دوربین درون‌صفحه‌ای Oppo

Oppo نخستین دوربین درون‌صفحه‌ای خود را معرفی کرد

کمپانی Oppo امروز در کنفرانس خود در جریان نمایشگاه MWC Shanghai 2019 از نخسین ماژول دوربین دورن‌صفحه‌ای خود که پیش‌تر نیز تیزری را از آن دیده بودیم، رونمایی کرد. این دوربین سلفی با طراحی منحصر به فرد خود در زیر صفحه نمایش جای گرفته و بدون استفاده از هرگونه حفره یا ناچ، صفحه نمایش را به صورت کامل در اختیار کاربر قرار داده و باتوجه به عدم بهره‌گیری از مکانیزم‌های متحرک، طول عمر بیشتری را نیز ارایه می‌دهد.

کمپانی Oppo به منظور اجرای هر چه بهتر ایده خود، نمایشگر و ماژول دوربین متناسب با این فناوری را نیز معرفی کرده است. بخشی از صفحه نمایش که دقیقا در بالای لنز دوربین قرار می‌گیرد از نوعی ماده بسیار شفاف تولید شده و به لطف ساختار پیکسلی بازطراحی شده، حداکثر تبادل نور را برای حسگر دوربین میسر می‌کند.

دوربین درون‌صفحه‌ای Oppo

اما ماژول دوربین درون‌صفحه‌ای Oppo نیز منحصر به فرد است؛ این ماژول شامل یک حسگر و دریچه دیافراگم بزرگ می‌شود که در کنار افزایش تعداد پیکسل‌ها، می‌توان کمترین میزان شکست نور را انتظار داشت. معمولا در دوربین‌ها زمانی که نور از طریق لنزها عبور کرده و به سطح سنسور برخورد می‌نماید تصاویر به ثبت می‌رسند.

دوربین درون‌صفحه‌ای Oppo

به همین دلیل باتوجه به اینکه در فناوری جدید Oppo یک ماده جامد در برابر لنز و سنسور قرار گرفته انتظار می‌رود نتایج نهایی با مقدار زیادی تاری همراه باشند. اما به گفته این تولیدکننده چینی، سه الگوریتم ویژه به کار گرفته شده‌اند تا عملکرد دوربین بدون تاثیر منفی بر روی نمایشگر، بهبود یابد.

الگوریتم اول در این دوربین زیرصفحه‌ای مربوط به توازن سفیدی یا White Balance است که باتوجه به محدوده تنظیماتی که Oppo برای آن در نظر گرفته، رنگ‌ها را به گونه‌ای کالیبره می‌کند تا هیچکدام از منابع نوری مزاحم تاثیر بدی بر روی تصویر نهایی نگذارند. سپس الگوریتم HDR وارد میدان می‌شود که نورپردازی بیش از حد نقاط نورانی یا هایلایت‌ها را کاهش داده و به افزایش روشنایی در قسمت‌های سایه یا تاریک‌تر کمک می‌کند.

الگوریتم سوم، Haze Removal است که در واقع اثرات منفی ماده جامد صفحه نمایش که در برابر لنز قرار گرفته را کاهش داده و به شارپ‌تر بودن تصاویر کمک شایانی می‌کند. به گفته کمپانی Oppo، محصول آینده این شرکت از طراحی آینده‌نگرانه، بدون ناچ، بدنه‌ای یکپارچه و بسیار منحصر به فرد برخوردار خواهد بود که البته هیچ اشاره‌ای به مشخصات فنی، قیمت و یا تاریخ عرضه آن نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH