی با اتوبوس ها گرچه بسیار ارزان هستند اما بسیار سخت و همراه با مشکلات خاص خود می باشد از این رو در اغلب موارد خرید بلیط قطر که هزینه مشابهی دارد توصیه می شود. به هر حال با وجود سفرهای اضطراری گاهی اتوبوس بهترین گزینه پیش روست.

اگر اتوبوس را نادیده بگیریم محبوب ترین سفرها و تور مشهد زمینی ، استفاده از خودروهای شخصی است که به مراتب از هواپیما و قطار دوست داشتنی تر می باشد و قدرت آزادی عمل و تصمیم گیری مسافر را افزایش می دهد و سالانه بیشترین مسافران شهر مشهد در همین قالب سفر می کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH