اپل واچ

اپل واچ در اولین سال فروش خود یک شکست کامل برای شرکت محسوب می‌شد!

همانطور که دیروز در خبرها آمده بود، جانی آیو طراح چند سال اخیر محصولات اپل به تازگی از این شرکت جدا شده است. رد پای آیو را می‌توان در محصولاتی از قبیل آی‌پاد، آی‌فون و آی‌پد مشاهده کرد. بحث خروج وی از شرکت و آینده کوپرتینویی‌ها بدون طراح اصلی خود از جمله مباحث داغ مطرح شده از دیروز است. در حالی که جواب به برخی از این سوالات تنها با گذر زمان میسر خواهد شد، Wall Street Journal دست به افشای حقایق جالبی از اتفاقات درونی اپل زده است. در این گزارش آیو به عنوان مسئول اصلی قانع کردن مقامات شرکت در مینیاتورسازی تجربه کار با آی‌فون، در قالب اپل واچ شناخته شده است.

اپل واچ

گفته می‌شود در آن زمان بسیاری از مقامات مسئول شرکت اعتقاد داشتند که این ایده با توجه به کمبود نرم‌افزار مورد نیاز و همچنین اندازه کوچک ساعت موفق نخواهد بود. اما در نهایت تیم کوک تصمیم خود را گرفت و آیو نیز خود را وقف محصول جدید کرد. آیو طراح اصلی اپل واچ‌های مستطیلی شکل بود و به صورت شخصی بر کار مهندسین نرم‌افزار شرکت در طراحی رابط کاربری گجت و نرم‌افزارهای آن نظارت می‌کرد. وی تمام تلاش خود را برای تغییر دید مدیران نسبت به این دستگاه به کار گرفته بود؛ چرا که از نظر او اپل واچ یک گجت تجملی و از دید آنها تنها یک دستگاه الحاقی برای آی‌فون محسوب می‌شد.

در پایان اپل واچ وارد بازار شد. نسخه‌ای نفیس نیز از این گجت طراحی شد که به قیمت هفده هزار دلار به فروش می‌رسید. اما نکته جالب این است که در اولین سال عرضه، اپل واچ به هیچ وجه انتظارات داخلی شرکت را برآورده نکرد. میزان فروش محصول تازه اپل 10 میلیون دستگاه بود، در حالی که توقع مسئولین فروش 40 میلیون دستگاهی بود. اپل واچ طلایی نیز در این میان بیشترین ضرر را بر شرکت تحمیل کرد؛ هزاران دستگاه از این محصول به دلیل قیمت گزاف به فروش نرفت و در انبار شرکت باقی ماند. به فاصله کمی پس از این اتفاق آیو به تیم کوک گفته بود که می‌خواهد از وظایف روزانه مدیریتی به دور باشد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH