تحریم هواوی ARM

ARM نیز فروش محصولات و فناوری‌های خود به هواوی را متوقف می‌کند

تاثیرات تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، دامنگیر سایر شرکت‌های خارج از آمریکا نیز شده است. این‌بار هم نوبت شرکت ARM است. براساس گزارشاتی که از دفتر این شرکت بریتانیایی به ما رسیده، نامه‌ای غیر‌رسمی به ARM و کارکنان این شرکت ارسال شده است. در این نامه از کمپانی تولید‌کننده چیپست درخواست شده تا تمامی قراردادها، پشتیبانی‌ها و مشارکت‌های جدید این شرکت با هواوی به دلیل مغایر‌بودن آن‌ها با قوانین ایالات متحده آمریکا، به حالت تعلیق یا توقف در‌آیند.

مقامات ARM هم ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که این‌ کار را برای پیروی از دستورات و قوانین دولت آمریکا، انجام می‌دهند. یکی از خبرنگاران The Verge نیز واکنش هواوی را در توییتی اعلام کرد.

ما برای روابط خود با شرکای تجاری‌مان ارزش قائل هستیم، اما برخی از آن‌ها کارهایی را تحت‌تاثیر فشار‌های سیاسی انجام می‌دهند.

هم‌اکنون اکثر تلفن‌های هوشمند جهان مبتنی‌بر چیپست‌ها و فناوری ARM هستند و هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون حضور این کمپانی، هواوی قادر به توسعه چیپ‌های خود نخواهد بود.

این کار ضربه‌ای بزرگ به هواوی وارد می‌کند و یکی از تحلیلگران مسائل فناوری، چنین اتفاقی را “غیر‌‌قابل‌قبول” توصیف می‌کند.

دولت ایالات متحده، هواوی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد و تمامی شرکت‌های آمریکایی (مانند گوگل) از ارایه خدمات به این کمپانی چینی خودداری می‌کنند. البته تحریم‌های هواوی به مدت 90 روز به حالت تعلیق درآمدند تا این شرکت، دسترسی‌هایی به کالاها و خدمات آمریکایی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH