مایکروسافت در نمایشگاه E3 2019 از کنسول ایکس‌باکس اسکارلت نسل آینده خود رونمایی می‌کند

نهایتا پس از مدت‌ها انتظار، مایکروسافت اعلام کرد که کنسول ایکس‌باکس نسل آینده این شرکت طی کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه E3 2019 معرفی خواهد شد.

مایکروسافت به‌دنبال اجرای پروژه‌ای با اسم رمز اسکارلت (Project Scarlett) قصد دارد در تعطیلات سال 2020 کنسول جدیدی را روانه بازار نماید. بر اساس اظهارات مطرح شده، توان پردازشی این کنسول حدودا 4 برابر ایکس‌باکس وان X فعلی خواهد بود. فیل اسپنسر؛ رئیس واحد ایکس‌باکس مایکروسافت اعلام کرده که “این کنسول بایستی فقط‌وفقط برای یک هدف مشخص یعنی گیمینگ بهینه‌سازی شود.”

پروژه اسکارلت با بهره‌گیری از پردازنده سفارشی Zen 2 و Navi شرکت AMD قادر به پشتیبانی از جلوه‌های بصری 8K و پردازش تصاویر با حداکثر سرعت 120 فریم‌برثانیه خواهد بود. بعلاوه آقای اسپنسر خاطرنشان کرد که این کنسول از فناوری ردیابی پرتوی (Ray Tracing) نسل آینده پشتیبانی نموده و از نسل جدید حافظه‌های SSD بهره خواهد برد. گفته شده که سرعت بارگذاری داده در نسخه جدید ایکس‌باکس نسبت به کنسول‌های نسل فعلی تا 40 برابر افزایش خواهد یافت. بعلاوه کنسول جدید مایکروسافت از حافظه SSD به‌عنوان یک حافظه مجازی نیز استفاده خواهد کرد. در ادامه، تصاویر مربوط به تریلر معرفی ایکس‌باکس اسکارلت به نمایش گذاشته شده است:

با رونمایی از پروژه اسکارلت، شاهد ارایه سطح جدیدی از آینده صنعت گیمینگ و کارآیی گیم پلی در زمینه قدرت و سرعت خواهیم بود. با وجود 4 نسل محتوایی و عرضه عناوینی مانند Halo Infinite Holiday 2020 برای کنسول ایکس‌باکس فعلی تقریبا همه چیز متفاوت با گذشته به‌نظر می‌رسد. پروژه اسکارلت با کلیه داده‌های محتوایی پیش‌تر منتشر شده سازگار بوده و از 4 نسل محتوایی ایکس‌باکس (به احتمال فراوان شامل نسل اولیه ایکس‌باکس، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و نسل بعدی آن) پشتیبانی خواهد کرد.

نهایتا بایستی خاطرنشان کرد که ایکس‌باکس اسکارلت طی سال آینده و همراه با عنوان جدیدی از بازی Halo موسوم به Halo Infinite عرضه خواهد شد. مایکروسافت پیش‌تر در قالب ویدیوهای مربوط به شمارش معکوس آغاز رویداد E3 2019، تصاویری از ایکس‌باکس اسکارلت را نمایش داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH