قابلیت منوی اپلیکیشن در MIUI

شیائومی قابلیت منو اپلیکیشن‌ها را به MIUI می‌آورد

رابط کاربری MIUI شیائومی یکی از معدود پوسته‌هایی است که فاقد منوی اپلیکیشن (app drawer) است اما اکنون به نظر می‌رسد شیائومی در تصمیم خود تجدید نظر کرده است.

اخیرا تصویری از نسخه آلفا MIUI شیائومی به بیرون درز کرده که شاهد  قابلیت app drawer در آن هستیم. احتمالا شیائومی با توجه به بازخوردهای خوب کاربران پوکو لانچر درباره منو اپلیکیشن، این تصمیم را گرفته است.

طبق اسکرین شات منتشر شده، آخرین نسخه آلفای MIUI مجهز به منوی اپلیکیشن بوده که یک دکمه اختصاصی در نوار پایین صفحه برای کلیک و ظاهر کردن آن قرار داده شده است. برای بازگشت از منوی اپلیکیشن نیز یک دکمه فلش رو به پایین در نظر گرفته شده است.

به نظر می‌رسد قرار نیست باز کردن این قابلیت با استفاده از کشیدن صفحه HOME به سمت بالا یا پایین فراهم شود اما با توجه به این که نسخه مورد نظر نهایی نیست، احتمال پیاده‌سازی این روش وجود دارد چرا که در اکثر اسمارت‌فون‌های امروزی شاهد چنین قابلیتی برای ظاهر کردن app drawer هستیم.

علاوه بر این قرار است شاهد قابلیت app shortcuts نیز در نسخه جدید MIUI باشیم. این قابلیت پیش از این در اندروید 7 معرفی و پیاده سازی شده بود. قابلیت app shortcuts این امکان را به کاربر می‌دهد تا با لمس طولانی، اپلیکیشن‌های خاصی را اجرا کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH