هواوی

تحریم بلای جان هواوی؛ ناتوانی در کسب جایگاه سامسونگ در صدر؟

هدف هواوی در کسب جایگاه سامسونگ، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اسمارت‌فون در جهان بر هیچکس پوشیده نبود. چینی‌ها سه ماهه اول سال 2020 را موعد تحقق این آرزوی خود قرار داده بودند، اما سایه شوم تحریم‌های آمریکا آنها را مجبور به هدف‌گذاری مجدد کرده است.

بر اساس گفته‌های Zhao Ming، رییس شرکت آنر، امکان آن وجود دارد که هواوی اقدام به تعدیل اهداف داخلی خود کند. وی بیان کرده که در حال حاضر هر گونه اظهار نظری در خصوص رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده شرکت زود است. البته مینگ به این نکته نیز اعتراف کرده است که شرایط برای شرکت چندان مطلوب نیست.

شرکت تایوانی فاکس‌کان که علاوه بر هواوی، گوشی‌های آی‌فون و همچنین شیائومی را نیز اسمبل می‌کند، به تازگی خط تولید هواوی را متوقف کرده است. این کار به دلیل تحریم‌ها صورت گرفت. هنوز مشخص نیست این کار به صورت موقت خواهد بود یا طولانی مدت، اما تاثیرات منفی فراوانی نیز بر روی فاکس‌کان خواهد داشت. این شرکت در آغاز سال افراد زیادی را با تصور افزایش تقاضای هواوی، استخدام کرد.

تحلیل‌گر معروف، Ming-Chi Kuo به تازگی در یادداشتی به این موضوع پرداخته و پیش‌بینی کاهشی برای هواوی در سال جای کرده است. بهترین سناریوی ممکن برای هواوی عرضه یک سیستم عامل داخلی خواهد بود که در این صورت فروش شرکت بین 240 تا 250 میلیون دستگاه تا پایان سال تخمین زده می‌شود. البته همین مقدار نیز نشان از کاهش نسبت به 270 میلیون دستگاه هدف‌گذاری شده دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH