تم تاریک iOS 13 در تصاویر جدیدی دیده شد

ماه گذشته گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل تم تاریک را به iOS خواهد آورد همان طور که سال گذشته شاهد افزوده شدن Dark mode به سیستم عامل MacOS Mojave محصوص لپ‌تاپ‌های اپل بودیم. حدود یک هفته مانده به برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان اپل، 9to5Mac اسکرین‌شات‌هایی را پیرامون iOS 13 دریافت کرده که نشان دهنده تم تاریک و اطلاعاتی راجع به طراحی این سیستم عامل است.

نگاهی به Dark mode در iOS 13

در رابطه با تم تاریک iOS 13 بایستی گفت بزرگترین تغییر در اپلیکیشن‌های داخلی دیده می‌شود و در صفحه اصلی شاهد تغییرات آن چنانی نخواهیم بود و تنها تغییر قابل توجه در این حالت Dock است که پس زمینه تاریک خواهد داشت. البته احتمال این وجود دارد اپل از تصاویر پس زمینه جدیدی استفاده کند که در Dark mode عملکرد بهتری داشته باشند.

همان طور که در تصویر می‌بینید هنگامی که تم تاریک iOS 13 فعال است و وارد یک اپلیکیشن می‌شوید، شاهد یک پس زمینه سیاه خواهید بود که تاثیر مثبتی روی طول عمر باتری نیز دارد چرا که پنل‌های OLED آیفون‌ها برای نمایش رنگ مشکی، انرژی کمتری را مصرف می‌کنند.

بخش دیگری که دوباره باز طراحی شده است پس از گرفتن یک اسکرین شات مشاهده می‌شود که شاهد والپیپر محو شده کاربر در پس زمینه با ابزارهای حاشیه‌نویسی و علامت گذاری عکس در پایین آن هستیم. در آیپد نیز این بخش بازطراحی شده و از یک سینی گرد در پایین صفحه برای نگه داشتن ابزار استفاده می‌کند که این سینی می‌تواند به دور صفحه کشیده شود.

تغییرات در Reminders

یکی دیگر از اسکرین شات‌هایی که از iOS 13 به بیرون درز کرده؛ تصویری از اپلیکیشن Reminders است که شاهد نوار کناری بزرگ با بخش‌های جداگانه برای Today، Scheduled، Flagged و All هستیم که شامل یک جعبه جستجو و مجموعه‌ای از لیست‌های یادآوری کاربر است.

یکپارچه شدن دو اپ محبوب

اپل همچنین به دنبال ادغام دو اپلکیشین Find My iPhone و Find My Friends در یک اپلیکیشن واحد با نام Find My است که این برنامه دارای تمام ویژگی‌های هر دو است و در iPad نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است که یک نقشه بزرگ را نمایش می‌دهد و تمام صفحه را پر می‌کند.

اپل به طور رسمی تمامی این تغییرات را در سخنرانی WWDC روز دوشنبه هفته آینده خود معرفی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH