بررسی درآمد توسعه دهندگان اپ‌استور و گوگل‌پلی

وضعیت بهتر توسعه‌دهندگان اپ‌استور نسبت به گوگل‌پلی

اگر چه گوشی‌های اندرویدی حدود 85 درصد از بازار موبایل را به تسخیر خود درآورده‌اند، اما همچنان درآمد توسعه‌دهندگان iOS در اپ‌استور از برنامه‌نویسان اندرویدی گوگل‌پلی بیشتر است.

سنسور تاور به عنوان یکی از شرکت‌های تحلیلگر آماری با سابقه و مورد احترام صنعت موبایل، تحقیقاتی را پیرامون 100 توسعه دهنده پردرآمد اپ‌استور انجام داده است که بنابر نتایج به دست آمده، طی سه ماهه اول سال 2019 به درآمد 83.8 میلیون دلاری دست یافته‌اند.

اما طی همین مدت مشابه، صد توسعه دهنده برتر اندرویدی در گوگل‌پلی به درآمد 51 میلیون دلاری رسیده‌اند که بیانگر تفاوت 65 درصدی با توسعه‌دهندگان اپ‌استور است.

نکته قابل توجه، یکسان بودن نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) هر دو شرکت از فصل اول سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ است. در واقع اپ‌استور طی زمان اعلام شده با رشد ۳۱.۳ درصدی، به نسبت گوگل‌پلی با رشد ۳۱.۲ درصدی شرایط بهتری داشته است.

اما فاصله درآمدی بین ۱۰۰ توسعه‌دهنده برتر اپلیکیشن‌های هر یک از این دو پلتفرم شاهد تغییرات بسیاری هستیم که از ۱۵ درصد در سه ماهه اول ۲۰۱۵ به ۶۸ درصد در فصل اول ۲۰۱۷ افزایش یافته است.

وضعیت بهتر توسعه‌دهندگان نرم‌افزار نسبت به بازی‌سازها

بیشترین تفاوت درآمد بین توسعه‌دهندگان اپ‌استور و گوگل‌پلی را در بخش نرم‌افزارها شاهد هستیم که در فصل اول سال 2019، صد اپلیکیشن اپ‌استور درآمدی 23.3 میلیون دلاری داشته اما برای اندرویدی‌ها این رقم حدود 7 میلیون دلار برآورد شده است.

اما در زمینه بازی‌های موبایلی تقریبا تفاوت درآمدی کمتر بوده و توسعه‌دهندگان بازی iOS از اپ‌استور درآمد 70 میلیون دلاری داشته و اندرویدی‌ها نیز به 48 میلیون دلار درآمد دست پیدا کرده‌اند. این تفاوت ۴۸ درصدی در مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد ذکر شده بود که نشان از کاهش اختلاف بین این دو پلتفرم در بخش بازی دارد.

کاربران iOS دست و دل‌بازتر از اندروید

به گفته سنسور تاور کاربران اندرویدی نسبت به سال گذشته ۱۴.۳ درصد بیشتر برای خرید اپلیکیشن هزینه کرده‌اند اما این میزان برای کاربران اپل تنها ۹.۴ درصد بوده است.

در مجموع کاربران iOS از اندرویدی‌ها دست و دل‌بازتر بوده و ۸۸ درصد پول بیشتری را نسبت به آن‌ها صرف خرید اپ کرده‌اند.

شاید باید اصلی‌ترین تفاوت در میزان هزینه کردن برای اپلیکیشن بین اندروید و iOS را محبوبیت بیشتر اندروید در کشورهای در حال توسعه و با سطح درآمد پایین دانست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH