اسمارت‌فون نوکیا 2.2 با تراشه هلیو A22 و سیستم‌عامل اندروید وان رسما معرفی شد

کمپانی HMD Global از مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون اندروید وانی خود با نام نوکیا 2.2 رونمایی کرد. دستگاه جدید ضمن بهره‌مندی از برچسب قیمتی بسیار پایین 6999 روپیه (معادل 100 دلار/ 90 یورو) از کلیه قابلیت‌های اساسی یک اسمارت‌فون برخوردار است.

نمایشگر گوشی دارای اندازه‌ای معقول است. بعلاوه طراحی پلی‌کربناتی با لبه‌های گرد شده، نرم‌افزار نزدیک به نسخه خام سیستم‌عامل اندروید و وعده پشتیبانی از به‌روزرسانی اندروید Q سایر مشخصات نوکیا 2.2 را تشکیل می‌دهند.

نوکیا 2.2 از یک پنل IPS با اندازه 5.7 اینچ، رزولوشن اچ‌دی پلاس و یک ناچ قطره‌ای شکل جهت استقرار دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد. دوربین منفرد 13 مگاپیکسلی به‌همراه یک فلاش LED در قسمت پشتی گوشی به‌چشم می‌خورند. در غیاب حسگر اثرانگشت، کاربران برای تحقق امنیت بیومتریکی خود ناچارا بایستی به مشخصه فیس آنلاک گوشی اکتفا نمایند.

توان پردازشی گوشی از طریق تراشه هلیو A22 مجهز به پردازنده مرکزی 4 هسته‌ای و 2 یا 3 گیگابایت رم تامین می‌شود. نوکیا 2.2 با 16 و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌شود و امکان ارتقا فضای ذخیره‌سازی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی نیز وجود دارد. باتری گوشی از ظرفیت قابل‌قبول 3000 میلی‌آمپرساعتی برخوردار است؛ اما کماکان از طریق درگاه میکرو USB شارژ می‌شود.

دستگاه‌های ساخت شرکت HMD با برنامه اندروید وان گوگل چندان بیگانه نیستند و نوکیا 2.2 نیز نرم‌افزاری نزدیک به نسخه خام اندروید پای را اجرا می‌کند. این هندست با وعده دریافت به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای مدت حداقل 3 سال عرضه می‌شود. این موضوع بدان معناست که گوشی مذکور حداقل به‌روزرسانی اندروید Q و ویرایش بعدی آن‌را دریافت خواهد کرد. این پدیده به تنهایی به شاخص شدن نوکیا 2.2 در میان طیف بی‌شمار دستگاه‌های رده پایین ساخته شده توسط سایر تولیدکنندگان که در زمینه پشتیبانی نرم‌افزاری بدنام هستند، کمک می‌کند. بعلاوه دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل اسیستنت نیز در سمت چپ بدنه گوشی مستقر شده است.

نوکیا 2.2 در رنگ‌های مشکی و فولادی

نوکیا 2.2 از روز 11 ژوئن و با مدل‌های رنگی مشکی و فولادی عرضه خواهد شد. نسخه مجهز به 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 6999 روپیه (معادل 100 دلار/ 90 یورو) ارایه می‌شود؛ در حالی‌که ورژن پیشرفته‌تر مجهز به 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 7999 روپیه (115 دلار/ 102 یورو) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. بر اساس اعلام HMD این دستگاه جدید با قیمت‌گذاری حدودا 99 یورویی/ 112 دلاری در سراسر جهان ارایه می‌شود؛ اما در این میان به زمان دقیق عرضه این محصول هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH