iOS 13

iOS 13 برای چه دستگاه‌هایی منتشر خواهد شد؟ + لیست کامل دستگاه‌ها

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2019 از iOS 13 رونمایی کرد. نسخه جدید iOS با ارایه قابلیت‌های جدید و بهبود بخش‌های مختلف، تجربه جدیدی برای کاربران آیفون‌ها و آیپدهای اپل خواهد بود. اما مهم‌ترین سوال درباره iOS 13 پشتیبانی آیفون‌ها و آیپدها از این سیستم‌عامل است. اپل نیز درهمین راستا، لیست دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کنند را منتشر کرده است.

نسخه جدید iOS برای آیفون 5S و 6 عرضه نخواهد شد

در سال گذشته، اپل با ارایه iOS 12 برای طیف وسیعی از تلفن‌ها و تبلت‌های خود از جمله آیفون 5S، ثابت کرد که پشتیبانی خوبی نسبت به محصولات قدیمی خود دارد. اما این پشتیبانی دیگر به پایان رسیده و دو هندست آیفون 5S و 6 از نسخه جدید سیستم‌عامل iOS محروم می‌مانند.

این عدم پشتیبانی به علت محدودیت ظرفیت حافظه رم بوده و حتی در صورت منتشر‌شدن نسخه جدید iOS برای این دستگاه‌ها نیز باید شاهد کم شدن سرعت و روند کند پردازشی تلفن باشیم. به همین دلیل، اپل تصمیم گرفت تا این دو دستگاه را از چرخه پشتیبانی نرم‌افزاری خارج کند. البته ناگفته نماند که پردازنده‌های این دو دستگاه نسبتا قدرتمند بوده و هیچ مشکلی در اجرای iOS 13 ندارند، اما ظرفیت کم حافظه رم موجب کاهش سرعت این هندست‌ها می‌شود.

اما در طرف دیگر میدان، این سیستم‌عامل برای تلفن‌های قدیمی آیفون 6S و حتی آیفون SE نیز عرضه خواهد شد. رم 2 گیگابایتی این دو دستگاه که دوبرابر میزان حافظه آیفون 6 است، سبب عرضه iOS جدید برای این دو تلفن خواهد شد. اپل، صحبتی درباره عرضه تمامی ویژگی‌های iOS 13 برای این دو گوشی نکرده است، اما امیدواریم که کاربران این دو هندست از تمامی قابلیت‌ها و ویژگی‌های نسخه جدید iOS بهره‌مند شوند.

در پایان نیز جدول کامل ارایه iOS 13 برای دستگاه‌های اپل را مشاهده می‌کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH