تحلیل بازار فروش نوت‌بوک‌ها

11

بنا به آمار منتظر شده و بررسی‌های فنی صورت گرفته فروش لپ‌تاپ‌ها و نوت بوک‌ها در طول سه ماهه پایانی سال 2013 با رشدی 4.1 درصدی همراه بوده است ولی این موضوع موجب نشده است تا مجموع تراز سالانه فروش این محصولات بالا برود و در مجموع افت 5.9 درصدی در فروش این ابزارها در کل سال 2013 وجود داشته است. در ادامه باهم به‌صورت مختصر تحلیل بازار فروش نوت‌بوک‌ها را مشاهده خواهیم نمود.

البته این افت فروش بهتر از پیش‌بینی متخصصین بوده است زیرا در ابتدای 2013 پیش‌بینی می‌شد که این میزان برابر با 10.6 درصد باشد. بااین‌حال این صنعت در آینده نیز با افت فروش روبرو خواهد بود. در میان شرکت‌های سازنده در سال گذشته بهترین عملکرد متعلق به لنوو بوده است و در رده‌های بعدی ایسر، ایسوس و اچ پی قرار دارند نکته جالب اینجاست که اپل در عرضه جهانی لپ‌تاپ در رده ششم جدول قرار گرفته است و بیشترین فروش این شرکت نیز مربوط به مک بوک پرو با نمایشگر رتینا بوده است.

به‌این‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در طول سه سال آینده به ترتیب 5، 7 و 11 میلیون دستگاه از میزان کل فروش نوت‌بوک‌ها در جهان کاسته شود و باید دید که آینده، این دستگاه‌ها را به چه شرایطی گرفتار خواهد نمود. در مجموع باید برای ورود به نسل بعدی آماده شویم و در طول بازه زمانی نزدیک به یک دهه با لپ‌تاپ‌های امروزی خداحافظی کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH