سیستم‌عامل فیوژا

سیستم‌عامل جدید گوگل هم‌اکنون دارای یک وب‌سایت برای توسعه‌دهندگان است

گوگل پس از مدتی نسبتا زیاد وب‌سایت توسعه‌دهندگان سیستم‌عامل فیوژا را راه‌اندازی کرد. به‌نظر می‌رسد که این شرکت به منظور داشتن یک نقشه دوم (Plan B) قصد توسعه سیستم‌عامل جدید خود را دارد. گوگل می‌خواهد مطمئن شود که اگر یک روز سیستم‌عامل اندروید نیز مانند سیستم‌عامل‌های سیمبین و بلک‌بری به فراموشی سپرده شود و شکست بخورد، یک سیستم‌عامل جایگزین برای تلفن‌های هوشمند ارایه کند.

این کمپانی بیش از 100 نفر را برای توسعه فیوژا در یک پلتفرم منبع باز (Open Source) مسئول کرده است. بنابر گزارش اندروید پلیس، دیروز هم این شرکت وب‌سایت توسعه فیوژا را در دسترس عموم قرار داد.

برخلاف سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم، فیوژا از هسته لینوکس استفاده نمی‌کند و به‌جای آن از یک میکروکرنل (ریز‌هسته) با نام زیرکون بهره می‌برد. درواقع میکروکرنل‌ها از کمترین مقدار نرم‌افزار برای اجرای سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. بنابر‌این می‌توان به جرات گفت که فیوژا کاملا متفاوت‌تر از اندروید خواهد بود. خبر خوب بعدی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندروید است؛ توسعه‌دهندگان با استفاده از کیت Flutter SDK به راحتی می‌توانند برنامه‌های اندرویدی را برای این سیستم‌عامل نیز عرضه کنند تا سهم کوچکی از توسعه فیوژا داشته باشند.

در نوامبر سال گذشته، فیوژا با پشتیبانی از تراشه Kirin 970 شرکت هواوی با موفقیت برروی اسمارتفون آنر پلی (Honor Play) اجرا شد. البته باتوجه به این خبر، نمی‌توان گفت که جایگزین کردن فیوژا به‌جای اندروید کار ساده‌ای باشد، چرا که 85 درصد اسمارتفون‌های جهان توسط اندروید هدایت می‌شوند.

در سال 2017 نیز یک ویدیو از اجرای سیستم‌عامل فیوژا برروی یک تلفن منتشر شد. در این ویدیو می‌توان رابط کاربری فیوژا با نام Armadillo را مشاهده کرد. اسکرول عمودی در بین اپلیکیشن‌ها و دسترسی سریع به تنظیمات با لمس تصویر پروفایل کاربر، از ویژگی‌های جالب سیستم‌عامل جدید گوگل است.

راه‌اندازی یک وب‌سایت برای توسعه این سیستم‌عامل، کمک بزرگی به گوگل و توسعه‌دهندگان فیوژا خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH