معرفی لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری AlienWare با طراحی جدید و شاخص

چنان‌چه طراحی زیبا و علمی لپ‌تاپ AlienWare Area 51m شما را به وجد آورده و در عین‌حال به‌دنبال محصولی کمی جمع‌وجورتر هستید؛ در این‌صورت کمپانی Dell پاسخگوی انتظارات شما خواهد بود. لپ‌تاپ‌های باریک AlienWare m15 و AlienWare m17 نهایتا از الگوی طراحی صنعتی جدید کمپانی موسوم به “Legend” و کیس‌هایی تیره و روشن مشابه با نمونه‌های ارائه شده برای مدل 51m بهره‌مند می‌شوند. همچنین این قاب‌های جدید دارای جلوه‌های بصری متعددی از قبیل نورپردازی LED مدور در اطراف پورت‌های پشتی و خطوط واضح‌تر به‌صورت یک‌سره هستند. به‌طور کلی این مدل‌ها در مقایسه با لپ‌تاپ‌های قدیمی‌تر سری AlienWare از ظاهری بسیار مدرن‌تر برخوردار هستند.

بررسی لپ‌تاپ‌های AlienWare m15 و m17

مدل‌های جدید AlienWare m15 و m17 در کنار بهره‌مندی از کیس‌های جدید، مجهز به یک صفحه‌کلید بازطراحی شده و ترک‌پد شیشه‌ای بزرگ‌تر هستند. AlienWare دامنه حرکتی کلیدها را از 1.4 میلی‌متر به 1.7 میلی‌متر افزایش داد و این موضوع حس رضایت کاربران هنگام کار با آن‌ها را اندکی افزایش خواهد داد. توان پردازشی این لپ‌تاپ‌ها توسط جدیدترین پردازنده‌های نسل نهمی اینتل تامین می‌شود و این‌بار شاهد به‌کارگیری پردازنده Core i5-9300H و پردازنده 5 گیگاهرتزی Core i9-9980HK هستیم. بعلاوه مدل‌های مذکور از سری جدید پردازنده‌های گرافیکی شرکت انویدیا از GTX 1650 گرفته تا RTX 2080 بهره خواهند برد.

این دستگاه‌ها دقیقا همانند بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ عرضه شده طی سال جاری به‌همراه پنل‌های فول اچ‌دی با نرخ نوسازی 60 و 240 هرتزی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در صورت تمایل کاربر برای دسترسی به برترین نمایشگر، نام‌برده می‌تواند مدل مجهز به نمایشگر اولد 4K را خریداری نماید؛ اگرچه در این حالت، نرخ نوسازی تصویر به رقم 60 هرتز محدود خواهد بود. همچنین این مدل با سخت‌افزار ردیاب چشم شرکت Tobbi عرضه می‌شود که نخستین مورد برای یک لپ‌تاپ 15 اینچی به‌شمار می‌رود.

AlienWare در یادداشتی تخصصی‌تر اعلام می‌کند که لپ‌تاپ‌های m15 و m17 از تنظیم‌کننده ولتاژ 8 فازی برای پردازنده گرافیکی و تنظیم کننده 6 فازی برای پردازنده مرکزی بهره خواهند برد. این پدیده اساسا به‌معنای ارائه توان بیش‌تر به قطعات مذکور و امکان اجرای بازی‌ها با حداکثر سرعت و برای مدت زمانی طولانی‌تر است. این مشخصه در کنار فناوری اورکلاک خودکار کمپانی و بدون نیاز به کوچک‌ترین مداخله از سوی کاربر، فرکانس پردازنده را به سمت سرعت‌های بهینه هدایت می‌کند.

با اجرای بازی Mortal Kombat 11 بر روی لپ‌تاپ AlienWare m15 ظاهرا بازی در نرخ نوسازی بالاتر از 60 فریم‌برثانیه نیز به‌صورت روان اجرا می‌شود. با این‌حال در صحت چنین ادعایی هیچ تردیدی وجود ندارد. امروزه حتی لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی نیز اکثر بازی‌ها را به‌خوبی اجرا می‌کنند و این موضوع بدان معناست که لپ‌تاپ‌های مذکور بایستی در سطوحی فراتر از مشخصات آن‌ها مورد مقایسه قرار گیرند. کمپانی Dell برای متمایز نمودن لپ‌تاپ‌های m15 و m17 از سایر رقبا روی طراحی شاخص این 2 دستگاه حقیقتا حساب ویژه‌ای باز کرده است. در حالی‌که الگوی طراحی جدید احتمالا از نظر کلیه کاربران جذاب نیست؛ اما حداقل از هویت و اصالتی بیش از گذشته برخوردار است.

هر 2 لپ‌تاپ جدید AlienWare از روز 11 ژوئن روانه بازار شده و قیمت‌گذاری آن‌ها از 1500 دلار آغاز می‌شود. بهره‌گیری این لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر بزرگ‌تر، قابلیت حمل‌پذیری آن‌ها توسط کاربران را با چالشی جدی مواجه خواهد کرد.

بررسی لپ‌تاپ Dell G3

نهایتا امروز کمپانی دل از لپ‌تاپ گیمینگ جدید و اقتصادی G3 15 رونمایی کرد. پیش‌تر کمپانی در جریان رویداد CES از مدل‌های G5 و G7 رونمایی کرده بود.

شکل ظاهری این لپ‌تاپ در عوض شباهت به یک لپ‌تاپ پلاستیکی کسل‌کننده بیش‌تر مشابه یک نمونه مخصوص گیمینگ است. اما مهم‌تر از همه این دستگاه از پردازنده‌های نسل نهمی Core i5 و Core i7 اینتل، جدیدترین پردازنده گرافیکی GTX سری 16 شرکت انویدیا و نمایشگر 1080p با نرخ نوسازی 144 هرتزی (به‌صورت اختیاری) برخوردار است. این لپ‌تاپ از امروز و با قیمت‌گذاری پایه تنها 799 دلاری عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH