پوکوفون F1

کدامیک را بخریم: گلکسی A9 سامسونگ یا پوکوفون F1 شیائومی؟

گوشی‌های زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به قابلیت‌های منحصربه‌فردی مجهز شده‌اند. پوکوفون F1 و گلکسی A9 نیز یکی از همین اسمارت‌فون‌های جذاب شمرده می‌شوند که از طیف گسترده‌ای از تکنولوژی‌ها سود می‌جویند. در واقع کمپانی‌ها هر ساله از مدل‌های مختلفی پرده برمی‌دارند تا آزادی بیش‌تری هنگام خرید یک هندست داشته باشید. اما این موضوع موجب افزایش سردرگمی کاربران نیز شده است. از این رو بایستی به مقایسه گوشی‌های هوشمند بپردازیم تا بهترین‌ها را بشناسیم و از ویژگی‌های آن‌ها مطلع گردیم. در این نوبت قصد داریم تا به مقایسه پوکوفون F1 شیائومی و گلکسی A9 بپردازیم. پس با ما همراه باشید.


طراحی و دیسپلی

پوکوفون F1

دیزاین برای اسمارت‌فون‌ها اهمیت زیادی دارد و خوش‌بختانه شیائومی به این مسئله توجه ویژه‌ای کرده. پوکوفون F1 از طراحی مدرن و کم‌حاشیه بهره می‌برد و به این ترتیب تماشای فیلم‌ها و تجربه بازی‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد شد. نسبت تصویر 18.7:9 خوش‌دستی گوشی را افزایش داده و از این رو حتی در استفاده طولانی‌مدت احساس خستگی یا ناراحتی نمی‌کنید. از طرفی گلکسی A9 نیز از یک طراحی زیبا و چشم‌گیر سود می‌جوید. اما اگر به‌دنبال یک اسمارت‌فون مدرن هستید، در نتیجه پوکوفون F1 را در سبد خریدتان قرار دهید. قاب پشتی را از یاد نبریم. در این بخش گلکسی A9 عملکرد بهتری دارد و با ماژول دوربین چهارگانه خود نظر هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌نماید. همچنین این مدل در رنگ‌های بسیاری به بازار عرضه شده تا براساس سلیقه‌تان موبایل آینده‌تان را خریداری نمایید.

پوکوفون F1

نمایشگر یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند به‌حساب می‌آید و می‌تواند دلیلی برای خرید یک گجت باشد. گلکسی A9 برخلاف رقیب چینی خود به یک صفحه‌نمایش سوپر آمولد و غول‌پیکر مجهز گشته که رنگ‌ها را به‌صورت جذابی نشان می‌دهد. در ضمن این پنل روشنایی بیش‌تری نسبت به دیسپلی‌های IPS LCD دارد و برای همین حتی در زیر نور خورشید هم قادر به استفاده از گلکسی A9 خواهید بود. هر دو گوشی از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌گیرند و به این ترتیب جزئیات زیادی در تصاویر خواهید دید. شیائومی در گوشی خود از محافظ شرکت کورنینگ سود جسته تا صفحه‌نمایش 6.2 اینچی گوشی آسیبی نبیند و در برابر عوامل بسیاری مقاوم باشد. به‌طور کلی دیسپلی گلکسی A9 کیفیت بهتری از گجت شیائومی دارد و از این رو محصول کره‌ای گزینه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به بازی و فیلم شمرده می‌شود.

قدرت‌ سخت‌افزاری

پوکوفون F1

اگر جز طرفداران پروپاقرص گیم‌های اندرویدی هستید، بی‌تردید پوکوفون F1 را خریداری نمایید. شیائومی برای گوشی خود از پردازنده بالارده کوآلکام بهره گرفته که از پس تمامی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های پلت‌فرم گوگل برمی‌آید و کارهای مختلف را بدون لگ و کندی انجام می‌دهد. به این ترتیب اعمال روزمره و حتی حرفه‌ای‌تان با سرعت زیادی به پایان می‌رسند. این تراشه آمریکایی مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد و از این رو عمر باتری افزایش یافته و ساعت‌های بیش‌تری می‌توانید از هندست استفاده نمایید. در طرف دیگر گلکسی A9 قرار گرفته که از چیپستی میان‌رده سود می‌جوید. متاسفانه این پردازش‌گر نمی‌تواند همه بازی‌ها و برنامه‌های اندروید را اجرا کند و تنها قادر به اجرای اپلیکیشن‌ها و گیم‌های سبک و نیمه‌سنگین خواهد بود. در این صورت اگر می‌خواهید یک گوشی قدرت‌مند خریداری نمایید، اولین عضو سری پوکوفون را در بین گزینه‌های‌تان قرار دهید.

پوکوفون F1

مقدار حافظه را فراموش نکنیم. هر دو موبایل در ورژن‌های گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند. با این همه، در گران‌قیمت‌ترین نسخه پوکوفون F1 چیزی در حدود 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی دریافت می‌کنید که نسبت به 128 گیگابایت در گلکسی A9 مقدار بیش‌تری به‌حساب می‌آید. این حجم از حافظه داخلی امکان دانلود و ذخیره فایل‌های زیادی را به یوزر می‌دهد و می‌توانید تقریبا بدون محدودیت به نصب بازی‌ها و اپ‌ها بپردازید. خوش‌بختانه هم گلکسی A9 و هم پوکوفون F1 (البته در گران‌قیمت‌ترین مدل) از 8 گیگابایت رم بهره می‌برند تا به‌راحتی چند برنامه را به‌طور همزمان اجرا نمایید. در هر دو اسمارت‌فون نیز درگاه میکرو اس‌دی تعبیه گشته تا فضای ذخیره‌سازی دیوایس‌ را ارتقا دهید.

دوربین

پوکوفون F1

در قاب پشتی محصول چینی دو دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورند که امکان عکس‌برداری پرتره را فراهم کرده‌اند. همچنین با آن‌ها می‌توانید عکس‌های پرنور و واضح ثبت کنید و عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرید. فن‌آوری پیکسل‌های دوگانه نیز تدارک دیده شده تا عمل فوکوس سریع‌تر انجام گیرد و در مدت زمان کمی عکس‌های زیادی ثبت کنید. شیائومی برای این گوشی ویژگی فلاش دوگانه را هم در نظر گرفته تا حتی در هنگام شب نیز به عکاسی بپردازید. مثل گلکسی A9، این اجازه به شما داده شده تا با رزولوشن 4K به ضبط ویدیو مشغول شوید و خاطرات‌تان را با کیفیت بالایی ثبت نمایید. با این حال، پوکوفون F1 در مقابل اسمارت‌فون کره‌ای حرفی برای گفتن ندارد. گلکسی A9 از ماژول دوربین دوگانه در بخش پشتی خود بهره می‌جوید که عکس‌های بی‌نظیری ثبت‌ می‌کنند. سنسورهای 24، 10، 8 و 5 مگاپیکسلی تصاویری شفاف و شارپ می‌گیرند و به‌جرات می‌توان گفت نیاز هر کسی را برآورده می‌کنند. از سوژه دور هستید؟ مشکلی نیست. با کمک قابلیت زوم 2 برابری اپیتکال می‌توانید روی محیط یا سوژه مورد نظر تا 2 برابر بزرگ‌نمایی داشته باشید، بدون این‌که کیفیت کاهش یابد. دوربین‌های گلکسی A9 واید بوده و به این ترتیب به‌راحتی می‌توانید از افق شهرها و مناظر طبیعی عکس‌برداری کنید.

پوکوفون F1

دوربین سلفی را از یاد نبریم. در این‌جا نیز گلکسی A9 حرف اول را می‌زند و به یک سنسور 24 مگاپیکسلی مجهز گشته که سلفی‌های خوبی می‌گیرد و از این رو محصول سامسونگ تبدیل به گزینه‌ای مطلوب برای عاشقان شبکه‌های اجتماعی و عکاسی سلفی شده. گفتنی‌ست دوربین 20 مگاپیکسلی موبایل هوشمند شیائومی نیز عکس‌های خوبی می‌گیرد و می‌تواند بیش‌تر کاربران را راضی کند. پس اگر علاقه‌مند به عکس‌برداری هستید و می‌خواهید موبایلی با دوربین‌های باکیفیت خریداری نمایید، حتما نگاهی به گلکسی A9 بیندازید.

باتری و سایر قابلیت‌ها

پوکوفون F1

شیائومی محصول خود را به یک باتری 4000 میلی‌آمپری مجهز نموده که به‌لطف تراشه کم‌مصرف کوآلکام طول عمر خوبی دارد. همچنین تکنولوژی شارژ سریع نیز فراهم گشته تا این باتری غول‌آسا در مدت زمان کمی فول‌شارژ گردد. از طرفی گلکسی A9 با یک باتری 3800 میلی‌آمپری به بازار عرضه شده که از فن‌آوری نسل سوم شارژ سریع نیز بهره می‌جوید. با توجه به نمایشگر سوپر آمولد این باتری هم عمر بالایی خواهد داشت. برای این‌که امنیت دیوایس افزایش یابد، هر دو گوشی از حس‌گر اثر انگشت سود می‌برند تا فقط خودتان قادر به آنلاک کردن هندست باشید. اما در زمینه امنیت، پوکوفون F1 عملکرد بهتری دارد. چراکه در کنار این سنسور، دارای سیستم تشخیص چهره نیز هست. این سیستم با کمک مادون قرمز حتی در محیط‌های تاریک نیز شما را شناسایی می‌کند و قفل دستگاه را باز می‌نماید. گفتنی‌ست تولیدکننده برای پوکوفون F1 اسپیکرهای استریو را در نظر گرفته تا موسیقی‌ها با شفافیت بالا و با میزان باس مطلوب پلی شوند. گلکسی A9 نیز از فن‌آوری دالبی اتموس بهره می‌گیرد که تجربه شنیدن موزیک‌ها را جذاب‌تر نموده.

پوکوفون F1

جدای از این‌ها، قیمت نقشی اساسی در میزان محبوبیت یک گوشی ایفا می‌کند. پوکوفون F1 با قیمت بسیار کم‌تری نسبت به گلکسی A9 به بازار عرضه شده. پس اگر می‌توانید قید صفحه سوپر آمولد و ماژول دوربین چهارگانه را بزنید، حتما پوکوفون F1 را خریداری نمایید. اما اگر عاشق عکاسی و جز طرفداران فیلم و انیمیشن هستید، به فکر خرید گلکسی A9 باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH