ریزر از لپ‌تاپ گیمینگ بلید 14 با طراحی کامپکت و پردازنده AMD رسما رونمایی کرد

رویداد E3 2021 هم‌اکنون در حال برگزاری است و در جریان آن چندین کمپانی فعال در حوزه گیمینگ از جمله شرکت ریزر اقدام به معرفی چندین محصول جدید شامل یک لپ‌تاپ گیمینگ کامپکت و مانیتور گیمینگ با کیفیت بالا نموده است.

این لپ‌تاپ جدید ریزر بلید 14 نام دارد. این محصول نخستین لپ‌تاپ گیمینگ 14 اینچی از برند ریزر طی سالیان گذشته به‌شمار می‌رود. همچنین این دستگاه برای نخستین بار از پردازنده ساخت شرکت AMD بهره می‌گیرد. بدین‌ترتیب انحصار تمام‌وقت شرکت ریزر در زمینه ارائه دستگاه‌های مجهز به پردازنده اینتل نیز به پایان رسیده است.

مانیتور جدید یک محصول انقلابی محسوب نمی‌شود؛ اما کماکان از جذابیت بالایی برخوردار است. این نمایشگر 27 اینچی باکیفیت مجهز به سیستم نورپردازی RGB جذاب در قسمت پایه است. در ادامه به بررسی محصولات جدید ریزر از جوانب مختلف می‌پردازیم:

ریزر بلید 14

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛ پردازنده AMD Ryzen 9 5900HX ویژگی شاخص این لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. این پردازنده یکی از پیشرفته‌ترین CPUهای لپ‌تاپی ساخت شرکت AMD محسوب می‌شود و ضمن مصرف محدود شارژ باتری، کارآیی فوق‌العاده‌ای را از خود ارائه خواهد داد. ترکیب این پردازنده با جدیدترین کارت‌های گرافیکی سری جیفورس RTX 30 شرکت انویدیا یک کامپیوتر گیمینگ فوق‌العاده قدرتمند را تشکیل خواهد داد.

مهم‌ترین نکته جالب‌توجه اینکه تمامی این سخت‌افزارهای قدرتمند در کالبد یک لپ‌تاپ 14 اینچی قرار دارند. بدین‌ترتیب ریزر بلید 14 یکی از کوچکترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ تولید شده توسط شرکت ریزر قلمداد می‌شود. در میان محصولات فعلی کمپانی تنها لپ‌تاپ ریزر Blade Stealth 13 از ابعاد جمع‌وجورتری برخوردار است؛ اما توان پردازشی این محصول در مقایسه با ریزر بلید 14 بسیار کمتر است.

سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ شامل مانیتورهای گیمینگ IPS با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ نوسازی 144 هرتزی تا رزولوشن Quad HD با نرخ نوسازی 165 هرتزی، 2 عدد پورت USB-C 3.2 با فناوری USB Power Delivery، دو عدد پورت USB-A جهت اتصال دستگاه‌های قدیمی، 1 عدد پورت HDMI 2.1 فول‌سایز و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. بدیهی است که این محصول از صفحه‌کلید منحصربه‌فرد لپ‌تاپ‌های ریزر با نورپردازی پس‌زمینه RGB بهره می‌گیرد.

ریزر بلید 14 با قیمت‌گذاری پایه 1799 دلاری/ 1999 یورویی روانه بازار خواهد شد. این لپ‌تاپ هم‌اکنون از طریق وبسایت Razer.com قابل دسترس بوده و به‌زودی توسط سایر خرده فروشی‌های شریک نیز عرضه خواهد شد.

ریزر رپتور 27

اگرچه در حال حاضر ریزر بلید 14 احتمالا بهترین لپ‌تاپ گیمینگ بازار به‌شمار می‌رود؛ اما در صورت تمایل کاربران به بازی کردن در محیط منزل وضعیت به چه شکل خواهد بود؟ شرکت ریزر با معرفی نمایشگر جدید رپتور 27 به این نیاز گیمرها پاسخ داده است. این محصول همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ یک نمایشگر گیمینگ 27 اینچی محسوب می‌شود.

نمایشگر جدید در قسمت خارجی با نمونه فعلی رپتور 27 احتمالا تفاوت چندان فاحشی نخواهد داشت. با این‌حال نمایشگر جدید با چندین پیشرفت قابل‌توجه نسبت به مدل نسل قبلی خود روانه بازار خواهد شد. نخست اینکه مدل جدید رپتور 27 از نرخ نوسازی 165 هرتزی برخوردار است که در مقایسه با نرخ نوسازی 144 هرتزی مدل نسل قبلی تا حدودی بهتر به‌نظر می‌رسد. اگرچه مدل جدید نیز کماکان از رزولوشن Quad HD (معادل 2560×1440 پیکسل) برخوردار است.

مورد بعدی اینکه رپتور 27 نخستین مانیتور PC است که موفق به دریافت گواهینامه THX شده است. این محصول نه‌تنها نخستین مدل ساخت ریزر بلکه اولین نمونه صنعتی با گواهینامه THX به‌شمار می‌رود. دریافت این تائیدیه تضمین می‌کند که سخت‌گیرترین گیمرهای جهان قادر به تماشای رنگ‌ها و تصاویر با بالاترین دقت ممکن خواهند بود.

نهایتا شرکت ریزر ضمن معرفی نمایشگر رپتور 27 از آداپتور Raptor VESA نیز رونمایی کرد. این آداپتور VESA به کاربران امکان می‌دهد تا نمایشگر جدید رپتور 27 یا کلیه مدل‌های پیشین رپتور را به دیوار یا بازوی آویز متصل نمایند. بدیهی است که این اقدام موجب محرومیت کاربران از پایه جذاب نمایشگر رپتور با نورپردازی RGB خواهد شد.

ریزر رپتور 27 با قیمت‌گذاری 799 دلاری/ 999 یورویی در اوایل 3 ماهه سوم سال 2021 عرضه خواهد شد. آداپتور VESA نیز به‌طور همزمان با قیمت‌گذاری 99 دلاری/ 99 یورویی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هر 2 محصول از طریق وبسایت Razer.com قابل دسترس هستند. اما تنها نمایشگر رپتور از طریق خرده فروشی‌های ثالث در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

3 در مورد “ریزر از لپ‌تاپ گیمینگ بلید 14 با طراحی کامپکت و پردازنده AMD رسما رونمایی کرد”

  1. لپ تاپای ریزر بهترین های بازارن خیلی خیلی خوبن
    هیچکس از خریدشون پشیمون نمیشه حداقل مشتریای من که اینجوری بودن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH