بررسی اپلیکیشن Layout

با افزایش سطح کیفی دوربین گجت‌های همراه طی سالیان اخیر، عکاسی با اسمارت‌فون‌ها به یکی از قابلیت‌های جذاب و کاربردی آن‌ها تبدیل شده است. از سوی دیگر بسیاری از کاربران مایل به انتشار عکس‌های ثبت شده از طریق حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی هستند. احتمالا بارها پیش آمده که مایل به قرار دادن چند عکس در کنار یکدیگر و انتشار آن‌ها در قالب یک تصویر بوده‌اید. چنین تصاویری اصطلاحا کلاژ نامیده می‌شوند. کلاژ در واقع به تکنیک اتصال تکه‌های مختلف پارچه، کاغذ، چوب و چرم به یکدیگر و خلق یک تصویر چشم‌نواز اطلاق می‌شود.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی با محوریت اشتراک‌گذاری عکس در میان کاربران ایرانی به‌شمار می‌رود و با درکی درست از نیازهای کاربر، برنامه‌ای اختصاصی جهت ساخت تصاویر کلاژ ارایه نموده است. این اپلیکیشن Layout نام دارد و برای هر 2 پلتفرم اندروید و iOS به‌صورت رایگان منتشر شده است. در ادامه به بررسی امکانات مختلف ورژن اندرویدی این برنامه می‌پردازیم:

این اپلیکیشن اندرویدی جمع‌وجور تنها 7 مگابایت حجم دارد و با بیش از 1 میلیون نصب فعال، امتیاز بسیار مناسب 4.5 از 5 را از کاربران مارکت کافه بازار دریافت نموده است. برنامه Layout از رابط کاربری بسیار ساده و قابل‌فهمی برخوردار است. به‌دنبال اجرای برنامه، دکمه PHOTO BOOTH در تب میانی و 3 سربرگ با اسامی GALLERY، FACES و RECENTS نیز در تب تحتانی رابط کاربری به چشم می‌خورند.

ابتدا بایستی تصاویر موردنظر جهت اتصال به یکدیگر و خلق یک تصویر کلاژ را انتخاب کرد. تصاویر ذخیره شده در پوشه گالری گوشی به‌صورت پیش‌فرض و با الگوی کاشی‌وار نمایش داده می‌شوند. بعلاوه کاربران با لمس دکمه PHOTO BOOTH و استفاده از دوربین سلفی گوشی می‌توانند اقدام به عکاسی نموده و عکس‌ها را مستقیما به برنامه ارایه کنند. بعلاوه این برنامه مجهز به برخی ابزارهای ویرایشی ساده است و کاربران قادر به تغییر اندازه عکس‌ها یا جابه‌جایی آن‌ها خواهند بود.

با انتخاب گزینه PHOTO BOOTH، پنجره دوربین مطابق شکل زیر باز می‌شود. همچنین با لمس دایره سمت راست می‌توان تعداد عکس‌های موردنظر را در محدوده 1 تا 4 عکس تعیین نمود. برای آغاز فرآیند عکاسی کافیست دایره آبی‌رنگ پایین صفحه را لمس کنید. پس از ثبت عکس‌ها می‌توان آیتم‌های موردنظر تا سقف 9 عکس را جهت اتصال انتخاب کرد. سپس با تعیین قالب چیدمان مطلوب، پنجره‌ای مطابق شکل زیر نمایان خواهد شد.

در این پنجره کاربران با 4 گزینه شامل REPLACE، MIRROR، FLIP و BORDER سروکار خواهند داشت. با انتخاب هر تکه از تصویر کلاژ و لمس گزینه REPLACE می‌توان نسبت به تعویض آن قسمت با تصویری دیگر اقدام کرد. همچنین به منظور ایجاد حالت آینه‌ای از گزینه MIRROR، برای چرخش 180 درجه‌ای عکس از دکمه FLIP و جهت تفکیک تصاویر به کمک حاشیه از گزینه BORDER استفاده می‌کنیم. پس از اعمال اصلاحات موردنظر و لمس دکمه SAVE، تصویر کلاژ نهایی در پوشه گالری ذخیره خواهد شد.

با لمس سربرگ GALLERY در تب تحتانی می‌توان پوشه تصاویر ذخیره شده در گوشی را انتخاب کرد. سپس تصاویر موردنظر را علامت‌گذاری نموده و قالب تصویر کلاژ را تعیین می‌کنیم. از این قسمت به بعد، کلیه مراحل کار مشابه توضیحات فوق خواهد بود.

برنامه Layout با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و تکنیک‌های پردازش تصویر قادر به شناسایی و تفکیک تصاویر حاوی چهره افراد مختلف است. این تصاویر در سربرگ FACES نمایش داده می‌شوند. همچنین سوابق مربوط به آخرین اقدامات ویرایشی اجرا شده نیز در تب RECENTS قابل مشاهده خواهند بود.

به‌طور کلی ارایه قالب‌ها و طرح‌بندی‌های متفاوت، قابلیت ساخت تصاویر کلاژ و اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی از برجسته‌ترین نقاط قوت برنامه Layout به‌شمار می‌روند. کاربران در صورت تمایل برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانند به مارکت کافه بازار مراجعه نمایند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH